سرویس: اجتماعی 15:11 - یکشنبه 21 آبان 1396

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان:

مردم تا پایان سال برای تعویض کارت ملی خود فرصت دارند/ برای تعویض شناسنامه‌ها عجله‌ای نداریم

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: انتظار این است که مردم در چند ماه باقی مانده برای ثبت نام کارت ملی هوشمند، حتماً مراجعه کنند چرا که در غیر این صورت با حجم بالای مراجعه کننده مواجه خواهیم شد.

به گزارش اصفهان شرق، حسین غفرانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح رسمی نخستین ایستگاه سیار صدور کارت ملی هوشمند استان اصفهان در آسایشگاه جانبازان شهید مطهری، اظهار کرد: از آن جایی که اعتبار کارت ملی‌های قدیمی رو به اتمام است و کسانی که کارت ملی هوشمند دریافت نکنند در سال آینده در مراجعه به ادارات و نهادهای مختلف دولتی دچار مشکل خواهند شد.

وی با بیان این که فراخوان مردم برای تعویض کارت‌های ملی قدیمی انجام شده است، بیان کرد: برای آن دسته از مردم مانند جانبازان که مراجعه به مراکز تعویض کارت ملی برایشان سخت است و یا معلولان جسمی و حرکتی که دچار مشکل در حرکت هستند، نخستین ایستگاه سیار صدور کارت ملی هوشمند را افتتاح کردیم.

*بهزیستی، پادگان‌ها و آسایشگاه جانبازان ایستگاه سیار صدور کارت ملی مستقر می‌شود

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان علت افتتاح نخستین ایستگاه سیار در آسایشگاه جانبازان را قداست این مکان دانست و عنوان کرد: عزیزترین و بهترین فرزندان جامعه در این مکان سختی‌های دفاع مقدس را تحمل می‌کنند و ما نیز تصمیم گرفتیم از این جا کار را آغاز کنیم.

وی ظرفیت این ایستگاه سیار را صدور روزانه 50 کارت ملی هوشمند دانست و مطرح کرد: این رقم به مرور افزایش خواهد یافت و به سطح مراجعه‌کنندگان خواهد رسید، بعد از آسایشگاه جانبازان مقصد بعدی خدمات گیرندگان بهزیستی و پادگان‌ها است.

*مردم برای دریافت کارت ملی هوشمند تعلل نکنند

غفرانی با بیان این که در حال حاضر بیش از 177 ایستگاه خدمات شهروندی در سطح استان فعال است، خاطرنشان کرد: این ایستگاه‌ها شامل مراکز پست، ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان خدمات است آخرین ایستگاه را در اردستان و در ماه گذشته نیز یک ایستگاه را در نائین افتتاح کردیم.

وی در خصوص آخرین آمار صدور کارت ملی هوشمند در اصفهان، تصریح کرد: تا کنون 1 میلیون 750 هزار کارت ملی هوشمند در سطح استان صادر شده است که با جمعیت هدف ما نزدیک به 60 درصد فاصله است، انتظار این است که مردم در چند ماه باقی مانده برای ثبت نام کارت ملی هوشمند، حتماً مراجعه کنند چرا که در غیر این صورت با حجم بالای مراجعه کننده مواجه خواهیم شد و مشکلاتی ایجاد می‌شود.

*ویژگی‌های کارت ملی هوشمند نسبت به سایر کارت‌ها

 مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان ادامه داد: کلیه امکانات و زیرساخت‌هایی را که می‌تواند در تسریع صدور کارت ملی هوشمند مؤثر باشد، پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی در خصوص ویژگی‌های کارت ملی هوشمند، گفت: کارت ملی هوشمند سه ویژگی و سه هدف ممتاز را پیگیری می‌کند که سایر کارت‌ها فاقد این ویژگی‌هاست، نخست آن که ما را در قبال آنچه که هستیم و آن چیزی که در اختیار داریم شامل کد شناسایی، فیزیک و اثر انگشت شناسایی می‌کند و موجب تصدیق هویت می‌شود.

*سرعت و امنیت با کارت‌های ملی هوشمند

غفرانی امضای دیجیتال را از دیگر ویژگی‌های کارت ملی هوشمند دانست و بیان کرد: تسریع و امنیت در خدمات و هویت از نکات بارز این کارت‌های هوشمند است، انعطافی که در کارت ملی هوشمند است در سایر کارت‌ها نیست چرا که این کارت به صورت سه تراشه‌ای است.

وی با اشاره به تجربه کشورهایی مانند مالزی و هنگ‌کنگ در رفع مشکلاتشان با استفاده از کارت‌های ملی هوشمند، مطرح کرد: در کشورهای اتحادیه اروپا از 30 کشور، 20 کشور شروع به صدور کارت ملی هوشمند برای شهروندان خود کرده‌اند و کشورهای حاشیه خلیج فارس کار مطالعاتی این کار را انجام داده‌اند و جمهوری اسلامی بعد از دو کشور یاد شده پیشگام این کار است.

*برای تعویض شناسنامه‌ها عجله‌ای نداریم

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با بیان این که این کارت‌های ملی هوشمند می‌تواند مشکل مراجعات فیزیکی مردم را حل کند، در خصوص شناسنامه‌های جدید نیز عنوان کرد: در خصوص شناسنامه‌های در دست مردم فراخوانی نداریم اما متقاضیانی که خواهان تعویض شناسنامه خود هستند این کار برایشان انجام خواهد شد.

وی اولویت برای صدور شناسنامه جدید را با افرادی دانست که شناسنامه خود را گم کرده‌اند و خاطرنشان کرد: کسانی که ناچار تغییرات شناسنامه‌ای را دنبال می‌کنند و کلیه کسانی که به سن 15 سال تمام می‌رسند و شناسنامه فاقد عکس دارند نیز شناسنامه مکانیزه دریافت می‌کنند.

غفرانی در پایان کسانی را که در مراجعه به ادارات دولتی شناسنامه‌شان دچار مشکل می‌شود را نیز در این طرح گنجاند و گفت: با مراجعه به ادارات ثبت احوال در سراسر استان، امکان دریافت شناسنامه جدید مکانیزه وجود دارد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.