سرویس: اقتصادی 13:11 - سه شنبه 23 آبان 1396

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

پروژه تونل کوهرنگ ۳ نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: باید بودجه مناسبی برای پروژه تونل کوهرنگ ۳ در نظر گرفته شود چرا که نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر است.

به گزارش اصفهان شرق، حسن کامران امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قرار بود در مدت 5 سال پروژه تونل کوهرنگ 3 به اتمام برسد اظهار داشت: در این جریان محیط زیست نسبت به ساخت این تونل ایراداتی گرفته که ما نامه‌ای به کلانتری رئیس سازمان محیط زیست نوشتیم و ایشان پیگیری‌های لازم را انجام دادند.

وی تصریح کرد: بعد از حضور استاندار اصفهان این موضوع را با ایشان مطرح کردیم همچنین نامه‌ای به رئیس مجلس نوشتیم که این کار درست نیست و این پروژه باید در سال 85 به بهره برداری می‌رسید اما اکنون سال 96 است و این پروژه هنوز به اتمام نرسیده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس بیان کرد: حدود 2 سال گذشته اعتبار پروژه تونل کوهرنگ 3، اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان بود که من این اعتبار را به 74 میلیارد تومان رساندم اما در دوره‌ای که من نماینده مجلس نبودم 20 میلیارد تومان از اعتبار 74 میلیاردی را کاهش دادند همچنین این پروژه ملی به استانی تبدیل شد که در این راستا من معترض شدم.

وی گفت: در این راستا به استاندار گفتم بودجه 97 به‌زودی تعیین می‌شود و باید بودجه مناسبی برای پروژه تونل کوهرنگ 3 در نظر گرفته شود چرا که نیازمند 400 میلیارد تومان بودجه دیگر است.

کامران با اشاره به احداث تونل گلاب خاطرنشان کرد: زمانی که چیت‌چیان را به منطقه دعوت کردم، گفتند باید این پروژه ردیف‌دار شود و یکی از کارهایی که استاندار اصفهان باید انجام دهد ردیف‌‌دار کردن بودجه تونل گلاب است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: به جز تونل کوهرنگ دیگر پروژه‌های آبی نیازمند اقداماتی است، همچنین اقداماتی در راستای شبکه‌های خاکی همچون رودشت صورت گرفته که امیدواریم تا سال آینده عملیاتی شود.

وی گفت: 46 طرح برداشت آب به صورت غیرمجاز از سرمنشأ زاینده رود اجرا می‌شد که این موضوع را مطرح کردیم تا از اجرای چنین طرح‌هایی جلوگیری شود چرا که بیش از 5 میلیون اصفهانی با مشکل آب دست و پنجه نرم می‌کنند.

کامران ادامه داد: در برنامه ششم توسعه بحثی با نام آبیاری تحت فشار مطرح شده است از این رو طرح یک فوریتی در مجلس مطرح می‌کنم تا این طرح‌ها اصلاح شود.

وی با بیان اینکه باید در بخش آب وحدت و همدلی میان دولت و مجلس ایجاد شود، بیان کرد: در این راستا تذکری به شورای عالی آب دادم مبنی بر اینکه چرا طرح‌های غیرمجاز آبی انجام و یا تخلفاتی صورت می‌گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس به زمان‌بر بودن پروژه بهشت آباد اشاره کرد و اظهار داشت: من معتقدم واحدهای تولیدی یک شرکت سهامی تشکیل بدهند و آب خریداری کنند، در صورتی که صنایع این کار را انجام دهند شاهد پیشرفت پروژه با سرعت بیشتر خواهیم بود، همچنین ما باید در بحث آب درست مدیریت کرده و تدبیر داشته باشیم تا با مشکل مواجه نشویم.

وی در پاسخ به این سئوال که بحث آب چند سال است در کشور مطرح است، چرا در طول این مدت مصوبه‌های آبی اجرا نشده است؟ اضافه کرد: این مدت که من نماینده مجلس بودم، اصفهان ردیف‌دار نبود که ما این کار را کردیم.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.