اصفهان شرق

پیشنهادهای هفته آخر سال

کدخبر: 15066
1392/12/29 در ساعت 10:37

هیئت: باز هم ماجرای در و سینه…

همانند دو هفته قبل پیشنهاد اول صاحب نیوز به خوانندگان محترم حضور در جلسات عزای حضرت زهرا سلام الله علیها در سطح شهر است.

 حضرت فاطمه

مراسم تحویل سال:

حضور در مراسم تحویل سال گلستان شهدای شهر برای کسانی که این توفیق را داشته‌اند حال و هوای خاص خودش را دارد؛ به خصوص اینکه تحویل سال ۹۳ با شب جمعه نیز هم زمان شده است.

 شهدا

پیشنهاد صاحب نیوز به شما تحویل سال در کنار مزار شهدای شهر در کنار خانواده‌های شهدا است. قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و پخش زنده پیام نوروزی مقام معظم رهبری از جمله برنامه‌‌های تحویل سال گلستان شهداست. حضور خانواده‌های شهیدان کاظمی و خرازی بر سر مزار شهیدان نیز یکی از اتفاقات زیبای تحویل سال است. این فرصت معنوی را از دست ندهید و ما را از دعای خیر خود محروم نفرمایید.

 کتاب: دکترین نهضت فاطمی، نگاهی استراتژیک به واقعه‌ای رمزآلود

در مورد شخصیت و زندگانی ام ابیها سلام الله علیها کتب و مقالات زیادی تا کنون به رشته تحریر در آمده‌؛ اما مطالعه کتاب دکترین نهضت فاطمی، نگاهی استراتژیک به واقعه‌ای رمزآلود نوشته حجت الاسلام داستان‌پور در ایام نوروز خالی از لطف نیست.

 unnamed (1)

از نقاط قوت این کتاب، استفاده نویسنده از منابع مورد تایید اهل سنت برای اثبات حقانیت و مظلومیت حضرت زهرا(س) است. از دیگر ویژگی این کتاب این است که با حجم و تعداد صفحات کم، در فرصتی اندک خواننده را با عمق و ابعاد واقعه‌ای رمزآلود آشنا‌ می­کند. نویسنده سعی کرده قالب کتاب به صورت روایتی داستانی گونه باشد، تا در ضمن جذابیت باعث خستگی و سنگینی مطالب نشود. معرفی مشروح  این کتاب را می‌توانید در  اینجا   بخوانید.

رادیو معارف: «بانوی نور»

رادیو معارف، هم زمان با ایام فاطمیه و نزدیک شدن به ایام نوروز کما‌فی‌السابق برنامه ویژه‌ای به عنوان برنامه «بانوی نور»  برای شنوندگان تدارک دیده است.

 811900270بانوی-نورر500

«بانوی نور» با هدف آشنایی شنوندگان با سیره و زندگانی حضرت زهرا سلام الله علیها از ۲۵ اسفند ماه ۹۲ لغایت ۳۱ فروردین ۹۳ماه  مصادف با میلاد حضرت فاطمه سلام الله‌علیها هر روز از ساعت ۸:۴۰ تقدیم به شنوندگان فرهیخته رادیو معارف می‌شود. علاقمندان به دریافت فایل صوتی این برنامه می‌توانند پس از پخش به صفحه اختصاصی برنامه «بانوی نور» در سایت رادیو معارف مراجعه نمایند.

نشریه: هفته نامه پنجره

هفته نامه پنجره همانند سالهای گذشته در آستانه بهار طبیعت ویژه‌نامه پر پیمون و درست درمونی برای خواندگان خود تدارک دیده است.

 512984_431 (1)

ویژه نامه شماره ۱۸۹ هفته نامه «پنجره» در ۲۰۰‌صفحه و با قیمت ۱۰۰۰۰‌تومان هم اکنون روی پیشخوان کیوسک‌های روزنامه‌‌فروشی جاخوش کرده و منتظر مشتاقان همیشگی خود است.

