اصفهان شرق

گرد غُربت بر اصفهان پاشیده‌اند!/ توسعه اصفهان بدون احیای زاینده‌رود معنا ندارد

کدخبر: 150155
1396/08/14 در ساعت 18:07

به گزارش اصفهان شرق، فتح‌الله معین صبح امروز در نطق خود در یازدهمین صحن علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به معرفی استاندار جدید اصفهان، گفت: زرگرپور استاندار سابق در تشکیل شوراهای شهر  و روستا درگذشته نقش داشته است از این رو ‌ارتباط خوبی را با شوراهای اسلامی داشت.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، تلاش برای احیای زاینده‌رود و به رسمیت شناخته شدن حق آبه‌ها را از جمله تلاش‌های استاندار سابق عنوان کرد و افزود: تصویب مصوبه 9 ماده‌ای احیای حوضه زاینده‌رود اقدام بسیار قابل‌تقدیری بود که با پیگیری زرگرپور استاندار سابق انجام گرفت.

وی درباره استاندار جدید اصفهان، گفت: مهر علیزاده سوابق روشنی در رزومه خود دارد و مدتی را که با وی همکار بودیم فردی برنامه‌ریز، پرتلاش و پیگیر است.

معین با بیان اینکه نمی‌دانم چرا چند سالی است بر اصفهان گرد غربت پاشیده‌اند، خاطرنشان کرد: اصفهان همواره پشتیبان نظام و کشور، تولید علمی، صرفه‌جویی، بیشترین پرداخت مالیات و همراهی و اخلاق شهروندی بوده است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه وضعیت زاینده‌رود در حال حاضر تاسف بار است، گفت: هرج‌ومرج در بهره‌برداری از زاینده‌رود اسف‌بار است.

وی توسعه شهر اصفهان ازلحاظ اقتصادی را ازجمله مسائل مطرح‌شده در مراسم تکریم و معارفه استاندار اصفهان بیان و  خطاب به استاندار جدید اظهار کرد: هر محور توسعه‌ای برای اصفهان مدنظر قرار بگیرد بدون احیای زاینده‌رود بی‌مفهوم و بی‌معنی خواهد بود.

معین با اشاره به وضعیت صنایع استان،‌ گفت: استاندار جدید توجه به این مسئله را مدنظر قرار خواهد داد و امیدواریم گام‌های مؤثر در این زمینه برداشته شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به استاندار جدید اظهار کرد: همه اعضای شورای اسلامی شهر همه‌جانبه برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در شهر اصفهان تلاش خواهیم داشت و امیدواریم در تلاشی جمعی وضعیت استان اصفهان حالت بهتری پیدا کند.

وی با اشاره به‌روز فرهنگ عمومی، گفت: شهرداری‌ها یک‌نهاد عمومی و جوشیده از مردم بیشترین و نزدیک‌ترین ارتباط را با مردم دارند و همچنین در ایجاد فرهنگسراها و مراکز فرهنگی  ورود پیدا کردند تا نقش مؤثری را در زمینه فرهنگی شهر داشته باشند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان  مجموعه خانه های علمی با عنوان‌های خانه ریاضیات، حکمت، نجوم و … را برای ارتقای سطح علمی شهروندان راه‌اندازی کرده بوده است.

انتهای پیام/صاحب نیوز