اصفهان شرق

افزایش آگاهی مادران در زمینه آسیب های فضای مجازی به نفع فرزندان آنهاست

کدخبر: 151886
1396/09/01 در ساعت 14:37

به گزارش اصفهان شرق، صبح امروز همایش آسیب های فضای مجازی در زمینه تحقق شعار سال تحصیلی جدید با عنایت به نامگذای این سال به نام «خانواده آگاه، مدرسه پویا، جامعه سالم- پیشگیری از آسیب های اجتماعی» تشکیل شد.

در این جلسه دکتر محمد کمالی کارشناس ویژه این حوزه به بررسی آسیب های فضای مجازی به صورت تخصصی پرداخت و این فضا را به گونه ای مطرح کرد که خانواده ها باید برای فرو نرفتن در چالش شبکه های اجتماعی در این خصوص آگاهانه قدم بردارند.

وی تاکید کرد: عدم شناخت این فضا می تواند صدمات غیرقابل جبرانی بر بدنه خانواده ها وارد کند و هر فرد باید خود را موظف بداند که آسیب های فضای مجازی را فراگیرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش بن رود در این جلسه با اشاره به نقش مادران در تربیت فرزندان خود، اظهار کرد: فضای مجازی در این زمان به وفور در دست فرزندان قرار دارد و هر کس به راحتی می تواند به سایت های مخرب و برخی محتوای ناپسند، در صورت عدم شناخت صحیح و کم رنگی اعتقاد دینی دست پیدا کند و در این خصوص مادران و پدران باید کنترل مناسبی بر فرزندان خود در استفاده از فضای مجازی داشته باشند.

محمد حیدری مهرآبادی خاطرنشان کرد: آگاهی خانواده و مادران را در این زمینه بسیار مهم است و هرچه آگاهی اولیاء در این زمینه افزایش پیدا کند، شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه خواهیم بود.

وی گفت: مسئولان باید با برپایی جلسات و همایش ها در خصوص معرفی شبکه های مخرب با حضور کارشناسان خبره، اقدام کنند تا شاهد استفاده صحیح نوجوانان و جوانان در این فضا باشیم و قطعا والدین باید خودشان در ابتدا برای قرارگرفتن در این فضا احتیاط لازم را داشته باشند.

رئیس اداره آموزش و پرورش بن رود تاکید کرد: معلمان و والدین باید در صورت مشاهده برخی رفتارهای غیرعادی در فرزند خود، پیگیری کافی را داشته باشند و دقت کنند که فضای مجازی زمینه ساز آسیب و چالش برای فرزندانشان نشود.

انتهای پیام/ قطبی