سرویس: اجتماعی 08:00 - دوشنبه 22 آبان 1396

نایب رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر اصفهان:

اصفهان دیگر تاب و تحمل ایستادن ندارد

نایب رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شلاق بی‌مهری چنان بر پیکر زیبای استان اصفهان نواخته شده که دیگر تاب و تحمل ایستادن ندارد.

به گزارش اصفهان شرق، پورمحمد شریعتی‌نیا در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اصفهان نخستین شهر کشور از لحاظ زیبایی، شادابی و سرزندگی است که قابلیت تبدیل به جاذبه اول گردشگری در کشور و جهان است.

وی افزود: اصفهان شهری امن و مقاوم در برابر انواع آسیب‌ها، مخاطرات و بحران‌های طبیعی و انسان ساخت و اصفهان شهری پایدار و محیطی مناسب جهت سکونت، فعالیت و فراغت است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان شهر شجاعان و دلیر مردان 8 سال دفاع مقدس و مهد عالمان و عارفان برجسته تاریخ ایران و اسلام است.

وی با تأکید بر اینکه شهر و استان اصفهان با وجود تمام داشته‌ها و افتخاراتش در دهه گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفته و چنان شلاق بی‌مهری بر پیکر زیبایش نواخته شده که تاب و تحمل ایستادن ندارد، خاطرنشان کرد: مظلومیت استان اصفهان از آنجا آغاز می‌شود که در مجلس هفتم قانون استانی شدن آب منطقه‌ای که غیر کارشناسانه‌ترین طرح‌ها بوده به تصویب می‌رسد و رئیس دستگاه اجرایی کشور که باید مقام و جایگاه خود را در حد مدیر آب یک استان تنزل می‌بخشد و از اینجاست که شاهرگ‌های حیاتی زاینده‌رود از بالادست قطع می‌شود.

شریعتی‌نیا عنوان داشت: ما برای احیای زاینده‌رود و اصفهان و بازگشت شور و نشاط و امید به زندگی در این استان راهی جز تکیه بر اندیشه خود و تکیه بر زانوان نحیف خود نداریم و ما برآنیم با استفاده از سرمایه‌گذاران اصفهانی، ایرانی و خارجی در سطح استان و شهر اصفهان ابتدا در احیای زاینده‌رود و به دنبال آن در توسعه گردشگری و تولید و اشتغال این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه شرق اصفهان کویر زیبا و صنعت بدیع خداوندی تشنه محبت و مشتاق دیدار گردشگران داخلی و خارجی است، تصریح کرد: غرب استان اصفهان کوه‌های سر به فلک کشیده دالانکوه و برف انبار و شاهان کوه و چشمه‌سارهای دامنه‌های آن و حاشیه زیبای زاینده‌رود چشم و ذهن و حافظه هر بیننده‌ای را می‌نوازد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد: وجود آثار باستانی متنوع در شهر اصفهان هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند و  سؤال اینجاست این همه ظرفیت برای استفاده ما بس نیست.

وی بیان داشت: بارها به فکر فرو می‌روم، گذشتگان ما در 400 سال پیش آثار گران‌بهایی چون پل خواجو، سی و سه پل، مسجد جامع، منارجنبان، مسجد شیخ لطف‌اله و مسجد امام(ره) و میدان نقش جهان و 100ها آثار گرانبهای دیگر به یادگار گذاشته‌اند.

شریعتی‌نیا اضافه کرد: آیا ما برای 400 سال آینده یعنی سال 1800 شمسی می‌توانیم آثاری به یادگار بگذاریم که آیندگان به آن افتخار کنند؛ کاری بس دشوار در پیش داریم، باری بس سنگین بر روی دوش ماست و بیایید از همه ظرفیت‌ها، از فکر همه نیروهای انسانی لایق و شایسته، از سرمایه‌های انسانی، استانی و کشوری و خارجی و از سرمایه همه سرمایه‌گذاران و از نظرات تمامی کارشناسان مجرب برای ساختن اصفهانی فاخر بهره بگیریم و بدانیم که اگر تمامی این توانمندی‌ها برای ساختن به کار گیرند عقب‌ماندگی‌ها جبران می‌شود و آیندگان به یک‌دلی و یک‌رنگی و تلاش و هدف مقدسمان افتخار خواهند کرد.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی می‌تواند سبب ایجاد اشتغال و تولید و رونق اقتصادی و ایجاد درآمد پایدار برای شهر و شهرداری شود و این موضوع امید به زندگی را در اصفهان بالا می‌برد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان عنوان داشت: پروژه‌های عمرانی، طرح‌های خدماتی و مشارکتی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی و استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی در زمینه‌های مختلف خاصه در بخش جذب سرمایه‌گذاران می‌تواند عملاً نه به صورت شعاری رویکرد اصلی شورای اسلامی و شهرداری در دوره جدید باشد.

وی یادآور شد: در این راستا لازم است پروژه‌های جدید و بزرگ عاری از آلایندگی برای اصفهان تعریف شود و بخش خصوصی را ترغیب و تشویق کنیم تا با قدرت در این عرصه وارد شود، به صورتی که تنها شورای اسلامی سیاست‌گذاری کند و شهرداری نظارت و مدیریت کند و بخش خصوصی به آبادانی شهر بپردازد.

شریعتی‌نیا با تأکید بر اینکه این طرح ها نه تنها اصالت، شخصیت و هویت تاریخی اصفهان را خدشه دار نمی‌کند، بلکه آن را حفظ و احیا می‌کند، اذعان داشت: شیوه‌های جدید مدیریت شهری لازم است جایگزین شیوه‌های قبلی شود و بدانیم که شهرهای دیگر صرفاً به وسیله ساختمان مرکزی حکومت اداره نمی‌شوند و اکنون شهروندان مشارکت‌کنندگانی فعال در شناسایی و توسعه کارهای جدید هستند و در توسعه برنامه‌های بلندمدت شهر به سوی پیشرفت یاری‌رسان هستند.

وی متذکر شد: ایجاد یک محیط سالم و شفاف و دعوت به همکاری نخستین گام به سوی ساختن شهری قوی و منسجم‌تر است و به منظور تشویق مشارکت شهروندان و ساختن شهری متحد با فضای آرام‌بخش و فعال لازم است مدیریت شهری در جهت تسهیل به اشتراک‌گذاری ایده‌ها و گفت‌وگوی مستمر میان تمامی اعضای جامعه، کسب و کارهای مردم، ساکنان و ادارات، از فناوری و ارتباطات بهره گیرند و مطمئن باشیم که در آینده‌ای نزدیک این سبک همکارانه جدید در اداره شهرها به زودی هنجار اصلی شهرهایی خواهد شد که در حال انجام کسب و کار هستند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در این راستا لازم است شیوه‌های جدید مدیریت شهری و میزان موفقیت آن در دیگر کشورها مورد بررسی و دقت نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به یک سبک از این مدیریت ادامه داد: بدنه سازی برای اصفهان در این زمینه لازم و ضروری است و اصفهان نه تنها برای مردم اصفهان یا مردم ایران بلکه برای کل جهان اسلام و حتی فراتر از آن کل جهان، شهر هنری خلاق و شهر تاریخی است و این هنری خلاق و تاریخی بودن شهر اصفهان به هنرهای وجودی شهر اصفهان برمی شود؛ در یک دوره زمانی طولانی چند 100 ساله محل رفت و آمد مردم از سراسر جهان بوده است و این ظرفیتی کم‌نظیر است که باید نسل حاضر از آن استفاده بهینه کند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.