سرویس: اخبار شهرستان 13:56 - یکشنبه 28 آبان 1396

امام جمعه اصفهان در اجتماع عظیم عزاداران رضوی در هرند:

محبت اهل بیت(ع) باید ما را به سمت اطاعت از خدا بکشاند/ اجتماع بزرگ اربعین دشمن را کور کرد

آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه شهر اصفهان گفت: ارزشی که از محبت اهل بیت(ع) داریم باید ما را به سمت اطاعت از خداوند متعال بکشاند.

به گزارش اصفهان شرق، صبح امروز اجتماع بزرگ رضویون در شهر هرند با حضور هیئت های عزاداری شرق اصفهان با حضور هزاران نفر از عشاق امام رضا(ع) برگزار شد.

امام جمعه شهر اصفهان در این اجتماع عظیم عزاداران رضوی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) گفت: هر کس امام رضا(ع) را با معرفت زیارت کند، طیق فرموده آن حضرت از شفاعت امام رضا(ع) و ائمه معصومین بهره خواهد برد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد با بیان حقی که خداوند نسبت به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بر ما واجب کرده است، اظهار کرد: خداوند ولایت، اطاعت و محبت نسبت به اهل بیت(ع) را بر انسان ها واجب کرده است و همه باید عملا ولایت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را بپذیرند.

وی با اشاره به اینکه خداوند ولایت خودش، پیامبر و اهل بیت(ع) را بر ما واجب کرد، افزود: ولایت در اصل از خدا بر انسان است و اوست که بر همه مخلوفات ولایت دارد ولی طبق آیات و روایات، خداوند ولایت را به رسولش و کسانی که در حال نماز زکات دادند واگزار کرد.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان آیه « أَطِیعُوا اللَّهَ وَ أَطِیعُوا الرَّسُولَ » تصریح کرد: جمعى از مفسران اهل تسنن معتقدند که منظور از «اولوا الامر» زمام داران و حکام اند و اگرچه به مردم ظلم کنند باید از آنها اطاعت کرد ولی نظر شیعه این است که اولی الامر کسانی هستند که در خط خدا و رسولش بوده و حرف آنها را می زنند و در این خصوص قطعا اولی الامر ائمه معصومین(ع) هستند که خدا اطاعت از آنها را نیز واجب کرده است.

وی با تاکید بر محبت به اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: همه ما مدعی هستیم که محبت اهل بیت(ع) را در دل داریم ولی باید به یاد داشته باشیم که محبت از اهل بیت(ع) بدون اطاعت از خداوند هیچ ارزشی ندارد و این محبت باید ما را به سمت اطاعت از خداوند متعال بکشاند.

امام جمعه شهر اصفهان تصریح کرد: سینه زنی بدون اطاعت از خداوند ارزشی ندارد و شرط قبولی اعمال، داشتن محبت اهل بیت(ع) و اطاعت از خداست.

وی با اشاره به اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در اربعین گفت: اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در اربعین، چشم دشمنان را کور کرد.

انتهای پیام/ ز ش

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.