سرویس: اخبار شهرستان 15:28 - جمعه 19 آبان 1396

امام جمعه شهر محمدآباد:

اربعین، سنگ بنایی برای ترویج نهضت عاشورا

حجت الاسلام هاشمی گفت: سرآغاز این انقلاب معنوی با پیروزی انقلاب اسلامی ایران شروع شد و اجتماع اربعین از نشانه های پیشرفت این رستاخیز معنوی است که با ظهور امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف تکمیل خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام هاشمی در خطبه اول پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به بحث سازگاری در محیط خانواده پرداخت و رفق و مدارا را به عنوان یکی از عوامل اخلاقی مؤثر در ایجاد سازگاری معرفی کرد: مدارا هم به لحاظ معنوی وهم به لحاظ بهره های مادی در معاشرت اجتماعی، جایگاه بالایی دارد.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد:  اساساً بدون رفق ومدارا نمی توان از زندگی بهره برد و زندگی بدون بهره مندی از این حالت، تنها از شکل برخوردار بود ه وفاقد روح و معناست، کمال زندگی مشترک، در تر کیبی از شکل و معنای زندگی است.

امام جمعه شهر محمد آباد در خطبه دوم پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تشکر از حضور آنها در نماز جمعه، با اشاره به اربعین حسینی بیان داشت: اولین اربعین حسینی که مصادفدبا ورود جابروعطیه به کربلا ست وب نابربرخی نقلهای تاریخی کاروان اسراء نیز در اربعین همان سال وارد کربلا شدند؛ سنگ بنایی شد برای ترویج نهضت عاشورا، دشمنان اهل بیت از همان سال 61هجری تلاش زیادی انجام دادند برای محو حادثه کربلا ولی موفق نشدند.

هاشمی ادامه داد: امروز اربعینی که به وسیله اهل بیت امام حسین علیه السلام در غربت و مظلومیت بنا گذاشته شد، امروز تبدیل شده است به یک اجتماع حماسی و عظیم وتأثیر گذار اجتماعی که عده زیادی را از ملیت ها ، ادیان و کشورهای مختلف دور هم جمع کرده و مقدمه یک تحول اساسی در مقیاس جهانی است.

وی در قسمتی دیگر از سخنان خود تصریح کرد: امروز دنیای مدرن با ایدئولوژی لیبرال و سرمایه سال را نداشت به پایان کار خود رسید و محتاج یک انقلاب معنوی و الهی است.

خطیب جمعه محمد آباد اذعان داشت: سرآغاز این انقلاب معنوی با پیروزی انقلاب اسلامی ایران شروع شد و اجتماع اربعین از نشانه های پیشرفت این رستاخیز معنوی است که با ظهور امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف تکمیل خواهد شد.

امام جمعه شهر محمد آباد گفت: این حرکت معنوی و تأثیر گذار خوشایند امریکا هم پیمانان جهانی ومنطقه ای او نیست، لذا تلاش می کنند به نحوی جلوی آن را بگیرند تحرکاتی هم که در منطقه دارند و اتفاقاتی که در این چند روز در عربستان و لبنان روی داده را نیز می توان در همین راستا تحلیل کرد.

انتهای پیام/فاطمه معتمدی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.