اصفهان شرق

طرح نرده‌کشی سی‌وسه پل رد شد

کدخبر: 150738
1396/08/20 در ساعت 17:16

به گزارش اصفهان شرق، به دنبال سقوط یک کودک دو ساله از بالای سی‌وسه پل اصفهان، میراث فرهنگی این استان، در ۲۰ مهر امسال یکی از دهانه‌های این پل تاریخی را نرده چوبی نصب کرد تا با بررسی این اقدام، راهکاری مناسب برای جلوگیری از بروز هر مشکلی روی این بنای تاریخی پیدا کند.

حالا بعد از گذشت دقیقا یک ماه، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان می‌گوید: در طول این مدت فقط یکی از دهانه‌های سی و سه پل را نرده نصب کردیم تا عکس‌العمل‌ها و راهکارهای دیگر را برای جلوگیری از بروز هر اتفاق مشابهی بررسی کنیم، نصب نرده در آن زمان در قالب طرحی آزمایشی انجام شد.

او با بیان این‌که نرده‌کشی در دهانه‌های سی و سه پل تائید نشده است، بیان می‌کند: بنابراین شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در جلسات بیشتر راهکارهای دیگر را بررسی می‌کند.

به گفته‌ وی، هنوز طرح جدیدی به عنوان جایگزین نرده‌های چوبی در دهانه‌های سی‌وسه پل به دست نیامده و باید بررسی‌های بیشتری انجام شود.

«طاهری» در پاسخ به این‌که این نمونه نرده‌های چوبی پیش از این روی دهانه‌های «پل‌خواجو» استفاده شده است، ادامه می‌دهد: در سال‌های گذشته چند دهانه از پل خواجو نرده‌های چوبی کوچکی داشت که آن‌ها هم‌چنان در جای خود هستند، اما نمی‌توان این مشابهت را نمونه تائید این کار برای سی وسه پل دانست.

وی تاکید می‌کند: ایجاد یک راهکار برای جلوگیری از بروز اتفاقاتی مشابه سقوط کودک به رودخانه و درگذشت آن، باید توسط کارشناسان میراث فرهنگی بررسی و تائید شود، تائید نهائی نیز توسط این اداره کل انجام می‌شود، کس دیگری تخصص میراث فرهنگی را ندارد که در این زمینه مداخله کند.

انتهای پیام/ایسنا