سرویس: اخبار شهرستان 14:34 - چهارشنبه 24 آبان 1396

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع):

یادواره ۱۰۰۰ شهید «لاله‌های شرق» برگزار می‌شود/ اجرای 100 عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در شرق اصفهان

سرهنگ عجمی فرمانده ناحیه بسیج امام علی(ع) از برگزاری دومین یادواره «لاله های شرق» در شهر هرند، همزمان با هفته بسیج خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی(ع) پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه به دنبال حادثه دلخراش و تاسف بار زمین لرزه در مناطق غربی کشور به ویژه استان کرمانشاه، گفت: وقوع حادثه دردناک و غم انگیز زمین لرزه در مناطق غربی کشور به ویژه استان کرمانشاه که منجر به درگذشت و مجروح شدن جمعی از هموطنان عزیز در این استان شد، موجب  تاسف و تاثر همگان گردید و در این خصوص دو دستگاه کامیون از کمک های مردمی شرق اصفهان که به پایگاه های بسیج تحویل داده شده است به مناطق زلزله زده منتقل می شود.

سرهنگ عجمی افزود: در آینده می توان برای ساخت مسکن‌های این عزیزان از ظرفیت فعالان بسیجی در قالب اردوهای جهادی استفاده کنیم.

وی با اشاره به حرکت بزرگ امام خمینی(ره) در سال 1342 و ظهور انقلاب اسلامی در سال 57 در امتداد این حرکت خالصانه، اظهار کرد: زمانی که انقلاب به پیروزی رسید امام خمینی(ره) ظرفیت مردمی را در نظام خالی دید و بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی راه اندازی شد به گونه ای که از ابتدای انقلاب تا کنون بسیج صداقتش را به نظام نشان داده است.

فرمانده ناحیه امام علی(ع) با بیان اینکه نیروهای بسیجی از ختم قائله کردستان تا حضور در میادین دفاع مقدس پیشتاز بود، افزود: بسیج در اول انقلاب مولا و مقتدایش را امام حسین(ع) و ولایت فقیه انتخاب کرد و گوش به فرمان ولایت بود به گونه ای که هر جا مشکلی برای نظام و انقلاب پیش می آمد نیروی مردمی بسیج پای کار آمده و تا پای جان از آرمان های اسلام دفاع می کردند.

سرهنگ عجمی با اشاره به فرمایشات گهربار امام خمینی(ره) و امام خامنه ای مدظله العالی در خصوص بسیج تاکید کرد: بسیج مدرسه عشق است و بسیجی خود را مانند حضرت علی(ع) وقف اسلام کرده و در موضوعات مختلف وارد عمل می شود.

وی فعالیت های بسیج را در موضوعات مختلف اعم از حلقه‌های صالحین و پیاده سازی سخنان رهبر در جامعه در موضوعات جنگ نرم، آتش به اختیار، اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی، دادن وام های اشتغال زایی و استکبار ستیزی، برشمرد.
سرهنگ عجمی با بیان اینکه بسیجیان با حضور در اردوهای طرح هجرت، گام های خوبی را در منطقه و کشور به وجود آوردند، تصریح کرد: اردوهای طرح هجرت و اعزام گروه های جهادی به مناطقه محروم و کمک به امنیت جامعه با ایجاد طرح گشت های بسیج محله محور را می توان از دیگر فعالیت های بسیج مستضعفین نام برد.

برگزاری دومین یادواره «لاله های شرق» در شرق اصفهان

وی با اشاره به اجرای 100 عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در شرق اصفهان، گفت: به مناسبت هفته بسیج در شرق اصفهان، دومین یادواره 1000 شهید منطقه «لاله های شرق» به مدت دو روز در روزهای چهارم و پنجم آذرماه در شهر هرند برگزار می شود و مقرر شد تا این یادواره هر سال در یکی از 11 شهر شرق اصفهان با حضور مردم ولایتمدار و مومن منطقه برگزار شود.

فرمانده ناحیه امام علی(ع) با ذکر برنامه های اجرایی حول محور یادواره بیان کرد: دعوت از خانواده شهدای مدافع حرم شهید محمد کامران و شهید شفیعی و همچنین تجلیل از ابوالقاسم زهیری جانباز مدافع حرم، از برنامه های این یادواره خواهد بود و در نظر داریم میزبان خانواده شهید مدافع حرم محسن حججی، صابر خراسانی، سید رضا نریمانی و حجت الاسلام مومن باشیم.

وی با بیان اینکه یادواره در تقویت روحیه جهادی و شهادت طلبی جوانان موثر است، اظهار کرد: نمایشگاهی با موضوعات فضای مجازی، آسیب های شبکه های اجتماعی، استکبار ستیزی، حجاب و عفاف، معرفی شبکه ارتباطی پاک، مدافعان حرم، معرفی صنایع موشکی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، گردشگری در شرق اصفهان در حاشیه یادواره برپا می شود.

سرهنگ عجمی گفت: این یادواره بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد و پیش بینی می شود حدود 10 هزار نفر در این برنامه معنوی حضور به هم رسانند؛ در ضمن کانال تلگرامی لاله‌های شرق سال گذشته تهیه شده و فعال است و امسال با همکاری کمیته مختص یادواره، رصد مجازی و پخش رادیویی در این یادواره امکان پذیر است.

فرمانده ناحیه امام علی(ع) ضمن تشکر از فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج)، فرماندار شهرستان اصفهان و مسئولان بخشی منطقه به دلیل همکاری در برپایی یادواره شهدای شرق اصفهان، تصریح کرد: کمیته نشر و اثرات شهدای یادواره تشکیل شده و درحال جمع آوری اطلاعات خانواده شهدا و ایثارگران است و سیاست بسیج این است که بتوان آثار شهدا را ثبت و ضبط کرد ولی به دلیل پراکندگی مناطق شرق اصفهان کار جمع آوری آثار به سختی انجام می شود و در این رابطه حمایت مسئولان احساس می شود.

وی خاطر نشان کرد: در هفته بسیج برنامه‌های دیگری چون دیدار با خانواده شهدا، برنامه‌های ورزشی و معنوی، همایش خانواده، اقدامات کمک کننده به تولید داخلی کشور و اقتصاد مقاومتی و مسجد محوری اجرا خواهد شد.

سرهنگ عجمی با بیان اینکه اجرای طرح مهر ولایت توانست وحدت و انسجام را در بین دستگاه های مختلف ایجاد کند، افزود: تکریم خانواده شهدا با محوریت پاسداران سپاه، مسئولان و بسیجیان در قالب طرح مهر ولایت درحال انجام است.

وی با اشاره به ساخت 21 سوله صالحین در شرق اصفهان گفت: چهار سوله به نام 9دی و 17 سوله به نام صالحین در بخش‌های مختلف شرق شهرستان به همت سپاه استان اصفهان احداث شده و اکنون تنها 2 سوله از این تعداد به بهره برداری نرسیده که پروژه آن درحال اتمام است و فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در این سوله‌ها انجام می‌شود.

فرمانده ناحیه امام علی(ع) تصریح کرد: دل های مردم شرق اصفهان برای هر گونه فعالیت مذهبی، ملی و انقلابی آماده است و این مردم پای کار نظام هستند.

انتهای پیام/ زهرا شجاعی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.