سرویس: اخبار شهرستان 20:48 - شنبه 04 آذر 1396

فرمانده بسیج دانش آموزی شهید باهنر جرقویه علیا:

تفکر بسیجی همیشه پویا است/ روحیه، تفکر و انگیزه بسیجی را به معنای واقعی حفظ کنیم ‌‌

محسن منصوری گفت: تفکر بسیجی در کنار عناصر امید و توکل همیشه پویا است و می تواند باعث حرکت و جوشش دیگران هم شود.

هفته بسیج، بزرگ داشت جان فشانی هایی است که برای سربلندی این سرزمین صورت گرفته است، سالگرد تشکیل بسیج مستضعفان، یادآور خاطره پرشکوه مجاهداتی است که در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی، زیباترین تابلوهای ایثار و فداکاری همراه با نجابت و فروتنی و توأم با شجاعت و رشادت را ترسیم کرده است.

ایمان، تقوا ولایتمداری، توکل بر خدا، احساس مسئولیت دینی و‌ ملی، فراگیر و ‌مردمی بودن از ویژگی‌های ‌بارز یک بسیجی است.

خبرنگار اصفهان شرق،  به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفان گفتگویی را با محسن منصوری فرمانده بسیج دانش آموزی حوزه شهید باهنر جرقویه علیا انجام داده که مشروح آن در زیر آمده است، با ما همراه باشید:

تفکر بسیجی مایه سرنگونی دشمن است، به نظر شما در این رابطه باید در تقویت تفکر بسیجی چه کارهایی انجام داد؟

ابتدا باید در مورد تفکر بسیجی کمی توضیح دهیم، وقتی حرف از تفکر بسیجی به میان میآید یعنی موضوعی که ریشه، اساس، عمق دارد یعنی یک دفعه به وجود نیامده است، بلکه تدریجا و در گذر زمان ایجاد شده است.

تفکر بسیجی بر عقلانیت و آینده نگری و حرکت روبه جلو استوار است، یعنی بسیج تلاش می کند و کاری را انجام می دهد که عاقلانه باشد و برای همین تفکر بسیجی همیشه پویاست و در کناراین عناصر امید و توکل نیز وجود دارد، بسیجی با تلاش و کوشش و با عقلانیت و آینده نگری در ابتدا دشمن را می شناسد و سپس در راه نابودی او برنامه ریزی می کند.

نقش بسیجیان در رابطه با جهاد و تلاش در کشور چیست؟

جهاد یعنی نهایت تلاش و کوشش که این ویژگی یک بسیجی است، بسیجی در هر جایی که نیاز باشد با نهایت کوشش و تلاش حضور پیدا می کند، کار در میدان سخت عمل همیشه سخت بوده است و این موقعی که امکانات لازم نیز کم یا اصلا وجود نداشته باشد و برای همین هر کسی یارای کار و تلاش در مناطق دور افتاده و محروم کشور نیست ولی بسیجیان ما چون جهاد سر لوحه کار آن هاست کار و تلاش در مناطق محروم را قبول می کند و در آن مناطق حضور می یابد.

بسیجی علاوه بر این که خود تلاش می کند باعث ایجاد انگیزه تلاش در دیگران نیز می شود و به طور کلی بسیجی در هر میدانی که لازم باشد و لو با امکانات کم حضور دارد و باعث حضور دیگران هم می شود.

یک بسیجی چگونه می تواند اخلاق پسندیده خود را به منسه ظهور برساند؟

آن چه یک بسیجی را از دیگران متمایز می کند این است که حرف و عمل او یکی است، در بسیج شعارهای زیبای زیادی سر زده می شود و لیکن اگر آن شعارها عملی شود آن وقت می توان الگویی برای دیگران باشد، مثل رفتار در جامعه، رعایت اصول اساسی و مهم در جامعه، احترام به دیگران، حضور در عرصه های مهم انقلاب و …

دستاوردهای بسیج در منطقه جرقویه علیا چه بوده است؟

از چند نظر می توان بررسی کرد؛ یکی در عرصه سیاست بسیار خوب بوده است، مثل حضور حداکثری مردم و بسیجیان در عرصه های مختلف انتخابات از جمله اقداماتی بوده است که بسیج با برگزاری نشت های مختلف سیاسی در پایگاه های و مساجد منطقه نقش خوبی ایفا کرده است.

از دیگر دستاوردهای فرهنگی بسیج، آشنایی با آرمان های انقلاب، معرفی شهدا با حضور رزمندگان غیور و همچنین مدافعان حرم و تأثیر بر فکر و نگرش جوانان و نوجوانان.

مبارزه با بی بند و باری ها  و جمع آوری ماهواره ها و ..که امروزه در منطقه ما کمتر با این وسائل روبرو هستیم، معرفی آسیب های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در بین نسل جوان و آگاه کردن خانواده ها و جوانان از زیان های آن ها، در عرصه اقتصادی معرفی الگوهای اقتصاد مقاومتی در منطقه و اعطای تسهیلات و وام های اقتصادی که امروزه در منطقه نمود پیدا کرده است.

به نظر شما چه چیزی باعث ماندگاری تفکر بسیج در این سال ها شده است؟

روحیه و انگیزه بسیجی باید به معنای واقعی حفظ شود، آن چه باعث ماندگاری فلسفه و واژه مقدس بسیج در فرهنگ انقلابی ما شده  اخلاص، ایمان و توکل این لشگر مخلص خداست؛  اگر روحیه ایثار، شهامت، حضور خالصانه، شجاعانه رزمندگان اسلام و بسیجیان در دوران جنگ تحمیلی نبود به طور قطع امروز این آرامش و امنیت را نداشتیم.

صحبت پایانی شما با مخاطبان ما؟

دشمنان ما همیشه نگران حرکت های اجتماعی و گسترده مردم هستند و امیدوارند بتوانند از این روحیه جمعی برای رسیدن به برنامه‌ ها و اهداف خود استفاده کنند؛ باید روحیه، تفکر و انگیزه بسیجی را به معنای واقعی حفظ کنیم ‌و تلاش کنیم تداوم روحیه بسیجی در بین مردم اضافه شود.

امروز بیش از هر زمان دیگر باید مراقب باشیم و ‌چشمانمان را بر حقایق، مصالح و ‌منافع ملی نبندیم و هرگز آرمان‌ های انقلاب و شهدا و هدفی را که رزمندگان اسلام برای آن از سرو‌جان خود گذشتند را فراموش نکنیم.

انتهای پیام/احمد صادقی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.