سرویس: اجتماعی 09:30 - دوشنبه 06 آذر 1396

در دیدار مدیرکل محیط زیست اصفهان‌

آیت‌الله مظاهری: طرح‌های احیای زاینده‌رود هرچه سریع‌تر اجرا شود‌

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: اجرای طرح‌های مؤثر در زمینه احیای زاینده رود با استفاده از اعتبارات ملی باید هرچه سریع‌تر صورت پذیرد.

به گزارش اصفهان شرق، آیت الله حسین مظاهری امروز در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست نیازمند فرهنگ‌سازی از دبستان تا دانشگاه است.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در زمینه محیط زیست در کلیه مقاطع تحصیلی افزود: حفاظت از محیط زیست از اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین کارها است و آب و محیط زیست به عنوان مهم‌ترین مسائل استان هستند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به کارهایی که درگذشته برای بهبود وضعیت آب و هوای اصفهان انجام یافته، فاصله تا رسیدن به مطلوبات محیط زیستی در استان را بسیار زیاد دانست و خواستار تأمین حقابه‌های محیط زیستی رودخانه زاینده رود و تالاب گاوخونی برای پیشگیری از آسیب‌های مصیبت بار به محیط زیست و سلامت مردم شد.

وی با یادآوری این نکته که اگر صنایع آب‌بر و آلوده کننده محیط، طی چندین دهه گذشته در اصفهان استقرار نمی‌یافت امروز وضعیت بهتری داشتیم، گفت: خشکسالی قابل مدیریت است و اجرای طرح‌های مؤثر در زمینه احیای زاینده رود با استفاده از اعتبارات ملی باید هرچه سریع‌تر صورت پذیرد.

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در ادامه این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت محیط زیست استان اظهار داشت: محورهای اولویت‌دار دولت شامل کاهش آلودگی هوا، تامین حقآبه زیستگاه‌های آبی، مقابله با پدیده گرد و غبار و مدیریت پسماند، تلاش مدیریت زیست محیطی استان در هر چهار محور است که ضرورت دارند و بسیج عمومی و عزم بین بخشی در سطح استان لازمه برون رفت از معضلات زیست محیطی است.

سید رحمان دانیالی با یادآوری بندهای 12 و 14 سیاست‌های زیست محیطی نظام ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، تحقق سیاست‌های فرهنگی زیست محیطی را مستلزم ورود تخصصی روحانیت در این زمینه به ویژه در مناسبت‌های مذهبی خواند و خواستار حمایت معنوی این مرجع تقلید در زمینه توسعه فرهنگ محیط زیست و تبیین و ترویج وقف و نذر محیط زیستی در جامعه شد.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.