سرویس: غیر تولیدی 11:55 - پنجشنبه 25 آبان 1396

نماینده مردم اصفهان

روایت حجت‌الاسلام سالک از روزی که در تاریخ ایران ماندگار شد‌

نماینده مردم اصفهان در مجلس‌ با بیان اینکه حضور گسترده مردم در تشییع شهدای عملیات محرم نشان داد قدرت مقاومت و استقامت ملت ایران با یک حرکت نظامی و سیاسی قابل لرزه نیست، گفت: مردم اصفهان حق این شهدا را ادا کردند.

 

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام احمد سالک پیرامون حماسه 25 آبان اظهار داشت: 8 سال جنگ تحمیلی که توسط استکبار جهانی به مدیریت و محوریت صدام توسط رژیم بعث ایجاد شد مملو از حماسه، حادثه و مجموعه‌ای از ارزش‌ها و خلاقیت‌هایی بود که زوایای ناگفته فراوانی دارد.

وی افزود: یکی از این موارد تشییع 370 شهید در روز 25 آبان در میدان امام (ره) اصفهان توسط مردم ولایت‌مدار این شهر است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای ‌اسلامی با اشاره به سخن امام خمینی (ره)، خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) پیرامون این قضیه فرمودند «غیر از اصفهان در کجای دنیا سراغ دارید که در یک روز 370 شهید را تشییع و در همان روز نیز نیرو به جبهه‌های جنگ اعزام کنند» در حالت کلی می‌توان گفت این حادثه ابعاد مختلف و قابل توجهی دارد.

وی در ادامه گفت: در بُعد نخست باید گفت این تعداد شهید به واسطه اخلاص در عمل، جان‌فشانی، روحیه فداکاری و ایثارگری خود خالق 370 ارزش بودند.

شهدا منتخبان خداوند در نزد مردم هستند

سالک تصریح کرد: در بُعد دیگر باید گفت 8 تن از این شهدا یا پدر و پسر و یا با هم برادر بودند، به عنوان مثال می‌توان گفت شهیدان حیدری پدر و پسری بودند که با هم شهید و تشییع شدند؛ جلوه وجود پدر و پسر و یا برادر و برادر در اذهان عمومی خیلی تأثیرگذار بود.

وی در ادامه گفت: این تأثیرگذاری به شکلی بود که نشان می‌داد پدر خانواده تربیت اسلامی را به گونه‌ای اجرا کرده است که علاوه بر خود، فرزندش نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای ‌اسلامی پیرامون حضور خود در آن روز تصریح کرد: بنده آن روز وظیفه داشتم تابوت‌های مطهری شهدایی که با هم فامیل بودند را در کنار یکدیگر قرار بدهم.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، تصریح کرد: خداوند می‌فرمایند «هرکس خود را خالص کند من او را برای خود انتخاب می­‌کنم»، از این رو شهادت هدیه خداوند به انسان‌هایی است که به واسطه اخلاص در عمل، توسط خداوند برگزیده شده‌اند. در حالت کلی می‌توان گفت منتخبان خداوند در روز 25 آبان توسط مردم اصفهان تشییع شدند.

سالک در ادامه گفت: چون این شهدا منتخبان خداوند بودند در زمان تشییع ایمان، تقوا و نورانیت را به مردم القا می‌کردند.

شهدا ثمره تربیت در پناه قرآن و اسلام هستند

وی پیرامون خصلت‌های دیگر این شهدا، گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های این شهدا سن پایین آنها است؛ در حالت کلی می‌توان گفت اکثر این شهدا از جوانان دبیرستانی و یا دانشجو بودند که مدرسه و دانشگاه را رها و به سمت دانشگاه عشق و ایثار حرکت کردند؛ همگی این جوانان با پشت پا زدن به دانشگاه‌های مادی و پرواز در فضای دانشگاه‌های ملکوتی قبول شد‌گان واقعی این دانشگاه هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بُعد دیگر می‌توان گفت با تشییع این شهدا خون جدیدی در رگ‌های جامعه دمیده شد که ثمره آن را می‌توان در وحدت جامعه اسلامی مشاهده کرد؛ به طورکلی می‌توان گفت هویت انقلاب ما هویت اسلامی است و باید گفت این شهدا افراد الهی بوده‌اند.

وی پیرامون ضرورت زنده نگه‌داشتن این روز برای نسل جوان، گفت: زیبایی‌های تشییع 370 شهید دریک روز این است که نشان می‌دهد این شهدا ثمره قدرت تربیتی خانواده‌هایی است که در پناه قرآن و اسلام جوانان خود را تربیت کرده‌اند و این برای جوانان ما تأثیرگذاری فراوانی دارد.

حضور گسترده مردم در تشییع شهدا در روز 25 آبان

سالک تصریح کرد: بُعد دیگر این تشییع این بود که حضور گسترده مردم در این تشییع مشت محکمی علیه کفر و استکبار جهانی بود و نشان داد قدرت مقاومت و استقامت ملت ایران با یک حرکت نظامی و سیاسی قابل لرزه نیست و این مقاومت در خور تقدیر است.

وی پیرامون حجم جمعیت شرکت کننده در مراسم تشییع، خاطرنشان کرد: تا آنجایی که در یاد دارم جمعیت خیلی گسترده بود؛ به حدی که میدان امام کاملاً پر شده بود؛ خیل جمعیت به گونه‌ای بود که ما مجبور بودیم بدن‌های مطهر این شهدا را برای اقامه نماز توسط مرحوم آیت‌الله سید اسماعیل هاشمی به پشت عمارت عالی قاپو منتقل کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: علاوه بر خود میدان، خیابان‌های اطراف همچون حافظ و سپه نیز مملو از جمعیت بود و به طور کلی می‌توان گفت مردم اصفهان حق این شهدا را ادا کردند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.