سرویس: دین و اندیشه 13:02 - شنبه 27 آبان 1396

برای سیزدهمین سال پی در پی انجام می‌شود

برگزاری همایش رضویون با حضور هیأت‌های شرق اصفهان

مسؤول هیأت منتظران مهدی (عج) شهر هرند از برگزاری همایش رضویون برای سیزدهمین سال متوالی با حضور نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، حسن امینی هرندی اظهار داشت: برای سیزدهمین سال متوالی ستاد برگزاری همایش رضویون شرق اصفهان از ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و قرار است این تجمع رضوی روز شهادت امام رضا (ع) با حضور هیأت‌های شرق شهرستان اصفهان در امامزاده اسحاق شهر هرند برگزار شود.

وی افزود: برای هیأت‌هایی از مناطق جلگه، بندرود، کوهپایه، مرکزی و شهرستان نائین دعوت‌نامه ارسال شده و جلساتی با حضور مدیرکل اوقاف استان برای رفع ایرادات سال‌های گذشته داشته‌ایم، همچنین درخواست پخش زنده از شبکه استانی را از مدیرکل سیمای استان داشیم که نهایتاً با این درخواست موافقت شد.

مسؤول هیأت منتظران مهدی (عج) شهر هرند ادامه داد: نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه شهر اصفهان سخنران و امام جماعت همایش رضویون خواهد بود، از استاندار، فرماندار و نمایندگان مجلس هم دعوت شده که امیدواریم حضور حداکثری مسؤولان را داشته باشیم.

به گفته امینی هرندی، مهد جوانه‌های قرآنی برای استفاده کودکان، نمایشگاه و عرضه محصولات فرهنگی با هماهنگی چند انتشارات از اصفهان و قم، ایستگاه سلامت برای ویزیت رایگان، مشاوره، خیمه‌های معرفت با هدف بصیرت افزایی و غرفه هلال‌احمر برای دریافت کمک به زلزله‌زدگان از برنامه‌های جانبی همایش رضویون خواهد بود.

وی با اشاره به فراگیر شدن حرکت پیاده‌روی از اربعین در عراق به سایر مناسک مذهبی تصریح کرد: روستاهایی که فاصله کمتری تا آستان مقدس امامزاده اسحاق دارند برای حضور در این تجمع رضوی اقدام به پیاده‌روی می‌کنند و در طول مسیر موکب‌هایی برنامه‌ریزی شده تا از زائران پذیرایی کنند.

مسؤول هیأت منتظران مهدی (عج) شهر هرند بابیان این که همایش رضویون از صبح آغاز شده و با اقامه نماز پایان می‌یابد عنوان کرد: همچون سال‌های گذشته پذیرایی ناهار که به صورت کامل از سوی بانیان هرندی تأمین شده برای 20 هزار نفر برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: در سال‌های قبل موضوع اهدا خون با استقرار اکیپی از انتقال خون استان اصفهان انجام می‌شد و تا 500 واحد خونی هم اهدا می‌شد اما در دو سال اخیر علی‌رغم دعوت‌های مکرر ما از سوی این اداره اقدامی نشده و پاسخی که داده می‌شود کامل بود ذخایر خونی است.

امینی هرندی در پایان تاکید کرد: با توجه به این که در شرق اصفهان مکانی برای اهدا خون وجود ندارد و در سال همین یک روز امکان اهدا خون برای مردم نوع‌دوست شرق شهرستان اصفهان وجود دارد و در دو سال اخیر هم مهمانانی که حضور پیدا می‌کنند از چرایی عدم حضور انتقال خون سؤال می‌کنند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.