اصفهان شرق

ظرفیت فضای مجازی بستری برای پاسخگویی به شبهات دینی است

کدخبر: 152479
1396/09/05 در ساعت 16:09

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام ابراهیم رنجبر در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه فضای مجازی فرصت ها و تهدیدهایی دارد، اظهارداشت: گستردگی فضای مجازی برای تبلیغ دین یکی از ظرفیت ها و فرصت های این فضا است.

وی افزود: ظرفیت و قابلیت رسانه ای فضای مجازی بستری برای پاسخگویی به شبهات دینی و بیان واقعیت های دین است و باید از این فضای مجازی برای معرفی دین و رفع شبه استفاده کنیم وگرنه دشمنان به اهداف خود در همین فضا می رسند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان با بیان اینکه ایجاد فاصله بین عقاید دینی و مردم موجب صدمه به جامعه می شود، بیان داشت: عقاید دینی و آموزه های اخلاقی عامل سعادت و رشد فردی و اجتماعی است و باید این آموزها در جامعه گسترش یابد.

وی ادامه داد: ابزارهای فرهنگی و هنری برای بیان واقعیت های دینی باید بکارگرفته شود و با شبه ها و رفتارهای غلط مانع از گسترش مبانی دینی نشویم و اینگونه رفتارهای غلط برای تسهیل شرایط برای دشمنان است و باید مراقب باشیم که شرایط را برای اهداف دشمنان آسان نکنیم.

دبیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان با بیان اینکه تبلیغ آموزه های دینی باید با روش های صحیح انجام شود، یادآورشد: روش های تند و غلط به تبلیغ دین و دستورات اسلام صدمه می زند و اسلام زدایی ایجاد می کند اما رفتارهای توام با مهربانی و صحیح موجب معرفی واقعی دین و جذب به دستورات می شود.

وی بر پخش اذان از میدان ها و محل های اصلی شهر تاکید کرد و گفت: پخش اذان نقش موثری در ترغیب به اذان و ایجاد فضای معنوی در شهر دارد و این موضوع در شهر اصفهان با همکاری شهرداری در برخی میادین انجام شده و در برخی دیگر از شهرهای استان نیز این کار صورت گرفته اما باید فراگیر تر شود.

حجت الاسلام رنجبر حضور معلمان در نماز جماعت مدارس را از نمونه های رفتار صحیح در ترغیب دانش آموزان به نماز دانست و تصریح کرد: این موضوع به تقویت حضور دانش آموزان می انجامد و حضور شخصیت های در مساجد به حضور فعال عموم مردم می شود و در نماز و مسجد نباید فاصله ای بین مردم ومسئولان و شخصیت ها وجود داشته باشد.

وی با اعلام اینکه اقامه نماز از عوامل سعادت جامعه است، گفت: تلاش مراکز فرهنگی همانند کانون های فرهنگی و هنری مساجد در جذب و گسترش فرهنگ نماز موثر است و باید از فعالیت های فرهنگی این مراکز حمایت شود که زمینه ساز ترویج معارف اسلامی هستند و با اقدامات فرهنگی این مراکز می توانیم نقش موثری در جذب به مسجد و معرفی و آموزش معارف دینی داشته باشیم.

وی یادآورشد: فرهنگ سازی، تبلیغ دین و جذب جوانان و نوجوانان به مسجد وظیفه فرد و گروه خاصی نیست بلکه باید همگان نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند و توان خود این کار را انجام دهند و جذابیت صحیح برای جذب به نماز ایجاد کنند.

انتهای پیام/ایمنا