سرویس: دسته‌بندی نشده 15:10 - دوشنبه 06 آذر 1396

کره شمالی:

فقط آمریکا از تسلیحات هسته‌ای ما بترسد، باقی کشور‌ها در امان هستند

کره شمالی اعلام کرد نیازی نیست دیگر کشور‌ها وحشتی از تسلیحات هسته‌ای پیونگ‌یانگ داشته باشند، زیرا آن‌ها فقط برای مقابله با آمریکا ساخته می‌شوند.

به گزارش اصفهان شرق،  به نقل از نیوزویک؛ «ری جونگ هیوک»، معاون مجلس جمهوری خلق کره شمالی و مدیر موسسه روابط عمومی ملی این کشور، در یک همایش پارلمانی که به میزبانی ترکیه برگزار شد، اعلام کرد، کره شمالی را برای مقابله با آمریکا می‌سازد، نه برای دیگر کشورها. این موضوع بدان معناست که دیگر کشور‌ها نباید ترسی از توسعه تجهیزات نظامی کره شمالی داشته باشند؛ اما آمریکا باید از آن بترسد.

این مقام عالی رتبه سیاسی در ادامه گفت: حقیقت امروز نشان می‌دهد دستیابی ما به تسلیحات هسته ای، آمریکا را کاملا مستاصل کرده است. جاه طلبی آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه بر باد رفت و این تسلیحات توانست از شبه جزیره کره و منطقه در برابر آمریکا حفاظت کند.

چین، ژاپن، اتحادیه اروپا و دیگر کشور‌های جهان و دولت‌ها بر فشار‌های خود علیه کره شمالی افزوده اند تا توسعه تسلیحات هسته‌ای را که در ماه‌های اخیر افزایش داده، متوقف کند؛ با این حال «ری» در این همایش تاکید کرد کره شمالی دست از مبارزه با آمریکا برنمی دارد. موشک بالستیک قاره پیمای «هوسانگ ۱۴» ساخت کره شمالی قادر است مناطق دوردستی از آمریکا، آمریکای لاتین، قاره آفریقا و قطب جنوب را مورد هدف قرار دهد.

«ری» در ادامه سخنانش افزود: این تصمیم مردم کره است که کشور باید از طریق تسلیحات هسته‌ای به قدرتی متوازن با آمریکا دست یابد. بازدارندگی هسته‌ای ما در برابر آمریکا مانند شمشیر عدالت است که در برابر توان هسته‌ای آمریکا ایستاده، آسیا و دیگر کشور‌های جهان نباید تا زمانی که به تهاجم و تحریکی علیه ما ملحق نشده اند، نگرانی به خود راه دهند.

مقامات آمریکایی اعلام کردند آن‌ها تهدیدهای کره شمالی را جدی تلقی می‌کنند. «مایک مولن»، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا، در این باره به ای‌بی‌سی نیوز گفته بود: افزایش تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی، این احتمال را تقویت کرده است که «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، از تسلیحات هسته‌ای خود علیه آمریکا استفاده کند.

این مقام نظامی در ادامه مدعی شد: البته سامانه ضد موشکی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن قادر است هرگونه موشک بالستیک احتمالی که از سوی کره شمالی پرتاب می‌شود را معدوم کند. شخصا معتقد هستم احتمال استفاده این نوع موشک‌ها از جانب پیونگ یانگ در مقایسه با گذشته بسیار افزایش یافته است. آن‌ها خطرناک‌ترین تسلیحات را در جهان در اختیار دارند. رهبر کره شمالی بسیار پیش بینی نشده است و احتمالا برای حفظ قدرت خود در آینده از این نوع تسلیحات استفاده می‌کند.

 

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.