سرویس: اخبار شهرستان 13:12 - پنجشنبه 25 آبان 1396

رئیس اداره گاز جرقویه علیا مطرح کرد:

جاده ایستگاه تقلیل فشار گاز جرقویه علیا خاکی و نامناسب است/ نارضایتی مردم از نبود پیمانکار در بخش گاز منطقه

رئیس اداره گاز جرقویه علیا، گفت: ایستگاه تقلیل فشار گاز جرقویه علیا در نزدیکی شهر حسن آباد قرار دارد و جاده منتهی به این ایستگاه خاکی و نامناسب بوده که در مواقع بارندگی و بحرانی برای پرسنل ما مشکل ساز می شود.

به گزارش اصفهان شرق، همه ساله با فرارسیدن فصل سرما و کاهش شدید دمای هوا، مصرف گاز در کشور رو به افزایش می گذارد، که متأسفانه همراه با وقوع برخی حوادث ناگوار برای شهروندان بی احتیاط است.

رئیس اداره گاز جرقویه علیا، در آستانه فرا رسیدن فصل سرما با تأکید بر مدیریت مصرف سوخت، توصیه هایی را برای استفاده بهینه از این سوخت و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار مطرح کرد.

متهم اصلی گاز گرفتگی و خفگی مربوط به اشکالات نصب دودکش است

محمد رمضانی رئیس اداره گاز جرقویه علیا در گفتگویی با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما، اظهار کرد: امروزه گاز به سوخت اصلی کشور تبدیل شده و 96 درصد جمعیت شهری و 78 درصد از جمعیت روستایی به شبکه گاز رسانی متصل هستند و با فرا رسیدن فصل سرما استفاده از این سوخت افزایش پیدا می کند.

رمضانی با بیان این که برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار، اقداماتی لازم است؛ ادامه داد: هنگام نصب بخاری و هر گونه وسائل گرمایشی دیگر ضمن بررسی مسیر دودکش و استفاده از کلاهک اچ از تأمین اکسیژن مورد نیاز در منازل و مکان هایی که از گاز طبیعی استفاده می کنند مطمئن شوید.

وی افزود: دقت در هنگام نصب وسایل گرمایشی از ایجاد هر گونه حادثه مانند مسمومیت، خفگی، انفجار و آتش سوزی جلوگیری می کند، زیرا متهم اصلی گاز گرفتگی و خفگی مربوط به اشکالات نصب دودکش است و متأسفانه بعضی از افراد هنوز به این موضوع توجهی نمی کنند.

رمضانی با اشاره به این که در فصل سرما به منظور صرفه جویی و استفاده ایمنی از گاز طبیعی، استفاده از وسایل استاندارد و رعایت مسایل ایمنی در فصل سرما ضروری است، گفت: مشترکان گاز در اقصی نقاط شهری و روستایی باید با استفاده از لوازم گازسوز استاندارد و کنترل دقیق وسیله گازسوز به منظور اطمینان از سلامت کارکرد آن ها از باز بودن منافذ خروجی گازهای سمی یعنی همان دودکش‌ها قبل از نصب هر وسیله گاز سوز اطمینان حاصل کنند.

استفاده نکردن از بخاری های بدون دودکش و غیر استاندارد

رئیس اداره گاز جرقویه علیا با تأکید بر استفاده نکردن از بخاری های بدون دودکش و غیر استاندارد در محیط های مسکونی بسته، تصریح کرد: آبی نبودن شعله بخاری، رطوبت زیاد اطاق و نامطبوع بودن فضای منزل نشانه خطر است و باید در این گونه مواقع ارتفاع دودکش و مسیر آن را کنترل کنیم و یا از افراد متخصص و کارشناس کمک بگیریم.

رمضانی با بیان این که محل نصب دودکش در پشت بام ها باید استاندارد باشد، گفت: دودکش وسائل گاز سوز را نمی توان در هر مکانی نصب کرد، دودکش نباید نزدیک کولر یا دیوار باشد چون گاز دی اکسید کربن خارج شده از دوکش از راه کانال کولر وارد ساختمان می شود یا اگر نزدیک دیوار باشد باد با برخورد به دیوار وارد دودکش شده و گازهای حاصل از سوخت را به داخل ساختمان می برد و موجب مسمومیت می شود.

وی با اشاره به به این که یکی از عوامل مهم در آتش سوزی، نشت گاز است، خاطر نشان کرد: از مشترکان خواهشمندیم در صورتی که در ورودی گاز به منازل به نشت گاز مشکوک شدید سریع اداره گاز را مطلع کنید تا در اسرع وقت به رفع آن اقدام کند.

