اصفهان شرق

روزی که اصفهانی‌ها خم به ابرو نیاوردند/ ۲۵ آبان از ذهن هیچ اصفهانی پاک نمی‌شود

کدخبر: 151052
1396/08/25 در ساعت 08:00

به گزارش اصفهان شرق،  بعضی از تاریخ‌ها در تقویم ماندگاری می‌شوند، همان‌هایی که بر قلب آدمی حک می‌شود روزهایی که جوشش عشق در لحظه لحظه‌های آن‌ها می‌تپید؛ اصفهان نیز در تقویم تاریخ کشور روزی پر افتخار دارد وآن چیزی نیست جز 25 آبان، روزی که قلب اصفهان باز هم تپید.

370 شهید دفاع از خاک و وطن را یک روزه در میدان تاریخی نقش‌جهان آوردند و همین اتفاق در این میدان تاریخی، تاریخ دیگری را برای اصفهان رقم زد تا برگ افتخاری برای  نسل‌های بعدی نیز باشد.

25 آبان، روزی است که از ذهن هیچ اصفهانی زدوده نمی‌شود، حتی در نسل‌های امروز آنقدر آن روز بزرگ است که هیچ‌گاه از یاد نمی‌رود.

مرتضی آرسته از پیشگامان انقلاب اسلامی در اصفهان است که در این روز تاریخی حماسه‌ساز حضور داشت و خدماتی را نیز عرضه کرد و در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به این روز اظهار داشت: 25 آبان روزی که اصفهان با تقدیم 370 شهید خم به ابرو نیاورد و مردم پروشور در مراسم تشییع شهدا حضور داشتند.

وی افزود: این روز یک روز استثنائی در اصفهان بود، هر لحظه به جمعیت افزوده می‌شد و در سرتاسر میدان نقش جهان مردم حضور داشتند تا شهدای دفاع مقدس را تشییع کنند.

پیشگام انقلابی اصفهانی بیان کرد: نکته جالب این بود که در آن روز بسیاری از خانواده‌ها در تشییع سومین فرزند شهید خود آمده بودند،حتی در برخی از خانواده‌ها دیده می‌شد که تنها یک فرزند داشتند که شهید شده بود و برای تشییع آن آمده بودند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در اصفهان چنین مراسم تشییع شهدا به این شکل برگزار نشده بود حتی مردم برای شرکت در این مراسم صبح زود ساعت 6 صبح برای وداع با شهدا در این مراسم حضور داشتند، اصفهانی‌ها همیشه حضور پرشور داشته‌اند.

آرسته اظهار داشت: در آن روز استاد فخرالدین حجازی سخنران مراسم آن روز بود که بیان پرشور و شیوایی در سخنرانی داشت، آن موقع جمعیت بالا در میدان در آنجا حضور داشتند و سیستم صوت مانند امروزه نبود و به همین دلیل برای اینکه صدایش برسد با فریاد با مردم صحبت می‌کرد.

وی افزود: تعدا شهدا بالا بود  برای همین شب قبل تشییع شهدا، افراد اعلام آمادگی کردند و شروع به غسل و شستشوی شهدا در نقاط مختلف شهر دادند.

آرسته بیان کرد: همه خود را برای این برنامه آماده کرده بودند و مردم به‌صورت خودجوش هرکدام کاری را انجام می‌دادند، اتحاد و همبستگی در حضور خودجوش مردم موج می‌زد.

انتهای پیام/تسنیم