سرویس: سیاسی 17:00 - پنجشنبه 25 آبان 1396

یادمانی برای روز نصف جهان؛

چرایی عدم ثبت روز«حماسه و ایثار اصفهان»در تقویم/اصفهانی ها چشم انتظار دیدار هر ساله با رهبر معظم انقلاب هستند

آیا نباید روز حماسه و ایثار اصفهان که در طول تاریخ ایران ودفاع مقدس بی نظیر و یا کم نظیر است، در تقویم ملی ثبت و مردم شهید پرور و ولایت مدار اصفهان به همین مناسبت خدمت رهبر معظم انقلاب برسند.

به گزارش اصفهان شرق، سال هاست مردم شهید پرور و ولایت مدار اصفهان با خاطره ای زندگی می کنند که در روز 25 آبان 370 شهید را در یک روز بر روی دستانشان تشییع کردند و در گلستان شهدا به خاک سپردند و پس از خاکسپاری، برای بدرقه ی نیروهای اعزامی آماده شدند و رزمندگان را به جبهه های حق علیه باطل اعزام کردند و با این عملشان حماسه آفریدند تا جایی که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) در مورد این روز فرمودند:« در کجای دنیا سراغ دارید که در یک روز 370 شهید را تشییع کنند و در همان روز اعزام هم داشته باشند.»

روزی که مردان و زنان، مادران و فرزندان شهدا خم به ابرو نیاوردند و راست قامت تر و مصمم تر از دیروزشان، در صف ثبت نام و حضور دوباره در جبهه ایستادند که چشم جهانیان بر این عظمت خیره بماند.

پس این عظمت و بزرگی باید در تاریخ حماسه و ایثار این دیار بماند که کمترین یادمان آن، ثبت این روز در تقویم تاریخ مقاومت اصفهان است.

چیزی که هر شنونده ای را به پیگیری و تفحص در اصل ماجرا و علل ایجاد آن می کشاند و جویای پاسخ این پرسش هستند که این ها در چه عملیاتی، کِی و کجا به شهادت رسیدند و این عملیات کجا انجام شد؟ اصفهان در برابر این بار سنگین چه عکس العملی نشان داد و چه شد که روز 25 آبان روز حماسه و ایثار اصفهان نام گرفت؟
امروز نیز بر همه واجب است که آن روز بزرگ و افتخار را زنده نگه دارند و یادآور شوند.

اما آیا فقط یک پل به نام آن روز نام بگیرد و در طول35 سال فقط دو بار مردم اصفهان توفیق حضور در حسینیه امام خمینی(ره) و استماع فرمایشات مقام معظم رهبری را داشته باشند برای این روز بزرگ کافی است؟

آیا نباید روز حماسه و ایثار اصفهان که در طول تاریخ ایران ودفاع مقدس بی نظیر و یا کم نظیر است، در تقویم ملی ثبت و هر سال مردم شهید پرور و ولایت مدار اصفهان خدمت رهبر معظم انقلاب برسند.

چه کسی باید این امر مهم را پیگیر باشد؟ آیا انصاف این نیست که روز بیست و پنجم آبان روز حماسه و ایثار اصفهان برای همیشه ثبت تقویم ملی شود؟ امیدوارم این اتفاق بیفتد و مردم و مسئولان بزرگوار پیگیر باشند تا مدیون خون شهدا و خانواده های آنان و مردمی که این حماسه را آفریدند، نباشیم.
از مقام معظم رهبری نیز خواستار دیدار مردم اصفهان در هر سال با ایشان و استماع فرمایشاتشان به مناسبت روز حماسه وایثار اصفهان هستیم که امیدواریم این امر نیز محقق شود و ایشان این اجازه را صادر فرمایند.

انتهای پیام/دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.