سرویس: دین و اندیشه 10:45 - شنبه 20 آبان 1396

آیت الله مظاهری :

دوستی های نامشروع تربیت فرزند را به چالش کشانده است

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: دوستی های نامشروع بین زن و مرد، تربیت فرزند و مدیریت خانواده را به چالش کشانده است.

آیت الله حسین مظاهری در درس اخلاق هفتگی درمسجدحکیم اصفهان افزود: دوستی های نامتعارف بین دختر و پسر و یا زن و مرد دارای همسر از آسیب های امروز جامعه است که بنیان خانواده را سست کرده و فساد اخلاقی را گسترش داده است.
وی بیان کرد: اینگونه رفتار نامتعارف فروپاشی خانواده ها و مایه بی آبرویی است و مشکلات اجتماعی و اخلاقی در جامعه ایجاد می کند.
رئیس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه باید آگاهی بخشی نسبت به نتایج روابط نامشروع داشته باشند، تصریح کرد: مدارس و دانشگاه ها نباید فضا را برای برقراری چنین روابطی فراهم کنند بلکه باید عواقب این دوستی های نامشروع را بیان و مانع از گسترش چنین رفتاری در جامعه شوند.
وی با بیان اینکه گسترش علم و فناوری نباید تهدیدی علیه روابط انسانی و ارزش های اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: گسترش فناوری در عرصه تلفن همراه برقراری روابط نامتعارف را هموار ساخته و به دلیل نبود فرهنگ صحیح استفاده و آگاهی نداشتن نسبت به مسائل اجتماعی این فناوری نوتبدیل به یک فضا نا مناسب اجتماعی شده است.
مرجع تقلید عالم تشیع گناه دوستی زن و مردم با همدیگر را برابر با گناه زنا دانست و گفت: یک نگاه بی جا انسان را از مسیر واقعی دور می کند و مایه ذلت می شود.
وی با اشاره به اینکه دوست یابی از مسائل مهم است، تصریح کرد : رفتار نادرست و غلط بین افراد و دوستی با گناهکار و خطاکار آسیب های اجتماعی امروز جامعه را گسترش داده که بخش عمده ای از معضل اعتیاد جامعه ما وابسته به دوستی های نادرست افراد بوده که جوان پاک و سالم جامعه پس از دوستی با فرد ناشایسته و معتاد از مسیر واقعی زندگی دور شده و در دام اعتیاد گرفتار شده است.

انتهای پیام/ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.