سرویس: سیاسی 09:30 - جمعه 26 آبان 1396

جانشین فرمانده‌کل سپاه در بازدید از مناطق زلزله‌زده:

سپاه تا اسکان دائمی آخرین زلزله‌زده کنار مردم است/‌مدرن‌ترین بیمارستان‌های صحرایی را برپا کردیم

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم اطمینان داشته باشند سپاه پاسداران تا آخرین لحظه کنار مردم حضور دارد.

به گزارش اصفهان شرق، سردار حسین سلامی در بازدید از مناطق زلزله‌زده با ابراز اینکه “خوشبختانه از موج شوک اولیه خارج شده‌ایم و کمبود غذا وجود ندارد” اظهار داشت: در زمینه اسکان اضطراری وسایل بسیاری شامل چادر و پتو تأمین شده و کمبودهایی که وجود دارد به‌دلیل دریافت بیشتر چادر توسط عده‌ای است و این مشکل طی امروز و فردا کاملاً برطرف می‌شود.

سلامی گفت: بعد از پیام تاریخی مقام معظم رهبری که سرشار از لطافت بود و عامل بعثت شد قیامتی از موج کمک‌های مردمی بر‌پا شده و شکل عجیبی به خود گرفته و باورناپذیر است.

وی با بیان اینکه حدود 1900 روستا تحت تأثیر زلزله قرار گرفته و امدادرسانی آنها به‌عهده سپاه است، افزود: سپاه پاسداران نیز از ساعت‌های اولیه با تمام امکانات در منطقه وارد عمل شده و فرمانده نیروی زمینی اکنون در منطقه مستقر است.

سلامی تصریح کرد: حدود 1000 دستگاه مهندسی از سپاه هنوز در حال آواربرداری است تا مردم به ابزار زندگی خود و احشام در صورت زنده بودن دسترسی داشته باشند و محلی برای نگه‌داری آنها در نظر گرفته می‌شود.

وی اظهار کرد: 6 بیمارستان سیار پیشرفته صحرایی در این مناطق توسط سپاه برپا شده که یکی از آن‌ها جزو مدرنترین بیمارستان‌های صحرایی جهان است که صد‌ها عمل جراحی در آن انجام شده است.

سلامی با بیان اینکه نیروی هوافضای سپاه برای انتقال مصدومان از کرمانشاه به تهران نقش مهمی را ایفا کرده است گفت: بالگردهای سپاه در انتقال مجروحان و امکانات نقش‌آفرینی کرده و 32 سپاه استانی در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند.

وی با اشاره به اینکه سپاه آمادگی دارد در مرحله اسکان اضطراری اقدامات لازم را انجام دهد عنوان کرد: نیازهای مردم در حال تغییر است و اکنون نیازهایی که وجود دارد وسایل بهداشتی و گرم‌کننده، پوشاک گرم و سرویس بهداشتی و هنوز هم چادر و پتو است.

سلامی با ابراز اینکه “نیازها تغییر می‌کند و ‌با زمان پیش می‌رویم” گفت: سپاه به مردم اطمینان می‌دهد در این لحظات تا انتها در خدمت مردم هستیم و تا زمانی که آخرین نفر از این افراد در محل دائمی اسکان پیدا نکند  منطقه را ترک نمی‌کنیم.

جانشین فرمانده‌کل سپاه پاسداران عنوان کرد: ‌آماده هستیم در نوسازی و بازسازی تمام امکانات را به‌کار گیریم و زمینه بازگشت امید را فراهم کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.