سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 17:00 - یکشنبه 28 آبان 1396

حجت‌الاسلام سالک:

حرکت‌های اخیر عربستان سرپوشی برای جنایات این حکومت در یمن است/ خلع سلاح حزب‌الله لبنان حرف بی‌محتوایی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت‌های اخیر عربستان سرپوشی برای جنایت‌های این حکومت در یمن است و امروز اعتراض سازمان‌های بین‌المللی هم راجع به کودک‌کشی و جنایات عربستان در یمن مطرح شده است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی با بیان اینکه هدف اصلی آمریکا و عربستان برای خارج کردن حزب‌الله از دولت لبنان، جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: دشمنان ما می‌دانند که تفکر لبنان و حزب‌الله لبنان به جمهوری اسلامی متصل است و تلاش عربستان به عنوان مزدور آمریکایی این است که مواضع آمریکا امروز از حلقوم دولت سعودی بیرون آید.

وی افزود: اینکه بخواهند حزب‌الله لبنان را خلع سلاح کنند و قدرتی حکومتی بر سر کار بیاورند، حرف بی‌محتوایی است چراکه آمریکایی‌ها هم می‌دانند که این کار عملیاتی نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قضیه سعدالحریری یک توطئه بین‌المللی بوده است، گفت: دشمنان درصدد آن بودند که با بردن سعدالحریری کشور لبنان را به هم بریزند و با وجود اینکه عربستان با سعدالحریری تسویه‌حساب کرد، اتفاق خاصی در لبنان رخ نداد چراکه مردم آرامش دارند و دولت هم مشغول به کار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت و مجلس لبنان قدرت تعیین نخست وزیر جدید این کشور به جای سعدالحریری را دارند، تصریح کرد: صبوری حزب‌الله، حکومت و مردم لبنان این است که عربستان سر عقل بیاید و سعدالحریری به کشور خود بازگردد و در همان‌جا محاکمه شود.

سالک در پایان با بیان اینکه عربستان در همه صحنه‌ها شکست خورده است، عنوان داشت: چنین حرکت‌هایی از طرف عربستان سرپوشی برای جنایت‌های عربستان در یمن است و امروز اعتراض سازمان‌های بین‌المللی هم راجع به کودک‌کشی و جنایات عربستان در یمن مطرح شده است؛ اگر یمنی‌ها تصمیم بگیرند ریاض را مورد هدف قرار داده و کشتی‌هایی که یمن را محاصره کرده نابود کنند، عربستان عقب‌نشینی خواهد کرد.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.