اصفهان شرق

زاینده رود باید تا قبل از آذرماه برای آبیاری کشت کشاورزان باز شود

کدخبر: 150064
1396/08/13 در ساعت 16:06

به گزارش اصفهان شرق، اسفندیار امینی اظهار داشت:‌ باز شدن آب زاینده رود در جلسه شورای هماهنگی در اواخر آبان ماه مشخص می شود.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه پیش بینی شده در نیمه دوم آبان ماه بارندگی‌ها آغاز می‌شود و با توجه به حجم سد، تاریخ باز شدن آب در بستر زاینده رود مشخص می‌شود.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: کشت خط قرمزی دارد و باید در یک دوره زمانی مشخص انجام شود و لازم است که قبل از فرارسیدن سرما و زمستان کشت انجام گیرد.

وی ادامه داد: بارندگی در اصفهان مبنای کشت و بازگشایی زاینده رود نیست چراکه بارندگی در کوهرنگ مطرح است که از نیمه دوم آبانماه پیش بینی شده است.

امینی همچنین با اشاره به حفر چاه‌های غیر مجاز گفت: عوامل شهرداری اصفهان در حالی به حفر چاه غیر مجاز در خیابان آتشگاه اقدام می کردند که پس از حضور نیروهای گروه گشت و بازرسی شرکت آب منطقه ای اصفهان مانع از اجرای حکم دادستانی شدند.

وی بیان داشت: چند روز پیش، پس از اطلاع نیروهای گروه گشت و بازرسی شرکت آب منطقه ای اصفهان از حفر غیرمجاز چاه توسط عوامل شهرداری منطقه ۹ در خیابان بهشت واقع در خیابان آتشگاه، نیروهای شرکت آب منطقه ای اصفهان با حکم دادستانی برای تو قیف و ضبط دستگاه حفار به محل حفر چاه اعزام شدند که ناگهان ۳۰ نفر از نیروهای شهرداری با شش دستگاه خودرو معابر منتهی به محل را مسدود کردند.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان اعلام کرد: جای تاسف دارد که کلانتری مربوطه نیز با توجه به اینکه نسبت به اجرای حکم مقام قضایی و دادستان اقدام کند بدون توجه به این مهم هیچ اقدامی نکرده و با عوامل شهرداری همکاری کرد.

وی اظهار داشت: لازم به ذکر است شرکت آب منطقه ای بر اساس حکم دادستانی موظف به ضبط دستگاه حفار غیر مجاز چاه و انتقال آن به شرکت آب منطقه ای است ولیکن عوامل شهرداری و کلانتری مربوطه مانع اجرای این حکم شدند و دستگاه حفاری را به معاونت خدمات شهری منطقه منتقل کردند و خیلی سریع به باز کردن تجهیزات و قطعات دستگاه حفاری اقدام کردند که در نهایت نیروهای حفاظت آب منطقه ای فقط توانستند اسکلت دستگاه حفار را توقیف کنند.

انتهای پیام/مهر