پنجره فکری هم به حال مخاطبان دیجیتال خود کرده ‌و نسخه الکترونیکی عیدی خود را با ۵۰ درصد تخفیف در سایت هفته‌نامه به آدرس panjerehweekly.ir  ‌بارگذاری کرده.
یادداشت‌هایی از آیت الله جوادی‌آملی، مصاحبه با مرد سیاست خارجی سال ۱۳۹۲ و مسئول پرونده هسته‌ای، بازسازی مانکن‎‎های فرهنگی، انتخابات مهندسی شده، مذاکرات هدایت شده!، پنج اخوانی، دنیای مجازی ایران و … از جمله عناوینی هستند که می‌توانید با خواندن آ‌ن در ایام نوروز خستگی سال ۱۳۹۲ را از تن بیرون کنید.

مستند میراث آلبرتای‌۲ نیز یکی دیگر از عیدی‌های نوروزی  پنجره به‎ مخاطبان و دوستداران خود در روزهای پایانی سال ۹۲ است.

نمایشگاه عکس: عکس هوایی اصفهان

چنانچه تا کنون اصفهان را از بالا نظاره نکرده‌اید، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان نمایشگاه عکسی با این موضوع در گالری ۴ موزه هنرهای معاصر بر پا کرده است.

19-Avitation-Photosاین نمایشگاه که با چشم اندازی زیبا، آثار و بافت تاریخی اصفهان را به نمایش گذاشته است، همه روزه در ایام عید تا ۲۵ فروردین ماه بر پاست.

 دانلود نوروزی: تقویم شمیم یار‌۹۳‌، پرطرفدار‌ترین تقویم مذهبی با پوشش اوقات شرعی

پایگاه اینترنتی راسخون در آستانه تحویل سال جدید به مخاطبان خود تقویم “شمیم یار” را که یک تقویم دستکتاپی با مضمون و محتوای دینی است هدیه کرده.

2_shamimyar93-2این تقویم مجازی با قابلیت‌های فراوان و با گرافیکی‌ زیبا به همت انجمن گفتگوی دینی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با محتوایی جامع و مفید طراحی و چند سالی است که به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

مسابقه آنلاین: بخش ورزشی تبیان

کسانی که پای ثابت برنامه‌های ورزشی هستند و‌ ادعا می‌کنند اطلاعات زیادی از ورزش و ورزشکاران دارند، می‌توانند بخت خود را در مسابقه سایت تبیان امتحان کنند.

 این مسابقه تا ۲۵ فروردین ماه ادامه دارد و به ۱۰ نفری که به سوالات تبیان پاسخ صحیح دهند، جایزه‌ای ۱۰۰ هزار تومانی هدیه می‌شود؛ این گوی و این میدان…..

بازدید: قلعه شاه دژ

ایام نوروز ‌فرصت مناسبی برای بازدید از آثار بی شمار تاریخی شهر است؛  قلعه شاه دژ  یکی از مکان‌های دیدنی و تاریخی بازمانده از عهد ساسانیان است که خیلی از اصفهانی‌ها هنوز با این قلعه تاریخی آشنایی ندارند و کمتر از آن شنیده‌اند.

152

این قلعه به دلیل اینکه در ارتفاعات کوه صفه قرار گفته و صعب العبور است، کمتر مورد توجه قرار گرفته است و کسانی که تمایل به کوهنوردی دارند این قلعه را از نزدیک دیده‌اند.

یک پیاده روی و کوهنوردی در ایام نوروز می‌تواند برای شما مفید باشد. با راه اندازی تله کابین بازدید از این قلعه تاریخی برای همه شهروندان میسر می‌شود.

تلویزیون: حساس نشو

برنامه طنز و انتقادی حساس نشو در ایام عید هر شب ساعت ۲۰ از شبکه خبر پخش خواهد شد، که در کنار گپ و گفت‌های عید مورد علاقه خانواده‌ها و خصوصا مردهای فامیل خواهد بود.

حساس نشو

این برنامه با رویکرد و ادبیاتی طنزگونه به خوبی مسائل و معضلات روز کشور را رصد می‌کند. برنامه‌ای که در اندک زمانی نتنها صرفا جهت اطلاع را از میدان بدر برده بلکه برخی تکیه کلام‌ها را نیز زنده کرده است.