سرویس: اجتماعی 22:22 - پنجشنبه 02 آذر 1396

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان:

زمان تعویض کارت ملی هوشمند به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود/کمتر از 50 درصد اصفهانی‌ها کارت ملی هوشمند دریافت کردند

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: یک میلیون و 750 هزار نفر از جمعیت 4 میلیونی هدف استان اصفهان دارای کارت هوشمند ملی شدند که این میزان کمتر از 50 درصد است.

به گزارش اصفهان شرق، حسین غفرانی عصر امروز در حاشیه جلسه ثبت وقایع حیاتی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در 6 ماه نخست سال جاری 42 هزار و 25 مورد ولادت در سطح استان اصفهان داشتیم که  با  توجه به  6  ماهه  نخست سال گذشته که آمار  ولادت 43 هزار و 400 نفر بود، کاهش رشد جمعیت را نشان می‌دهد.

وی افزود: تعداد فوت در 6 ماهه نخست سال حاری 11 هزار و 252 مورد بوده که این تعداد در مقایسه با مشابه سال گذشته 11 هزار و 300 مورد بوده است و اثر کاهش سالیانه رشد جمعیت در آمار 5 ساله سرشماری‌ها آشکار است.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان تأکید کرد: رسانه‌های شهرستان فرهنگ سازی کارت ملی را تیتر کنند و مردم را آگاه کنند که برای تهیه این کارت مهلت و زمانی نیست.

وی افزود: ملاک مردم در مراجعات اداری سال آینده کارت ملی هوشمند خواهد بود، در ماه‌های آینده برای دریافت جمعیت بیشتری مراجعه می‌کنند و باید فرصت را غنیمت شمارند.

غفرانی گفت: کارت قدیم ملی، کارت هوشمند نیست و به هیچ وجه زمان تهیه کارت ملی هوشمند تمدید نمی‌شود.

وی گفت: اولین سامانه سیستم سیار کارت ملی هوشمند در آسایشگاه شهید مطهری اصفهان برای کسانی که شرایط مراجعه را ندارند، افتتاح  شد و این نشان از اهمیت کارت هوشمند دارد.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان بیان داشت: 1 میلیون و 750  هزار نفر از جمعیت 4 میلیونی هدف استان اصفهان دارای کارت هوشمند ملی شدند که  این میزان  کمتر از 50 درصد است.

وی با بیان اینکه تعداد مراجعه‌ به ادارات ثبت احوال برای دریافت کارت ملی در دو ماه اخیر افزایش داشته است، افزود: در ماه گذشته برای مردم شهرستان گلپایگان  2 هزار کارت ملی هوشمند صادر شده است.

غفرانی گفت: تمرکز اداره و دفاتر پست بر روی مسافران گلپایگانی باشد که در کلانشهرها با مشقت می‌توانند کارت هوشمند را تهیه کنند ولی در شهرستان‌ها ایام تعطیل و دفاتر پیشخوان  آمادگی دارند و این فرصت برایشان فراهم است.

وی بیان کرد: به زودی در سراسر کشور 800  دستگاه سیار کارت ملی هوشمند و در امتداد سال جاری به اداره پست تحویل داده می‌شود که بخشی از ثبت نام  روستاها را می‌توان با استفاده از فضای مجازی انجام داد و بستر دیتای آن از طریق خطوط همراه فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه فرمانداران و بخشداران در سال 92 اولین افرادی بودند که صاحب این کارت شدند، گفت: مشکل فعلی این است که بخشی از روستاها از شهرها در این امر جلوتر هستند و هنوز در برخی ادارات این کار جدی گرفته نشده است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.