سرویس: اجتماعی 08:01 - سه شنبه 23 آبان 1396

رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره راهداری اصفهان:

زلزله غرب کشور تأثیری بر انتقال زائران به اصفهان نداشته است/ 73 هزار زائر با ناوگان عمومی به مرزها رفتند

رئیس اداره حمل‌ و نقل مسافر اداره کل راهداری استان اصفهان گفت: همین الان در مرز مهران ناوگان عمومی اصفهان برای انتقال زائران باقی مانده به این استان حضور دارند.

به گزارش اصفهان شرق، محمد علی صلواتی در خصوص آخرین آمار اعزام زائران اربعین با اتوبوس به مرزهای سه گانه، اظهار کرد: حدود 73 هزار نفر از زائران اصفهانی اربعین با بیش از 2 هزار و 300 دستگاه اتوبوس ناوگان عمومی به مرزها عزیمت کردند که این رقم نسبت به سال قبل حدود 15 درصد رشد داشته است.

وی با بیان این که تا کنون بیش از 90 درصد این زائران به اصفهان بازگشته‌اند، بیان کرد: تا امروز بیش از 4 هزار و 500 سفر رفت و برگشت انجام شده و هیچ سانحه و تصادفی ثبت نشده است.

رئیس اداره حمل‌ و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به حجم زائران اربعین، عنوان کرد: برای پوشش کامل این حجم از مسافر از ناوگان عمومی دیگر خط‌های خود نیز کمک گرفتیم، برای برگشت مسافران قیمت مصوب همان قیمت رفت بود اما با توجه به این که بعضی اتوبوس‌های متفرقه وارد مرز می‌شدند و شرایط مرز مهران نیز شرایط پیچیده‌ای است، شاهد افزایش قیمت برخی اتوبوس‌ها بودیم.

وی در همین خصوص ادامه داد: مرز مهران نظارت متمرکزی ندارد و مشخص نبود که ناوگان هر استان کجا قرار دارد به همین خاطر بعضی از این شرایط سوءاستفاده کردند اما شرکت‌ها و رانندگان رسمی طبق نرخ عمل می‌کردند البته اصفهان نسبت به سایر استان‌ها نظارت بهتر و کامل‌تری داشت.

صلواتی تصریح کرد: اگر اتوبوسی خارج از نرخ مصوب هزینه‌ای دریافت کرده است مردم با دادن مشخصات راننده و ناوگان او، ثبت شکایت کرده تا ما نیز پیگیری کنیم، با این که برای استان اصفهان مرزهای شلمچه و چزابه در نظر گرفته شه بود اما با توجه به این که پیش‌بینی کرده بودیم بخش زیادی از زائران از مرز مهران باز می‌گردند در این مرز نیز تمهیدات لازم را در نظر گرفتیم.

وی در پایان با اشاره به زلزله اخیر در کرمانشاه گفت: علیرغم این که مرز خسروی از طرف ایران آماده بود اما طرف عراقی نتوانست تمهیدات لازم را فراهم کند و مرز بسته ماند و اگر مرز خسروی بازگشایی شده بود ممکن بود اتفاقاتی برای زائران بیافتد اما در سه مرز دیگر نیز مشکلی نداشتیم و همین الان نیز در مرز مهران ناوگان عمومی اصفهان برای انتقال زائران باقی مانده به اصفهان حضور دارند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.