سرویس: جهادومقاومت 08:00 - چهارشنبه 01 آذر 1396

مسئول بسیج دانش آموزی استان اصفهان خبر داد:

برگزاری یادواره زینب کمایی و ۳۶ هزار شهید دانش آموز در اصفهان

مسئول بسیج دانش آموزی استان اصفهان گفت: هفتم آذرماه یادواره ملی شهید زینب کمایی و ۳۶ هزار شهید دانش آموز در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ محمد ادیب در نشست خبری به مناسبت برگزاری یادواره ملی شهید زینب کمایی و ۳۶ هزار شهید دانش آموز در اصفهان اظهار داشت: در سال ۸۹ شهید مهرداد عزیزاللهی به عنوان نخستین شهید شاخص دانش‌آموز در کشور معرفی شد.

وی افزود: پس از آن از سال ۹۰ تاکنون از میان دانش آموزان شهید به ترتیب سهام خیام، ناهید فاتحی کرجو، سیده طاهره هاشمی، محبوبه دانش آشتیانی، ایران قربانی و شهناز محمدی زاده به عنوان شهید شاخص سال معرفی شدند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان اصفهان با بیان اینکه امسال شهیده زینب کمایی توسط سازمان بسیج داشن آموزی به عنوان شهید شاخص سال معرفی شده است، بیان داشت: هفتم آذرماه امسال یادواره ملی شهید زینب کمایی و ۳۶ هزار شهید دانش آموز در گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از میان دست‌نوشته‌های شهید تعدادی محتوا استخراج شده است، تاکید کرد: از آن جمله سرود شهید دانش آموز با محوریت شهید کمایی تهیه شده و در روز یادواره توسط  تعدادی از دانش اموزان اجرا خواهد شد.

رونمایی از کتاب‌های مشق آخر و راز درخت کاج

سرهنگ ادیب ادامه داد: در این یادواره از کتاب‌های «مشق آخر» مشتمل بر ۶۰ داستان کوتاه از شهدای دانش‌آموز و کتاب صوتی «راز درخت کاج» رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان شهید الگویی برای تربیت آینده‌سازان کشور هستند، تصریح کرد: شهید کمایی علاوه بر اینکه در علم و تحصیل زبانزد بوده در ایفای نقش اجتماعی خود نیز بسیار فعال بوده است به نوعی که اسوه خودسازی و سرمشق ایمان برای نسل نوجوان محسوب می‌شود.

مسئول بسیج دانش آموزی استان اصفهان با بیان اینکه شهید کمایی در سطح ملی معرفی و در هفته بسیج دانش آموزی و هفته دفاع مقدس به نام این شهید یادواره‌های مختلف برگزار شده است، اظهار داشت: در این یادواره با زبان هنر برنامه‌های مختلف شهادت محور با زبان هنری در گلستان شهدای اصفهان برگزار می شود و دانش آموزان با حضور بر سر مزار شهید از مقام این شهید بزرگوار تجلیل می کنند.

وی ادامه داد: در راستای معرفی این شهید بزرگوار بروشور، کتاب، سرود و دست نوشته‌های ادبی توسط دانش آموزان تهیه شده است که در سطح مدارس از محتویات آن استفاده خواهد شد.

برگزاری همایش اقتدار بسیجیان با حضور سردار سلامی در مصلای اصفهان

ادیب با بیان اینکه شعار هفته بسیج امسال «بسیج، مظهر مردم سالاری دینی» است، اظهار دشت: یادواره شهید زینب کمایی در پایان هفته بسیج برگزار می‌شود و برگزاری همایش اقتدار بسیجیان در ۵ آذرماه با حضور سردار سلامی در مصلای اصفهان از دیگر برنامه‌های شخص این هفته است.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های شاخص هفته بسیج گفت: برگزاری نمایش رزمی با عنوان «شناسنامه یک ملت» در دهکده مقاومت که از پیروزی انقلاب تا شهدای مدافع حرم را به عنوان سیری تاریخی به نمایش می گذارد از دیگر برنامه‌های شاخص هفته بسیج است که سانس صبح آن مخصوص دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

مسئول بسیج دانش آموزی استان اصفهان تاکید کرد: افتتاح درمانگاهی مجهز با حضور سردار سلامی در کنار دهکده مقاومت در سپاهان شهراصفهان، برگزاری صبحگاه سراسری بسیج دانش آموزی، دیدار بسیجیان سرتاسر کشور با رهبر انقلاب به شکل متمرکز، برگزاری یادواره شهدای شرق اصفهان در شهر هرند، برگزاری کوهگشت بسیجیان فرهنگی در جوار شهدای گمنام و اردوی تاریخی فرهنگی «مدافعان» از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.