سرویس: غیر تولیدی 17:56 - شنبه 04 آذر 1396

آیا کسی نیست که نهی از منکر کند؟!!

نگاهی به رسانه هنجارشکن «تی وی پلاس» به مدیریت سید محمدرضا حسینیان

اگر این روند هنجارشکنی شبکه آقای مجری که برای سالها «سید سید» به او می­ بستند بخواهد ادامه پیدا کند در آینده چه نوع پوشش و سبک زندگی در این شبکه ارائه خواهد شد؟ و جوانانی که همه چیز را عادی و به این سبک می ­بینند چگونه عمل خواهند کرد؟

به گزارش اصفهان شرق، رسانه رسالت اولیه ­اش همانگونه که از نامش پیداست رساندن پیام است. و به همین دلیل اهالی رسانه را پیامبران خبر نامیده ­اند که باعث می­ شوند مردم از جهل بیرون آیند و برای ساختن اجتماعی بهتر در آینده تلاش کنند. ولی همین رسانه می ­تواند همچون شمشیر دو دم باشد که نه تنها به اجتماع آگاهی ندهد بلکه باعث جهل آنها نیز شود و آنها را تا انحطات کامل پیش برد.

و این فرق رسانه اسلامی و غیر اسلامی است. رسانه غیر اسلامی از هر چیز برای دیده شدن استفاده می­ کند، چه این بحث دروغ و شایعه باشد چه زیبایی­ های زنانه و بازی با خط قرمزهای اجتماع.

رقابت رسانه ­ها

این روزها که شبکه­ های اجتماعی یکه تاز شده­ اند و با تلفن های هوشمند در دست بسیاری از اقشار و سنین، آنها خود را بی رقیب می­ بییند، دعوای رسانه ­ها برای دیده شدن بیشتر و بیشتر شده است. تلویزیون در این میان رقبای زیادی در فضای حقیقی و مجازی دارد؛ از شبکه­ های ماهواره ­ای که آنسوی آبها به زبان فارسی تاسیس شده اند گرفته تا شبکه ­هایی که همین طرف با اهداف مختلف اغلب دینی تاسیس شده­ اند.

فضای مجازی اما با زیرشاخه های خود از رقبای جدی ­تر رسانه ملی است. کانالهای تلگرامی مختلفی هستند که گزیده اخبار و رویدادها را در کنار مطالب فان خود به مخاطب ارائه می­ دهند و خواه ناخواه سبک زندگی و تفکرات خود را نیز به آنان تزریق می­ کنند.

شبکه­ های ویدئویی رقیب جدی تلویزیون

در دنیا مهمترین رقیب تلویزیون «یوتیوب» است که گاه به عنوان یک رسانه مکمل مورد استفاده قرار می­ گرید و گاه به عنوان جایگزین تلویزیون.

اما در ایران که یوتیوب فیلتر است، جایگزین های ایرانی فراوانی ایجاد شده و با همه محدودیتهای هزینه­ ای و سرعت اینترنت در ایران، باز هم تلویزیون­ های مجازی رقابت جدی با صداوسیما دارند. رسانه­ هایی که شبکه «آپارات» یکی از قدیمی­ ترین آنهاست.

آپارات رقیب جدی تلویزیون

دعوای آپارات با صداوسیما نیز دیگر شهره خاص و عام شده است. آپارات در این میان خلاقیت هایی نیز به خرج داده و خواه ناخواه مرزهای جاری تلویزیون را به بازی گرفته است و گاه برنامه­ های جنجالی تولید می­ کند که شناخته شده ترین این برنامه ­ها برنامه­ هایی بود که «رضا رشیدپور» را باری دیگر به تلویزیون دعوت کرد.

اما آپارات هرچه هست هم قدمت دارد و هم تلاش می ­کند مرزهای اخلاق را تا حدودی حفظ کند. پیشینه آپارات هم شبکه اجتماعی «کلوپ» است که به تازگی به عمر خود پایان داد(+). شبکه ای که قدمتی بیشتر از فیس بوک دارد و روزگاری محبوب فعالان مجازی کشور بود.

ولی رسانه جدیدی چند سالی است در این میان سر درآورده که با خود حرف و حدیث های بسیاری دارد.

شبکه­ ای که یک مجری تلویزیونی تاسیس کرد

شبکه «تی وی پلاس» که توسط «محمدرضا حسینیان» مجری شناخته شده شبکه سه صداوسیما ایجاد شده حرفهای بسیاری دارد. سید محمدرضا حسینیان که مانند آن مجری مجهول العقل همین شبکه مدتها بود روی سید بودنش تاکید می­ شد اول بار با مجله هنجارشکن زندگی ایده آل به عنوان یک فعال رسانه ای شناخته شد که البته قبل از آن مجلات «تپش» و «سیب سبز» را نیز داشت.

او که اجرا را از شبکه استانی گیلان شروع کرده پس از شهرت کشوری در رسانه ملی، ناگاه هوس رقابت با صداوسیما را کرد و تی وی پلاس را به میدان آورد. شبکه مجازی ­ای که البته نرم نرم وارد شد اما به ناگاه خطوط قرمز را یکی یکی رد کرد. حالا همه چیز در این شبکه وجود دارد از حاشیه سازی­ های مبتذل برای دیده شدن در فضای مجازی گرفته تا ارائه سبک پوشش و سبک زندگی نامتعارف در جامعه.

تی وی پلاس مانند همه رسانه ­های مبتذل دیگر از دختران و زنان برای دیده شدن استفاده می­ کند، حجاب را به سخره می­ گیرد و فضای دختر پسری را در برنامه ­هایش رواج می­ دهد.

گشت ارشاد کجاست؟

سوال اینجاست که آیا گشت ارشاد تنها برای مردم عادی باید اجرا شود و در کف خیابان؟ آیا مسئولین امر در بحث امر به معروف و نهی از منکر نباید این شبکه ­ها و برنامه­ هایشان را رصد و مورد بازخواست قرار دهند؟

اگر این روند هنجارشکنانه شبکه آقای مجری که برای سالها «سید سید» به او می­ بستند بخواهد ادامه پیدا کند در آینده چه نوع پوشش و سبک زندگی در این شبکه ارائه خواهد شد و جوانانی که همه چیز را عادی و به این سبک می­ بینند چگونه عمل خواهند کرد؟

روی دیگر بازیگران در تی وی پلاس

این نکته که چرا با این افراد که برآمدگان رسانه ملی نیز هستند برخورد نمی ­شود و مورد نظارت قرار نمی­ گیرند، سوالی است که ذهن هر بییننده ­ای را به خود مشغول می­ کند چه آنکه بازیگران به ظاهر محجبه تلویزیون را نیز در این شبکه به شکلی دیگر با زندگی دیگری می­ بینیم و این تضاد بسیار ناخوش آیند است.

 

شبکه برای اینکه جنجالی بشود وارد حواشی مختلف می­ شود و سعی می کند به هر قیمتی حاشیه سازی کند حال این حاشیه سازی ورود به زندگی شخصی دو بازیگر که سالهاست از هم جدا شده اند باشد و طرح مسائلی که با آبروی شریک سابق زندگی خانم بازیگر سرو کار دارد یا کلیپ های جنجالی که ناموس را در نگاه ایرانیان زیر سوال می برد…

انتهای پیام/ندای اصفهان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.