رئیس اداره گاز جرقویه علیا، تصریح کرد: هنگام نصب وسیله گازسوز در منازل هم محل اتصال شیلنگ گاز را با بست محکم کنید و با کف صابون از نشت نکردن گاز مطمئن و حداکثر طول شیلنگ را یک متر انتخاب کنید.

وی افزود: بیشترین حوادث گاز به علت تغییر در لوله کشی داخلی، انشعاب غیر مجاز و اشکال در دودکش ها بوده و نیاز ضروری است تا همشهریان عزیز ما در این خصوص دقت لازم را داشته باشند.

مشکلات موجود در حوزه گاز منطقه جرقویه علیا

رمضانی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه گاز منطقه جرقویه علیا، ادامه داد: یکی از مشکلات مهم اداره گاز جرقویه علیا نداشتن ساختمان اداری مجهز و کامل است که خوشبختانه با پیگیری های بخشدار، شهردار و اعضای شورای اسلامی زمینی به این امر اختصاص داده شده و سفت کاری آن نیز انجام شده است.

وی افزود: ایستگاه تقلیل فشار گاز جرقویه علیا در نزدیکی شهر حسن آباد قرار دارد و جاده منتهی به این ایستگاه خاکی و نامناسب بوده که در مواقع بارندگی و بحرانی برای پرسنل ما مشکل ساز می شود، به همین خاطر از مسئولان مربوطه می خواهیم نسبت به این موضوع نیز اقدام کنند.

رئیس اداره گاز جرقویه علیا اظهار کرد: همچنین ایستگاه های بین جاده ای(حفاظت کاتدی) در مکان هایی دور از جاده اصلی نصب شده اند و این ایستگاه ها اصلا جاده ای برای آن ها تعریف نشده است و برای سرکشی یا تعمیر با مشکل روبرو هستیم.

امداد مهم ترین اقدام برای نجات جان افراد است

رمضانی، در ادامه با اشاره به موضوع امداد که مهم ترین اقدام برای نجات جان افراد است، گفت: امداد 194 شرکت گاز راه اندازی شده ولی محدوده ای برای آن تعریف نشده است، به عنوان مثال نقطه ای در نزدیکی اصفهان دچار مشکل می شود، وقتی با 194 تماس می گیرند جرقویه یا اداره ای دورتر زنگ می خورد، لذا از مسئولان مربوطه می خواهیم به این موضوع مهم رسیدگی کنند.

وی با بیان این که مشکل دیگر در منطقه نبود پیمانکار در بخش گاز است؛ ادامه داد: مسئولان شرکت گاز در شهرستان ترتیبی اتخاذ کنند تا حداقل سالی یک یا دوبار یک پیمانکار به منطقه ورود کند تا اگر در مورد نصب علمک یا توسعه لوله گذاری مشکلی وجود داشته باشد آن را رفع کنند.

رمضانی تصریح کرد: امروز هم چنین مشکلی وجود دارد که چند نفر منزل جدید ساخته اند، ولی علمک گاز ندارند و این افراد باید مدتی صبر کنند تا پیمانکاری در مناقصه برنده شود و بعد به منطقه بیاید و این باعث نارضایتی مردم شده است.

ساختمان های گازکشی شده توسط اداره گاز بیمه هستند

رئیس اداره گاز جرقویه علیا از مشترکان شرکت گاز درخواست کرد: مردم باید در صورتی که نیاز به توسعه و تغییر در سیستم لوله کشی منازل دارند حتما با اداره گاز و سازمان نظام مهندسی تماس بگیرند.

وی گفت: ساختمان های گازکشی شده توسط اداره گاز بیمه هستند و این در صورتی معتبر خواهد بود که سیستم گاز کشی طبق نقشه اولی تأیید شده توسط نظام مهندسی باشد و هر گونه تغییر در سیستم باعث باطل شدن قرارداد بیمه می شود.

رمضانی خاطرنشان کرد: مشترکان می توانند در صورت بروز هر گونه مشکل با شماره تلفن 09136038727 (موبایل امداد) به صورت 24 ساعت برای شهر حسن آباد، روستاهای کمال آباد و دستجرد تماس بگیرند.

رئیس اداره گاز جرقویه علیا افزود: همچنین در روستاهای الله آباد و مالواجرد با شماره تلفن 09135349054، روستای رامشه با شماره تلفن 09134625793 ،09132213149  و در روستاهای اسفنداران، حارث آباد و فیض آباد با شماره تلفن های 09137915918 در تماس باشند.

انتهای پیام/احمدصادقی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.