سرویس: اقتصادی 16:09 - پنجشنبه 02 آذر 1396

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان:

اجرای طرح‌های آبرسانی در دوره خشکسالی نیازمند دقت و مدیریت است

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان با اشاره به خشکی باغات در استان اصفهان گفت: اجرای طرح‌های آبرسانی در دوره خشکسالی نیازمند دقت است و در این راستا با سوء مدیریت روبه‌رو هستیم.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکل آب و فاضلاب اظهار داشت: در بحث آب مجمع نمایندگان استان به ویژه دوره دهم پیگیری‌های زیادی داشته و جلسات متعددی با مسئولان رده بالای کشور از جمله معاون اول رئیس جمهور تشکیل دادند.

وی افزود: براساس قول‌هایی که رئیس جمهور داده بودند درخواست ما این بود که کارگروهی برای بحث مشکل آب استان اصفهان تشکیل شود از این رو جلساتی با وزیر نیروی سابق داشتیم همچنین مجمع نمایندگان اصفهان جلسه‌ای با وزیر فعلی زمانی که توانمندی‌ها و برنامه‌های خود را برای نمایندگان بیان می‌کرد، برگزار کردند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: آقای اردکانیان برنامه‌هایی برای اجرای طرح‌های آبرسانی به استان اصفهان داشتند اما نکته‌ای که وجود دارد این است که بالاخره بارندگی طی سال‌های گذشته کم بوده و آبی که در این موقع از سال داشتیم شاید یک چهارم آن را اکنون نداشته باشیم، براساس بررسی‌هایی که در این زمینه داشتم حدود 160 میلیون مترمکعب آب در سد زاینده رود وجود دارد که مقداری از آن را رسوبات تشکیل می‌دهد.

وی ابراز امیدواری کرد که فضل الهی شامل حال مردم اصفهان شده و بارندگی داشته باشیم تا از این وضعیت نگران کننده نجات پیدا کنیم.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه یکی از مشکلات شهرستان فلاورجان همچون دیگر شهرستان‌ها خشکی باغ‌ها است، گفت: باید عنایت ویژه‌ای نسبت به این موضوع صورت بگیرد و بیشتر به طرح‌های آبرسانی دقت شود متاسفانه مشکلی که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم سوء مدیریت است.

وی به مشکلات فاضلاب‌کشی شهرهای ابریشم، کلیشاد، پیربکران و قهدریجان اشاره و بیان کرد: به تازگی با پیگیری‌های انجام شده با سرمایه‌گذار بخش خصوصی تفاهمی داشتیم تا فاضلاب‌کشی یکی از شهرهای ما در آینده نزدیک با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شروع شود.

موسوی لارگانی در مجلس با بیان اینکه اگر بخواهیم مشکل فاضلاب شهرستان فلاورجان را حل کنیم باید یک سری تنگ نظری‌ها را کنار بگذاریم، بیان کرد: با برنامه‌ریزی که مدیر شهرستان و استان داشته پکیج‌هایی را در نظر گرفتند که فاضلاب در همان‌جا تصفیه و پساب آن برای شهرداری‌ها و فضای سبز و حتی کشاورزی‌های غیر مثمر استفاده شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه صورت گرفته است، گفت: امیدوارم مردم هم براساس مصوبه‌ای که شوراها داشتند خودیاری‌ها را به صورت اقساطی پرداخت کنند تا ظرف 3 سال آینده بتوانیم مشکلات فاضلاب شهرهایی که شهرستان فلاورجان دارد را برطرف کنیم.

نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سال‌ها پیش تصفیه خانه شهر قهدریجان ساخته شده و اکنون 10 درصد پیشرفت کرده، در این راستا صحبت‌هایی با آب و فاضلاب کشور داشتیم و با توجه به اینکه این قسمت را مردم آورده خود می‌دانند قرار است دولت هزینه کند تا آورده مردم کمتر شدهو کمتر هزینه پرداخت کنند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.