سرویس: اجتماعی 13:16 - پنجشنبه 18 آبان 1396

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان

60 درصد جمعیت استان کارت ملی هوشمند ندارند

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: تنها 40 درصد از جمعیت هدف استان اصفهان موفق به دریافت کارت ملی هوشمند شده اند و 60 درصد باقی مانده تا پایان سال فرصت دریافت کارت ملی هوشمند را دارند.

به گزارش اصفهان شرق، حسین غفرانی در مراسم تجلیل از بازنشستگان اداره ثبت احوال اردستان، اظهار کرد: 31 اداره ثبت احوال در سطح استان با جمعیت هدف پنج میلیون و 12هزار و 850نفر در 107شهر و 1149روستا و 105تیره عشایری مشغول خدمت هستند، استان اصفهان 6.4 جمعیت کل کشور را پوشش می دهد و سومین استان پرجمعیت کشور است.

وی تصریح کرد: ادارات ثبت احوال110خدمات ارائه می دهند که بیش از 20نوع از این خدمات به صورت مستقیم به مردم و دستگاه ها مربوط می شود.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه اولین سند صادر شده در اردستان مربوط به سال 1305 بوده است، اظهار کرد: اداره ثبت احوال اردستان در سال 1317به نمایندگی ارتقا و در سال 1320به یک اداره مستقل تبدیل شده است.

غفرانی با بیان اینکه از زمان فعالیت اداره ثبت احوال اردستان تا کنون 141هزار سند ولادت و 57هزار سند وفات تنظیم شده است، افزود: بر این اساس جمعیت این شهرستان باید بیش از 84هزار نفر باشد که آمار سرشماری ها چیز دیگری را نشان می دهند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان ادامه داد: کارت ملی هوشمند به عنوان یک پدیده نوین و تاثیرگذار با سه ویژگی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال، کمک می کند تا در فضای امن امکان ارائه خدمات مختلف را از شیوه سنتی به نوین تبدیل کنیم.

غفرانی تصریح کرد: در کل استان اصفهان یک میلیون و 750هزار نفر موفق به ثبت نام و یک میلیون و 500هزار نفر موفق به اخذ دریافت کارت هوشمند شده اند.

وی با بیان ینکه ملاک و مستند مراجعه در سال آینده به تمام دوایر دولتی کارت ملی هوشمند است، خاطرنشان کرد: 40درصد کارت ملی هوشمند جمعیت هدف استان صادر شده و 60درصد دیگر باقی مانده اند.

انتهای پیام/ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.