سرویس: غیر تولیدی 09:43 - دوشنبه 29 آبان 1396

نویسنده کتاب؛

انتشار مجموعه کامل خاطرات «سردار سلیمانی»در آینده نزدیک

قرار است با توافق سردار سلیمانی دیگر مجلدات مجموعه ۱۶ جلدی خاطرات سردار قاسم سلیمانی منتشر شود. عملیات کربلای ۱، محوریت کتاب جدید را تشکیل می‌دهد.

به گزارش اصفهان شرق، در روزهای پایانی سال گذشته دو جلد از مجموعه 16 جلدی از خاطرات سردار سلیمانی منتشر و برای اولین‌بار در سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب توزیع شد. کتاب حاوی خاطراتی از سردار سلیمانی در بازه زمانی بهمن سال 1360 تا اردیبهشت سال 1361 است که از زبان فرمانده وقت لشکر 41 ثارالله روایت شده است.

در مقدمه این کتاب درباره نحوه تنظیم خاطرات نوشته شده: این مجموعه بزرگ در طراحی نهایی 16 عنوان کتاب را دربرگرفت که هر یک فرماندهی سلیمانی را در دوره خاص از دفاع مقدس روایت می‌کند. مجموعه کتاب‌ها چنان طراحی شده‌اند که هر کتاب به صورت مستقل قابل استفاده باشد و در مجموع نیز پیوند منظمی را بین دوره‌های مختلف ترسیم کند.

اما پس از گذشت چندماه، انتشار خاطرات سردار سلیمانی متوقف شد. عباس میرزایی، نویسنده این دو اثر، علت توقف را عدم رضایت سردار اعلام کرد. این در حالی است که دو اثر یاد شده از جمله آثار پرفروش در بازار کتاب بود. حالا پس از گذشت چند ماه، قرار است انتشار دیگر مجلدات این مجموعه از سر گرفته شود.

عباس میرزایی،  به جزئیات بیشتری در این‌باره اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با موافقت سردار سلیمانی قرار است 14 عنوان کتاب دیگر این مجموعه منتشر شود. سومین جلد از این مجموعه که به عملیات کربلای یک می‌پردازد، با عنوان «نبرد دوم مهران» تا یک‌ماه دیگر روانه بازار کتاب خواهد شد.

وی ادامه داد: برای انتشار این مجموعه با دو ناشر صحبت‌هایی صورت گرفته است، اما هنوز مشخص نیست که کدام ناشر چاپ این آثار را برعهده خواهد داشت.

این نویسنده به رضایت سردار سلیمانی برای چاپ خاطرات اشاره کرد و افزود: سردار با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر نگارش و انتشار خاطرات فرماندهان جنگ، نسبت به ادامه انتشار این مجموعه اعلام رضایت کرد.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.