سرویس: اخبار شهرستان 18:28 - سه شنبه 30 آبان 1396

رئیس صنف کشاورزی شهرستان اصفهان:

زمان بازگشایی زاینده رود برای کشت پاییزه مشخص نیست/ عدم صرفه جویی در شُرب و صنعت مشکل کمبود آب را حادتر کرد

محسنی رئیس صنف کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: تا برگزاری جلسه شورای هماهنگی حوضه زاینده رود، نمی توان زمان بازگشایی آب برای کشت پاییزه را تخمین زد.

حسن محسنی در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق با اشاره به اینکه نمی توان زمان مشخصی را برای بازگشایی آب برای کشت پاییزه به کشاورزان اعلام کرد، افزود: برخی سایت ها از زمان بازگشایی آب در اواخر آبان ماه خبر داده بودند که این مطلب صحیح نیست و هنوز هیچ اعلامی مبنی بر زمان بازگشایی آب از سوی شواری هماهنگی زاینده رود نشده است.

رئیس صنف کشاورزی شهرستان اصفهان اظهار کرد: وضعیت ذخیره سد زاینده رود در حدی نیست که بتوان آب را برای کشت رهاسازی کرد و نیاز به بارش 200 میلی متری باران در سرچشمه کوهرنگ و چم آسمان است تا میزان ذخیره سد تا حدودی رو به بهبودی رود.

وی با بیان این مطلب که متاسفانه صرفه جویی از سوی مردم و مسئولان در خصوص آب شرب و صنعت انجام نگرفت، گفت: قرار بر این بود که در حوضه شرب، صنعت و بالادست به میزان 10 تا 15 درصد صرفه جویی انجام شود ولی متاسفانه عدم صرفه جویی در این رابطه مشکل آبی را حادتر کرد و اگر روال به این صورت پیش رود، کشاورزان هر ساله در فصل پاییز با مشکل روبه رو هستند.

محسنی با اشاره به برگزاری جلسه شورای هماهنگی حوضه زاینده رود در اواسط آذرماه تصریح کرد: جلسه شورای هماهنگی حوضه زایند رود به دلیل همزمانی با معرفی وزیر نیرو به تعویق افتاد و احتمالا در 12 آذرماه این جلسه برگزار تا تدبیری در خصوص بازگشایی آب برای کشت اتخاذ شود.

وی خاطرنشان کرد: بازگشایی آب در این زمان و بدون توجه به ذخیره سد زاینده رود، آب شرب را نیز با مشکل جدی مواجه خواهد کرد و باید به درستی در این رابطه بررسی انجام شود.

رئیس صنف کشاورزی شهرستان اصفهان با تاکید بر اینکه درد کشاورزان را به وضوح لمس می کنیم، گفت: همه ما همراه کشاورزان هستیم و به خوبی مشکلات کشاورزان را می دانیم زیرا از بدنه کشاورزان هستیم و امید داریم با بارش باران و صرفه جویی در دیگر بخش ها بتوان هر ساله شاهد کشت مطلوبی در شرق اصفهان باشیم.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.