سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 10:43 - دوشنبه 15 آبان 1396

معاون شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:

حجم آب پشت سد زاينده‌رود به 168 ميليون مترمكعب رسيد/ بازشدن سد به بارش‌هاي پاييز و زمستان بستگی دارد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: حجم آب پشت سد زاينده‌رود حدود 168 ميليون مترمكعب است كه اين ميزان نسبت به سال آبی گذشته 10 ميليون مترمكعب افزايش يافته است.

به گزارش اصفهان شرق، علی بصیرپور در رابطه با ظرفیت آب موجود در مخزن سد زاینده‌رود اظهار کرد: در حال حاضر حجم آب پشت سد زاینده‌رود حدود 168 میلیون مترمکعب است که این میزان نسبت به سال آبی گذشته 10 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

وی افزود: علی‌رغم افزایش 10 میلیون مترمکعبی حجم آب پشت سد زاینده‌رود در سال آبی جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته، این میزان با افت 70 درصدی نسبت به متوسط بلندمدت حوضه آبی زاینده‌رود همراه بوده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در رابطه با جاری شدن دوباره آب در رودخانه زاینده‌رود تصریح کرد: آب‌رسانی این حوضه آبی و باز شدن سد زاینده‌رود به مصوبات شورای هماهنگی حوضه زاینده‌رود بستگی دارد و تا کنون تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است.

بصیرپور در رابطه با بهره‌مندی کشاورزان فعال در حوضه آبی زاینده‌رود از منابع آبی ذخیره شده پشت سد در سال جاری بیان داشت: آب‌رسانی به کشاورزان این حوضه به وضعیت بارش‌های فصل پاییز و زمستان بستگی دارد .

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان در پایان مهم‌ترین طرح­‌های آب‌رسانی که به منظور جبران کمبود آب حوضه آبی زاینده‌رود در دست اجرا است را برشمرد و گفت: طرح سد کوهرنگ 3 مهم‌ترین طرح آب‌رسانی به این حوضه آبی است که در حال حاضر در دست پیگیری بوده و همچنین طرح سد سرداب که سد تکمیلی طرح چشمه لنگان است و در دست اجرا است.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.