سرویس: دین و اندیشه 11:55 - یکشنبه 14 آبان 1396

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

مراسم اربعین در ۴۰ امامزاده شاخص استان اصفهان برگزار می­‌شود

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: مراسم ویژه عزاداری اربعین حسینی در ۴۰ امام‌زاده شاخص استان اصفهان برگزار می­‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام رضا صادقی با اشاره به شور و حال عزاداری اربعین در مردم اصفهان اظهار داشت: همه ساله مردم اصفهان، مراسم اربعین را به صورت وصف‌ناشدنی برپا می­‌کنند، گلستان شهدا، بقاع متبرکه امامزادگان و هیئت­‌های بزرگ و کوچک همواره پذیرای عزادارن اربعین حسینی هستند.

وی با بیان اینکه اصفهان از جمله استان‌هایی است که در زمینه عزاداری برای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پیشتاز بوده، افزود: امسال نیز مراسم اربعین سالار شهیدان در بیش از 350 امامزاده در سطح استان با حضور هیئت‌های مذهبی برگزار می‌­شود، این مراسم به طور ویژه در 40 امامزاده شاخص استان اجرا خواهد شد.

مدیر‌کل سازمان اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد: از جمله این امامزاده‌­ها می­‌توان به امامزاده جعفر، زینبیه، امامزاده شاه کرم، امامزاده هلال بن علی و امامزاده قاسم در آران و بیدگل، امامزاده عبدالله رزوه، امامزاده میر احمد کاشان، امامزاده 17 تن گلپایگان، امامزاده سید محمد خمینی‌شهر، امامزاده سید ابراهیم سمیرم و… اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مراسم اربعین در امامزاده جعفر بن الرضا که در مجاورت فرودگاه قرار دارد هر ساله پذیرای عزادارن حسینی است، تصریح کرد: این مراسم شامل برنامه‌هایی از جمله قرائت زیارت و نماز اربعین، تعزیه خوانی و برنامه‌­های فرهنگی است. نماز ظهر اربعین نیز توسط یکی از علما و بزرگان در امامزاده شاه کرم اقامه خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه­‌های روز اربعین تا پایان ماه صفر گفت: روحانیون مبلغ در این مدت با برپایی خیمه‌­های معرفت، پاسخگویی به مسایل شرعی، شبهات دینی و غرفه‌های کودک و نوجوان به فعالیت مشغولند.

مدیر‌کل سازمان اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار داشت: ائمه جماعات،  سخنرانان کشوری و لشکری و مداحان اهل بیت (ع) نیز در امامزاده‌ها احمد نشاط و امامزاده باقر عافیت قاقله عزا حضور دارند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.