سرویس: اقتصادی » راه و شهرسازی 15:11 - پنجشنبه 25 آبان 1396

مدیر ستاد بحران استانداری اصفهان:

بازسازی منازل سرپل ذهاب به بنیاد مسکن اصفهان واگذار شد

مدیرستاد بحران استانداری اصفهان گفت: تیم ارزیابی واحدهای مسکونی برای بررسی شرایط به غرب کشور اعزام شده‌اند و آواربرداری، بازسازی و تعمیرات منازل سرپل ذهاب به اصفهان واگذار شد.

به گزارش اصفهان شرق، منصور شیشه فروش  با اشاره به اینکه دقایقی پس از وقوع زلزله در غرب کشور شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان با حضور استاندار تشکیل شد، اظهار داشت: بر اساس مصوبات این شورا ساعتی پس از وقوع حادثه نیروهای امدادی و جستجو و نجات آواربرداری و پشتبانی به منطقه غرب کشور اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در نخستین شب ۳۲ امدادگر به منطقه غرب کشور اعزام شدند، افزود: فردای شب وقوع زلزله نیز ۶۵ پزشک و پرستار همراه با تجهیزات کامل و اتوبوس آمبولانس به منطقه غرب کشور اعزام شدند.

مدیر ستاد بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه همچنین بزرگ ترین بیمارستان تخصصی سیار کشور از مرکز درمانی آیت‌الله شهید صدوقی اصفهان با حضور ۱۱۰ نفر از پزشکان، داروخانه و آزمایشگاه به منطقه غرب انتقال یافته است، افزود: همچنین تیپ ۵۷۷ ارتش جمهوری اسلامی ایران با ۲۰ نفر نیرو و امکانات اتاق عمل از استان اصفهان به منطقه غرب کشور اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۵۰ نفر از عوامل هوانیروز و مرکز آموزش شهید وطن پور ارتش نیز از اصفهان به منطقه غرب اعزام شده‌اند، ابراز داشت: از روز سه شنبه  نیز ستادهای کمک‌های مردمی در شهر اصفهان راه‌اندازی شده است.

۵۴ پایگاه جمع‌آوری کمکهای مردمی برای مردم زلزله زده غرب کشور راه‌اندازی شد

شیشه‌ فروش با بیان اینکه در سطح استان اصفهان ۵۴ پایگاه کمک‌های مردمی جمعیت هلال احمر برای کمک به آسیب دیدگاه زلزله غرب کشور راه‌اندازی شده است، گفت: همچنین طی دو روز دو هزار نفر از مردم اصفهان برای اهدای گروه خونی منفی برای تامین خون احتمالی مورد نیاز به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷ هزار تخته پتو، بیش از دو هزار تخته چادر، وسایل گرمایشی، ست ظروف و .. به منطقه زلزه زده غرب طی دو روز گذشته اعزام شده است، تصریح کرد: دیروز نیز دو فروند هواپیمای سی ۱۳۰ اجناسی همچون ۶۴ تن برنج، خرما، ۱۸ هزار دست لباس، پتو و چادر امدادی را به منطقه زلزله زده انتقال دادند که این روند در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر ستاد بحران استانداری اصفهان در ادامه با بیان اینکه تیم ارزیابی برای واحدهای مسکونی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان برای بررسی شرایط مسکن به غرب کشور اعزام شده‌اند، گفت: بحث آواربرداری، بازسازی و تعمیرات منازل مسکونی سرپل ذهاب به استان اصفهان واگذار شده است.

وی افزود: برای ارزیابی شرایط منازل مسکونی سرپل ذهاب ۳۰ نفر از متخصصان حوزه مسکن استان اصفهان به منطقه اعزام شده‌اند.

شیشه فروش با بیان اینکه تیم ۵۰ نفره هلال احمر استان اصفهان نیز برای بررسی شرایط، توزیع خدمات و امکانات در منطقه مستقر هستند، افزود: این افراد در منطقه ثلالثه مستقر هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی سه روز آینده و تا روز یکشنبه پایگاه‌های بسیج، مساجد، بهزیستی، کمیته امداد و هلال احمر کمک‌های مردمی استان اصفهان را برای ارسال به منطقه زلزله زده جمع آوری می‌کنند، اضافه کرد: همچنین طی دو روز گدشته دو تریلی محموله دارویی نیز از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به منطقه زلزله زده اعزام شده است.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.