سرویس: فرهنگ و هنر 17:49 - دوشنبه 29 آبان 1396

احمد صانعی دستیار کارگردان

نگارش فیلمنامه سریال «شهید حججی» در سوریه

صانعی درباره روند پیشرفت سریال “شهید حججی” توضیح داد: نویسنده، تهیه کننده و کارگردان سریال “شهید حججی” رسول صانعی است و در حال حاضر به تحقیق در شهرهای مختلف سوریه مشغول است.

به گزارش اصفهان شرق، نگارش سریال ۲۶ قسمتی “کارگاه ۴۸” سال ۹۵ به پایان رسید و به دلیل درگذشت تهیه کننده آن حمید آخوندی کار متوقف شد. نویسنده سریال “کارگاه ۴۸” رسول صانعی، لوکیشن اصلی این سریال پایگاه هوایی شهر اصفهان و موضوع آن درباره تولید قطعه‌ای مهم از هواپیمای F14  یکی از مهمترین هواپیماهای جنگنده در دوران جنگ تحمیلی ایران و عراق است.

احمد صانعی دستیار کارگردان و برنامه ریز تلویزیون درباره آخرین وضعیت سریال “کارگاه ۴۸” گفت: تهیه کننده از طریق سازمان به واسطه نامه نگاری انتخاب و تأیید می‌شود بنابراین تا زمان انتخاب و تایید تهیه کننده جدید زمان زیادی طول می کشد اما فکر می‌کنم تا پایان امسال تکلیف این سریال معلوم ‌شود.

وی افزود: حضور شهاب حسینی در سریال “کارگاه ۴۸” برای نقش شهید عباس بابایی قطعی است اما معلوم نیست با تیم تولید جدید چه اتفاقی بیفتد.

این دستیار کارگردان و برنامه ریز همچنین درباره سریال ده قسمتی “شهید حججی” اظهار کرد: سریال “شهید حججی” به سفارش سیما فیلم و شبکه یک سیما تولید و در سالگرد شهادت شهید حججی پخش می شود اما در حال حاضر در مرحله تحقیقات و نگارش همزمان فیلمنامه است که بخش داستانی آن چون نیاز به تحقیق ندارد نوشته شده است.

صانعی درباره روند پیشرفت سریال “شهید حججی” توضیح داد: نویسنده، تهیه کننده و کارگردان سریال “شهید حججی” رسول صانعی است و در حال حاضر به تحقیق در شهرهای مختلف سوریه مشغول است. با توجه به تخصص و وظیفه رزمی شهید حججی در سوریه نیز تحقیقات فیلمنامه از نیروهای آنجا درحوزه فعالیت این شهید، مکان هایی که حضور داشته اند و شیوه نبردشان انجام می شود و فکر می‌کنم برای اواخر هفته آینده تحقیقات فیلمنامه تمام شود و رسول صانعی به ایران برگردد.

وی خاطرنشان کرد: زمان پیش تولید شامل که شامل مراحل اتمام تحقیقات، تکمیل فیلمنامه، تأیید ناظر کیفی و انتخاب بازیگران است کمتر از ۴ ماه طول می کشد و پس از آن تولید آغاز می شود.

انتهای پیام/میزان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.