سرویس: غیر تولیدی » دریافتی 09:32 - چهارشنبه 28 اسفند 1392

در برابر دغدغه‌های فرهنگی مقام معظم رهبری مسئول هستیم

در پی تلاش برای احیای زیرساخت‌های فرهنگی کشور هستیم تا از طریق مساجد، حوزه‌های علمیه، نهاد خانواده و فعالان فرهنگ قرآنی بتوانیم این امر را تحقق بخشیم.

مریم مرتضوی: حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم پاسخگویی مسئولان در برابر فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری تأکید کرد و گفت: برای تحقق این امر لازم است که تمامی مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی، به جایگاه و فعالیت‌های خود توجه داشته باشند و بدانند در هر رتبه و سمتی که فعالیت می‌کنند در برابر تمامی رهنمودها و دستورات مقام معظم رهبری مسئول هستند.

او با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در امر فرهنگ اظهار داشت: آسیب‌ها و تهدیدهایی که در برابر مسائل فرهنگی در کشور ما ایجاد شده، نیاز به همفکری و تبعیت همه جانبه مسئولان و مدیران از دستورات و فرمایشات رهبری دارد و لازمه این موضوع آن است که همگی نسبت به مسائل فرهنگی متوجه بوده و این عقیده را داشته باشند که برای مرتفع ساختن این دسته از مشکلات، ضروری است که دستورات رهبری و همچنین حمایت و کمک مردمی بهره ببرند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به طرح منشور هشت ماده‌ای از مسائل فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری در تاریخ نوزدهم آذر ماه اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته هم پس از گزارش رئیس مجلس خبرگان و اظهار نگرانی آنها نسبت امور فرهنگی، یک بار دیگر شاهد تصریح و تأکید مقام معظم رهبری نسبت به رسیدگی به امور فرهنگی بودیم.

سالک ضمن تأکید بر تلاش کمیسیون فرهنگی در جهت رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری یادآوری کرد: تا به حال طرح‌های بسیاری در این راستا در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته است. درمجموع می‌توان گفت در پی تلاش برای احیای زیرساخت‌های فرهنگی کشور هستیم تا از طریق مساجد، حوزه‌های علمیه، نهاد خانواده و فعالان فرهنگ قرآنی بتوانیم این امر را تحقق بخشیم.

او ادامه داد: یکی دیگر از موارد مورد توجه آن است که انقلاب اسلامی در کشور ما بر پایه ارزش‌های دینی شکل گرفته است که توجه به آنها در امر احیای فرهنگی ضروری به نظر می‌رسد. چون از زمانی که انقلاب اسلامی بر اساس قرآن و عترت حرکت خود را آغاز کرد، بسیاری از دشمنان ضربه زدن و فعالیت‌های تخریبی خود را شروع کردند. در این مورد می‌توان به گزارش هفتصد صفحه‌ای یکی از شیعه‌شناسان سازمان سیای امریکا به نام مایکل براون اشاره کرد.

این نماینده مردم اصفهان در مجلس نهم به حمایت بیشتر و تقویت مراکز تحقیقی و پزوهشی بومی با رویکرد فرهنگی اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز همچون سایر برنامه‌های کمیسیون فرهنگی مجلس در جهت رهنمودها و دستورات مقام معظم رهبری است که از مسیر نظارت بر قوانین و مصوبات مجلس به مرحله اجرا در خواهد آمد.

سالک همچنین از توهین‌های برخی روزنامه‌ها نسبت به مقدسات یاد کرد و اظهار داشت: این توهین‌ها در بسیاری از برنامه‌های فارسی زبان که از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش می‌شود، دیده شده است. البته از دشمن نمی‌توان جز دشمنی انتظار دیگری داشت. اما متأسفانه در طی چند ماه گذشته در تعدادی از روزنامه‌های داخلی هم از این گونه توهین‌ها درج و منتشر شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر دوری از شعار دادن در برابر آسیب‌ها و مشکلات فرهنگی کشور یادآوری کرد: مسئولیت ما این نیست که تنها شعار بدهیم که دغدغه فرهنگ را داریم و بعد از آن هیچ اقدامی انجام ندهیم. بلکه لازم است تمامی نکاتی را که مقام معظم رهبری فرموده‌اند به مرحله اجرا درآید تا بتوانیم بگوییم رسالت خود را در این مقطع زمانی به درستی انجام داده ایم.

به اعتقاد نماینده مردم اصفهان، نداشتن توجه کافی از سوی مسئولان نظام نسبت به امور فرهنگی موجب شده تا این مسئله به عنوان دغدغه‌ای برای مقام معظم رهبری ایجاد نگرانی کند تا اندازه‌ای که دغدغه‌های ایشان به دلیل جنگ نرم و مشکلات ناشی از آن به اندازه‌ای است که ایشان این موضوع را به طور واضح و علنی به همه مردم و مسئولان اعلام کرده‌اند.

سالک در این باره یادآور شد: یکی از مهم‌ترین عوامل در این زمینه، نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در سبک زندگی مردم است. چراکه اگر سبک زندگی اسلامی مردم رونق پیدا کند، بسیاری از مسائل و موانع فرهنگی در کشور ما مرتفع خواهد شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.