سرویس: اجتماعی 13:13 - شنبه 27 آبان 1396

تمرین اخلاق فوتبالی‌ها

زیبایی‌های فوتبال در یک حادثه شوم و مرگبار!

زلزله کرمانشاه کشورمان را داغدار کرد و همه مردم خود را در غم زلزله‌زدگان شریک می‌دانند. این حادثه شوم و مرگبار اما توانست چهره زیبای فوتبال را نمایان کند.

به گزارش اصفهان شرق، مرگبارترین زلزله در چند سال اخیر جهان در کرمانشاه رخ داد. 21 آبان 96 زخمی عمیق بر دل مردم ایران نشست. همه مردم جامعه از هر قشر و صنفی برای کمک به مردم زلزله زده سرپل ذهاب، گیلانغرب و ازگله آستین همت بالا زدند. هر کسی به قدر توانش تلاش کرد مرهمی بر زخم مردم زلزله زده کرمانشاه بگذارد. از دستفروشان چهارراه ولیعصر تهران گرفته تا تاجران تبریز، از نیکی کریمی هنرپیشه سینما گرفته تا رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی همه باهم در کنار هم تلاش کردند که به مردم زلزله زده بگویند تنها نیستید.

در این حادثه شوم و مرگبار اما چهر‌ه‌های سرشناس فوتبال پیشگام و پیشقدم بودند. از علی دایی و علی کریمی تامهدی مهدوی کیا و حمید استیلی و … اسطوره‌های فوتبال ایران که زلزله دل‌های آنها را بهم نزدیک کرد. همه برای کمک به مردم حادثه دیده وارد گود شدند و در کرمانشاه هم یکبار دیگر جای خود را در قلب و روح مردم ایران مستحکم کردند.

جواد خیابانی گزارشگر فوتبال هم از اولین نفراتی بود که خود را به مناطق زلزله‌زده رساند. گزارشگری که همواره برخی منتظر هستند تا او در 90 دقیقه گزارش فوتبالش یکی دو جمله را پس و پیش بیان کند تا سوژه‌ای در فضای مجازی پیدا کنند اما این مرتبه همه او را تحسین کردند. وقتی جواد خیابانی روی آنتن زنده تلویزیونی  با چشمانی اشکبار از دخترکی گفت که پیکر مادرش را پنهان کرده بود و نمی‌گذاشت تا او را دفن کنند، دیگر کسی لبخند نزد! تمام ایران گریست و عمق فاجعه را درک کرد.

وقتی عادل فردوسی پور مجری پرسشگر برنامه 90 خودش را به کرمانشاه رساند دیگر حواسش به حاشیه‌ها نبود، او چانه زنی‌هایش در اغلب به صورت پنهانی بود برای کمک به زلزله‌زدگان هموطنش از همان ساعت اولیه این اتفاق شوم آغاز کرد. او برای کمک های خیران از هیچ کوششی دریغ نکرد، تماس گرفت و خیلی از بزرگان را تشویق کرد تا برای کمک به هموطنان مصیبت‌زده‌اش پیشرو باشند. عادل شاید در برنامه اش جنجال به پا می کند، اما در این مسیر خلاف برنامه اش حرکت کرد؛ دست هموطنش در خفا گرفت.

مجتبی پوربخش مجری برنامه فوتبال یک هم روی آنتن زنده همراه جواد خیابانی زارزار گریه کرد تا مردم ایران بدانند که فوتبال، فوتبالیست‌ها و خبرنگاران و گزارشگرانش چهره دیگری هم دارند. چهره‌های زیبا و مهربان در پس نقش و نگاری شاید عده‌ای خاص از آنها در تصور دارند!

باشگاه‌های فوتبال، بازیکنان، مربیان و مدیران و اهالی رسانه‌اش بار دیگر ثابت کردند فوتبال فقط حاشیه‌های زشت و بدقواره نیست. فوتبال در سحر و جادو، زدوبند و قراردادهای زیرمیزی و روی میزی خلاصه نمی‌شود. فوتبال پرمخاطب ترین ورزش جهان راهی برای نزدیکی دل‌هاست. برای مهربانی و محبت به همنوع‌ و زبان مشترک همه آدم‌هاست. شاید به همین خاطر است که ستاره‌های فوتبال در تمام دنیا محترم شمرده می‌شوند. ستاره‌هایی که هنرشان فقط در ساق‌هایشان نیست که هنر اصلی‌شان در قلب‌شان نهفته است. آنها قدر دان هواداران و مردم فوتبالدوست هستند و به وقتش هم تا حد توان برای کمک به همین مردم تلاش می‌کنند.

چهره زیبای فوتبال را در این حادثه مرگبار و شوم دیدیم! چهره زیبای فوتبال را وقتی دیدیم که مرد کرمانشاهی روی آواره‌های خانه‌اش در کنار جواد خیابانی ایستاد و بازی خاطره‌انگیز ایران و استرالیا را با لهجه شیرینش گزارش کرد تا معجزه فوتبال را با تمام وجودمان حس کنیم. فوتبال ورزشی در قلب مردم ایران است و ستاره‌های این فوتبال هم عاشقانه کشور و مردمشان را دوست دارند فقط حیف که این اتفاق بی‌نظیر را در چنین روزهای غم‌انگیزی درک می‌کنیم. فوتبال ورزشی پلید نیست فوتبال سراسر از زیبایی‌هاست.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.