سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 16:08 - دوشنبه 15 آبان 1396

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

انتظار از مهرعلیزاده برای کمک به توسعه استانی/ رئیس جمهور برای وزرا دوره آموزشی بگذارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسیرهای متعدد مقابل استاندار است، در گام اول زاینده رود را با جدیت و با تمام انرژی پیگیری کند، محیط زیست در مرحله بعد و قدم سوم توسعه استان است، مهرعلیزاده هرجا بوده به توسعه آن کمک کرده و انتظار داریم کارنامه درخشانی را در پایان ماموریت خود به جا بگذارد.

به گزارش اصفهان شرق، حیدرعلی عابدی صبح امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه اظهار داشت: مدیران ما متعهدتر از مدیران کشورهای پیشرفته هستند، اما آنچه باعث شده از فسادهای گسترده در آن کشورها جلوگیری شود، شفافیت و فعالیت باز مطبوعات است.

وی افزود: سیاست خارجه به عنوان یکی از اولویت‌ها در کنار وضعیت اقتصادی و عملکرد دولت و مجلس مطرح است، بعضا فشارهای اجتماعی باعث می‌شود مصوباتی از مجلس خارج شود که مورد دلخواه نمایندگان نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس ساعت‌ها وقت می‌گذارد برای برنامه‌ریزی بودجه دولت اما خودش برنامه مدونی ندارد.

*انتظار از مهرعلیزاده برای کمک به توسعه استانی

عابدی آب، محیط زیست و صنعت از مهمترین اولویت‌های استان اصفهان  دانست و بیان کرد: مسیرهای متعدد مقابل استاندار است، در گام اول زاینده رود را با جدیت و با تمام انرژی پیگیری کند، محیط زیست در مرحله بعد و  قدم سوم توسعه استان است، مهرعلیزاده هرجا بوده به توسعه آن کمک کرده و انتظار داریم کارنامه درخشانی را در پایان ماموریت خود به جا بگذارد.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون آخرین پیگیری‌ها از موضوع آب و زاینده‌رود گفت: ادارات ما دچار بروکراسی است و مدیران فاقد قدرت تصمیم‌گیری هستند؛ نامه‌ای که از وزیر ارجاع می‌شود به معاون و از معاون به مدیرکل حتی بدون این که یک کلمه در آن بیاید را اتوماسیون هم می‌تواند انجام دهد و آن مسؤول باید از خودش بپرسد چه نقشی دارد.

*خواهش کردیم ستاد احیای زاینده‌رود تشکیل شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 11 آبان 95 همراه با دیگر نمایندگان اصفهان خدمت معاون رئیس‌جمهور رسیدیم و در نامه‌ای نوشتیم دستور دهید ستاد احیای زاینده‌رود و تالاب گاوخونی تشکیل شود و همه نمایندگان هم آن را امضا کردند.

عابدی اضافه کرد: نامه ما از جهانگیری به وزیر نیرو، از وزیر به معاون، از معاون به‌به یک نفر دیگر و از آن به‌به شخصی که به ما گفت نمی‌دانم باید چه‌کاری انجام دهم! ارجاع شد؛ پیگیری‌های بعدی نیز که انجام دادیم همین روال را طی کرد، حتی بعد از این که درخواست را به رئیس‌جمهور ارائه دادیم مجدد وارد همین چرخه شد.

*رئیس جمهور برای وزرا دوره آموزشی بگذارد

وی با ابراز امیدواری از این که وزیر جدید نیرو این گونه رفتار نکند و خودش اهل ایده باشد خواهش کرد: از رئیس‌جمهور می‌خواهم یک کارگاه آموزشی نحوه تصمیم‌گیری برای وزرا و معاونان وزرا بگذارد که تصمیم‌گیری را یاد بگیرند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی پیرامون طرح تحول سلامت و این که آیا طرح شکست خورده است، گفت: طرح تحول سلامت آرزوی امام و رهبر انقلاب بوده و هست، قبول دارم که بنا به دلایلی این طرح شکننده شده اما شکست نخورده است.

عابدی عامل اصلی مشکلات طرح سلامت را خروج دولت از ریلی که مجلس تنظیم کرده بود دانست و تشریح کرد: یکی از مواردی که باید انجام می‌شد و نشد طرح پزشک خانواده است؛ وقتی بیمار برای هر بیماری‌اش به متخصص مراجعه می‌کند هزینه گزافی برای خود و دولت ایجاد می‌کند اما زمانی که پزشک خانواده اتفاق بیفتد به ندرت نیاز به مراجعه به متخصص است.

