سرویس: دین و اندیشه 08:00 - چهارشنبه 17 آبان 1396

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی اصفهان:

پیاده‌روی اربعین مقدمات ظهور امام زمان (عج) را فراهم می‌کند

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: پیاده‌روی اربعین مقدمات ظهور امام زمان (عج) را فراهم می‌کند چراکه ایشان در زمان ظهور خود را با نام جدشان به دنیا معرفی می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام حسن بابایی اظهار داشت: پیاده روی اربعین از سال نخست شهادت اباعبدالله الحسین (ع) مطرح بوده است و مطابق روایات در چهلمین روز از شهادت ایشان، جابربن عبدالله انصاری و عطیه، کاروان اسرا و تعدادی از رجل از پیروان امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) به کربلا بازگشتند.

وی با بیان اینکه هر سال بر اجتماع و پیاده‌روی با شکوه اربعین افزوده می‌شود، بیان داشت: این پیاده روی درس‌هایی آموزنده دارد و نخستین درس آن اینکه مقدمات ظهور امام زمان (عج) را فراهم می کند.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه امام زمان (عج) در زمان ظهور خود را با نام جدشان امام حسین (ع) به دنیا معرفی می‌کند و مردم دنیا ایشان را خواهند شناخت، بیان داشت: در واقع پیاده‌روی اربعین امام حسین (ع) را به تمام دنیا خواهد شناساند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر پیاده‌روی اربعین نشان می‌دهد که قیام امام حسین (ع) بر علیه شرک و کفر با شهادت ایشان تمام نشده و ادامه دارد.

درس استکبارستیزی کربلا تا قیامت ادامه دارد

حجت‌الاسلام بابایی با اشاره به اینکه درس استکبارستیزی کربلا تا قیامت ادامه دارد، تاکید کرد: همچنین حضور مردم در پیاده‌روی اربعین نشان از تلاش برای تشکیل نظام اسلامی است، نجف نماد ولایت و بیعت با آن و کربلا نیز نماد شهادت است و شعار با ولایت تا شهادت تا تشکیل نظام اسلامی از درس‌های پیاده‌روی اربعین است.

 وی اضافه کرد: نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که اربعین جزو مناسک دینی است و بر این اساس نباید سعی کنیم برای مناسک های دین رقیب تراشی کنیم.

زیارت و پیاده‌روی اربعین نیز تنها مختص امام حسین (ع) است

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: همانگونه که برای مناسک حج نمی‌توان جایگزینی فراهم کرد، زیارت و  پیاده‌روی اربعین نیز در روایات تنها مختص امام حسین (ع) بیان شده است و بر این اساس برنامه ریزی‌هایی تحت عنوان از حرم تا حرم که در برخی شهرها رواج یافته به هیچ عنوان صحیح نیست و پیاده روی نجف تا کربلا باید قله زیارتی اربعین باشد.

وی افزود: افردی که موفق به شرکت در پیاده‌وی اربعین نشده‌اند نیز می‌توانند در  مراسم و اجتماعات عزاداری شرکت کنند که به لطف خداوند ثواب زیارت را درک خواهند کرد.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.