سرویس: اخبار شهرستان » کوهپایه 13:47 - دوشنبه 22 آبان 1396

رئیس آموزش و پرورش کوهپایه خبر داد:

برگزاری نخستین مراسم بزرگداشت علامه طباطبایی در کوهپایه

صدری رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه کوهپایه از برگزاری نخستین مراسم گرامی داشت علامه سید محمد حسین طباطبایی در شهر کوهپایه همزمان با 23 آبان ماه خبر داد.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه کوهپایه در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق با توجه به فرا رسیدن 24 آبان؛ روز بزرگداشت سید محمدحسین طباطبایی از برگزاری مراسم یادبودی در این شهر خبر داد و گفت: با توجه به فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی و در گذشت علامه طباطبایی این مراسم با محوریت سیر تحول نظام تعلیم و تربیت از نگاه علامه طباطبایی در شهر کوهپایه برگزار می شود.

سعید صدری اظهار کرد: برخی از ویژگی های مربوط به تدریس علامه طباطبایی را می توان در پرهیز از پراکنده گویی؛ بیان مطالب عالی با عبارات کوتاه و رسا؛ تکریم مقام دانشمندان و احترام به مقام علمی آنان؛ عنوان کرد که سعی شده در این مراسم به آن بپردازیم.

وی افزود: این برنامه برای نخستین مرتبه در شهر کوهپایه برگزار می شود و سعی شده بتوانیم با استفاده از برنامه های کیفی نتیجه مطلوبی را بهره گیریم.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه کوهپایه با اشاره به اینکه وظیفه داریم شخصیت های دینی را به جوانان معرفی کنیم، تاکید کرد: اُنس و آشنایی علامه طباطبایی با ژرفای معارف قرآنی، از او عالمی ربّانی ساخته بود که جلوه‏ های رفتاری‏ اش، همگی از تأثیرپذیری از قرآن حکایت داشت و ما نیز باید با برگزاری گرامی داشت هایی به سبک کارگاه یا سخنرانی دین خود را ادا کنیم.

وی با اشاره به اهداف دیگر برنامه تصریح کرد: شناساندن ابعاد معنوی شخصیت علامه طباطبایی و نیز شخصیت علمی و فیلسوف بودن ایشان به جوانان تاثیر بسزایی در رشد و اعتلای فرهنگ جامعه ما دارد و قطع به یقین یکی از اهداف ما در برگزاری این مراسم است.

صدری اشاره کرد: دکتر مجید یاریان دکتری فلسفه دانشگاه اصفهان از سخنرانان این مراسم است و از دانشجویان، فرهنگیان و عموم مردم علاقه مند به شخصیت علمی و معنوی علامه، دعوت شده است تا با حضور در این مراسم بتوانند با سیره این عالم بزرگ آشنا شوند.

این مراسم راس ساعت 15 همزمان با 23 آبان در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش منطقه کوهپایه برگزار می شود.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.