*«همراه بیمار» در هیچ کجای دنیا وجود ندارد 

وی در پاسخ به سؤال دیگری اذعان داشت: چیزی به عنوان «همراه بیمار» در هیچ کجای دنیا وجود ندارد، این پدیده پیامدهای بسیاری دارد و باید جمع شود، تأثیرات روانی بر بیمار و این که تا پایان عمر شرمندگی را به همراه دارد و همین که یک نفر بدون دلیل درگیر بیمار می‌شود از نتایج منفی حضور یک نفر به عنوان همراه بیمار در بیمارستان است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه نظام رسانه‌ای گفت: معتقدم خبرنگاران و اهالی رسانه باید از حقوق خودشان آگاهی کافی را داشته باشند؛ از طرفی هرچه قوانین روشن‌تری وجود داشته باشد خبرنگاران ایمن‌تر خواهند بود و هم می‌تواند از اطلاع‌رسانی به عنوان حق مرد دفاع کنند.

*ماهیت جمهوری اسلامی با محدودیت برای خبرنگاران سازگار نیست

عابدی با تأکید بر این که ماهیت جمهوری اسلامی با محدودیت برای خبرنگاران سازگار نیست خاطرنشان کرد: این دید نه در شورای نگهبان است و نه در مجلس و نه در دولت و این اطمینان را می‌دهم که با تصویب قوانین شرایط برای اصحاب رسانه بهبود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به آلودگی هوا و اقدامات صورت گرفته در این حوزه تصریح کرد: این که از مصرف مازوت جلوگیری شد اقدام قابل ستایشی بود و هر کجا از این سوخت استفاده شود برخورد می‌شود اما موتورسیکلت‌های دودزا، خودروهای تک سرنشین و… مواردی هستند که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

*پیشنهادی برای شورای شهر اصفهان

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از شورای اسلامی شهر اصفهان می‌خواهم در کنترل موتورسیکلت‌ها و خودروها قوانین سخت‌گیرانه‌تری را اعمال کنند، همچنین پیشنهاد می‌دهم ستادی با همین موضوع تشکیل شود و به صورت ویژه اقدامات قانونی را دنبال کند.

عابدی در جواب به سؤالی در خصوص قیمت پایین دخانیات اظهار کرد: در بودجه سال گذشته دو پیشنهاد را تأکید داشتیم، افزایش مالیات دخانیات و این که مالیات از مصرف کننده گرفته شود اما مالیاتی که تصویب شد کمتر از پیشنهاد بود؛ تنباکوها معطر حتی از دخانیات آسیب‌زاتر است و باید مالیات بیشتری از آن‌ها اخذ شود.

*حکم تخریب ساختمان ساخته شده در ناژوان صادر شده

وی با اشاره به ساخت و سازهای منطقه ناژوان شهر اصفهان تصریح کرد: ناژوان برای اصفهان مسأله حیاتی دارد، ساختمان‌های که اطراف این منطقه ساخته می‌شود محدودیت ارتفاع دارند چه برسد که در خود ناژوان سازه‌ای ایجاد شود، تا آنجا که اطلاع دارم حکم تخریب ساختمان ساخته شده در ناژوان صادر شده و امیدواریم هرچه زودتر حکم اجرا شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: این که گفته می‌شود نماینده‌های اصفهان کمتر در صحن علنی تذکر می‌دهند به این دلیل است که عادی شدن تذکر و تعدد آن منجر به این شده که دیگ دولت و مسؤولان به این تذکرها توجه نمی‌کنند و ترجیح می‌دهیم با نامه‌نگاری موضوعات را پیگیری کنیم.

عابدی در رابطه با کمک دولت به حمل و نقل عمومی گفت: دولت کمک می‌کند اما کمتر از آنچه که در قانون متعهد است انجام می‌دهد؛ بودجه دولت صرف حقوق کارمندان و یارانه می‌شوند و با این شیوه پرداخت یارانه عملاً پروژه عمرانی در کشور به ثمر نمی‌رسد.

*معتقدم باید حامل‌های انرژی گران شود

وی اضافه کرد: معتقدم باید حامل‌های انرژی گران و پرداخت یارانه ساماندهی شود، با این کار وضعیت آلودگی هوا نیز بهتر می‌شود و زمانی که انرژی به این ارزانی در دسترس نباشد استفاده از آن بهینه‌تر خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به توان کشور در تولید دارو خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیشرفته‌ترین سازوکارهای داروسازی در کشور داریم که ارزش و اهمیت آن کمتر از علم هسته‌ای نیست؛ داروهای ایرانی که در برخی از کشورها 80 تا 100 درصد بازار را در دست دارند در داخل به دلیل سوءتبلیغات در مورد داروی ایرانی کمتر از 30 درصد مصرف می‌شوند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.