سرویس: اقتصادی 14:17 - شنبه 20 آبان 1396

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش اصفهان انتقاد کرد:

عرضه مرکبات رنگ شده در بازار/میوه‌های رنگ شده سلامت مردم را نشانه گرفته‌اند

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش اصفهان با انتقاد نسبت به عرضه مرکبات رنگ شده در بازار میوه، گفت: متاسفانه پرتقال های نارس توسط واسطه ها و دلالان در کارخانه های شمال کشور رنگ می شوند و سپس وارد بازار می شوند در حالیکه این پرتقال ها بیشتر برای ذخیره شب عید است.

به گزارش اصفهان شرق، نوروزعلی اسماعیلی در خصوص ورود پرتقال و نارنگی های رنگ شده که وارد بازار میوه شده است، اظهار داشت: نابودی بخش زیادی از پرتقال‌ها  بر اثر سرمازدگی در سال گذشته موجب شد تا امسال برخی کشاورزان محصول پرتقال خود را زودتر برداشت کنند.

وی افزود: متاسفانه برخی از کشاورزان برای مطلوب نشان دادن پرتقال های خود به استفاده از رنگ ‌های صنعتی و غیر مجاز روی آوردند.

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش اصفهان با بیان اینکه عرضه مرکبات رنگ آمیزی شده در تمام کشور رخ داده بود که با اطلاع  از این موضوع خرید و فروش این پرتقال‌ها ممنوع اعلام و بیش از ۱۰ تن از این نوع جمع‌ آوری شده است، تصریح کرد: اتحادیه صنف میوه و سبزی اصفهان در نامه ای به مورخ ۱۱ آبان ماه به بازرسی اتاق اصناف، سازمان صنعت و معدن و معاونت غذا و دارو خواستار جلوگیری از عرضه و جمع آوری میوه ها و مرکبات رنگ شده در بازار شده است.

وی با اشاره به اینکه با دستور دادستانی خراسان رضوی مجوز جمع آوری مرکبات رنگ در سطح عرضه صادر شده است، تصریح کرد: متاسفانه در اصفهان هنوز هیچ برخوردی با این موضوع صورت نگرفته و خرمالوها و شده و مرکبات رنگ وارد بازار شده اند.

اسماعیلی تاکید می کند: عرضه و توزیع پرتقال های تامسون شمال رنگ شده در سطح بازار،  با توجه به اینکه در کشور از سوی مقام فضایی ممنوع اعلام شده می تواند علاوه بر اجحاف به حقوق مصرف کنندگان موجب آسیب به سلامت مصرف کنندگان شود.

وی تصریح می کند: از نظر کارشناسان این اتحادیه لازم است تا با موضوع برخورد جدی و قانونی شود چرا که سلامت مردم را نشانه گرفته است.

رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی فروش اصفهان با تاکید بر اینکه مرکبات رنگ شده موجب آسیب به سلامت مردم می شود، بیان داشت: به طور معمول پرتقال های تامسون شمال باید از اواخر آذر تا دی ماه برداشت شوند اما طی چند سال گذشته باغداران از ترس سرمازدگی دو ماه زودتر اقدام به برداشت پرتقال های خود می کنند.

وی افزود: متاسفانه پرتقال های نارس توسط واسطه ها و دلالان در کارخانه های شمال کشور رنگ و سپس وارد بازار می شوند در حالیکه این پرتقال ها بیشتر برای ذخیره شب عید است.

اسماعیلی پیشنهاد داد: برای پیشگیری از این موضوع بهداشت محیط اصفهان هماهنگی هایی با بهداشت محیط استان مازندران انجام دهد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه به طور قطع در این شرایط امسال نیز برای شب عید با کمبود پرتقال مواجه می شویم، گفت: پرتقال های تامسون شمال باید از بهمن و دی ماه برای ایام نوروز ذخیره سازی شوند اما اکنون شاهد عرضه این محصول در بازار هستیم که متاسفانه موجب آسیب های بسیاری برای سلامت مردم می شود.

انتهای پیام/ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.