سرویس: اجتماعی 16:51 - سه شنبه 30 آبان 1396

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان خبر داد:

تزریق بودجه ۸۰ میلیونی به کتابخانه عمومی «شهر تودشک»

جعفرپور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان گفت: در صورت تعبیه محل ها ی مناسب در بخش می توانیم ایستگاه ها مطالعه را راه اندازی کنیم.

به گزارش اصفهان شرق، کمیته مفید مطالعه بخش کوهپایه در محل بخشداری با حضور علی جعفر پور رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اصفهان، بخشدار کوهپایه و دیگر اعضای این کمیته برگزار شد.

علی جعفر پور در این جلسه افزود: نهاد کتابخانه های عمومی کشور بر اساس قانون تاسیس و نحوه اداره کتابخانه ها ی عمومی مصوب ۱۳۸۲ متولی قانونی اداره کتاب خانه ها ی عمومی در ایران است و به صورت نهاد غیر دولتی و مستقل به فعالیت می پردازد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان با بیان علم به دور بودن محل کتابخانه ها ی عمومی شهر های کوهپایه، تودشک و سجزی از مرکز شهر اظهار کرد: باید راه های پیش رو برای تغییر محل کتابخانه ها را بررسی و یا ساز و کار دسترسی شهروندان به ان تسهیل شود.

وی با اشاره به تزریق بودجه ۸۰ میلیونی به کتابخانه عمومی شهر تودشک و ایجاد شرایط مطلوب برای این کتابخانه تصریح کرد: می توانیم با اتفاقات اخیر با همکاری شهرداری سجزی شرایط خوب نرم افزاری و سخت افزاری را نیز برای کتابخانه عمومی شهر سجزی رقم بزنیم.

جعفر پور با اشاره به ایستگاه مطالعه به عنوان یکی از راه های موثر در بالابردن مطالعه خاطر نشان کرد: در صورت تعبیه محل ها ی مناسب در بخش می توانیم ایستگاه ها مطالعه را راه اندازی کنیم.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اصفهان افزود: در صورت تعامل و همکاری یکی از ارگان های بخش و شهر کوهپایه امادگی برای ایجاد کتابخانه سیار برای روستا ها و تمامی قسمت ها ی بخش وجود دارد.

بخشدار کوهپایه عضو دیگر این کمیته با اشاره به اهمیت نقش مطالعه تصریح کرد: تمامی اعضا کمیته باید بکوشند کاستی ها را جبران و از سد کمبود ها بگذرند و مطالعه که عامل مهم در پیشرفت جامعه است را به جایگاه مطلوب برسانند.

حسین ثالثی افزود: پایش کتابخانه ها ضروری و پویایی در کمیت و کیفیت مطالعه را به همراه خواهد اورد.

وی با تاکید بر نظر سنجی از مسئولان کتابخانه ها اظهار کرد: باید با شناخت تقاضای نوع کتاب با توجه به ویژگی های اقلیمی و … کتاب ها عرضه شود تا در مطالعه با استقبال بیشتر روبه رو شویم.

ثالثی با اشاره به ایجاد انگیزه خاطر نشان کرد: ایجاد رقابت های جدید، مسابقه و تشویق از دیگر راه های موثر در امر مطالعه به شمار می آید.

وی با اشاره به بزرگان و عارفان بخش کوهپایه عنوان کرد: حال که مسئولیت بخشی را دارا هستیم که عارف و عالم پرور است باید بکوشیم با ایجاد سطح مطالعه بالا به شکوفایی استعداد ها کمک کنیم.

سپس اعضا نظرات و پیشنهادات خود را ارایه و به بحث و گفتگو پرداختند لازم به ذکر است این کمیته حداقل در بازه های زمانی سه ماه یکبار برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ جمشید حسینی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.