سرویس: سیاسی 14:08 - شنبه 13 آبان 1396

شمخانی در مراسم یوم الله 13 آبان:

امروز ملت ایران به سمت بی اثر کردن مادر تحریم‌ها قدم بر می‌دارد

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت:با مقاومت ملت ایران آنها نتیجه ای جز هزیمت و شکست نداشتند و امروز ملت ایران به سمت بی اثر کردن مادر تحریم ها قدم بر می دارد.

به گزارش اصفهان شرق، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در مراسم یوم الله 13 آبان اظهار کرد: امسال 13 آبان سالروز مبارزه با استکبار و روز دانش‌آموز متفاوت‌تر و قوی‌تر از گذشته صحنه اعتراض علیه سیاست‌های ضد ملت ایرانی ترامپ شده و مردم  را به خیابان‌ها کشانده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد:در جای‌جای سنگرهای شهید داده ملت، ایران جای پای دشمن ازلی و ابدی ملت ایران یعنی آمریکای جنایتکار قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: خوب می‌دانیم که 13 آبان سال 58 اولین روز علنی و آشکار شدن اقدامات فعال آمریکا و خباثت‌آمیزتر شدن سیاست‌های آنها علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران نبوده و نیست؛ تا زمانی که ملت ما ایرانی و حسینی است آن‌ها دست از این شرارت‌ها و دخالت‌ها بر نخواهند داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: در کارنامه آمریکایی ها مخصوصا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رکوردهای ناکامی و شکست در مقابله با اراده ملت ایران در مقایسه با دیگر ملت‌ها برای ما افتخار برانگیز شده است و امروز جمهوری اسلامی ایران رکوردار خار و ذلیل‌سازی و ناکام‌سازی توطئه‌های آمریکایی‌ها در ذهن جهانیان، مسلمانان و مستضعفان را به نام خود ثبت کرده است.

شمخانی تأکید کرد: دخالت آمریکا پیش از 13 آبان با هدف فرصت‌سوزی منافع ملت ایران، در کودتای 28 مرداد علیه دولت ملی، تحمیل قانون تحقیر کننده کاپیتولاسیون و حمایت از حکومت مستبد پهلوی در اعترافات آن‌ها ثبت شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: پس از 13 آبان 58 در طول کمتر از 4 دهه اقدامات آمریکا علیه ملت ایران آنقدر طولانی و متنوع است که سرفصل‌های آن و نه عناوینش به دلیل ناکام‌سازی آن‌ها از سوی ملت ما، بیشتر مایه عزت جمهوری اسلامی و بهترین سند برای بیان علت خشم و غضب امروز ترامپ شده است.

وی ادامه داد: از انجام اقدامات براندازانه، اقدامات نظامی، تلاش در جهت تضعیف قدرت دفاعی ایران، مخالفت با پیشرفت‌های علمی در حوزه‌های فضایی، هسته ای، موشکی، تلاش برای مواجه‌سازی ایران با بحران‌های امنیتی و مدیریتی، استحاله‌ای از درون فضاسازی سیاسی – تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی، تلاش برای ایجاد تنش و مزاحمت با تحریک همسایگان فهرست کوتاهی از مجموع اقدامات ایالات متحده آمریکا در طول کمتر از 4 دهه پس از پیروزی انقلابی است.

شمخانی گفت: اما همه این‌ها نتیجه ‌ای غیر از این نداشته که اعتراف کنند ایران از قبل قدرتمند‌تر شده است اما با مقاومت ملت ایران تنها شکست نصیب آنها شد و برای ملت ایران عزت، اقتدار، جبران تحقیر گذشتگان به پشتوانه اتکا به قدرت لایزال الهی که مقاومت مردم مجسم شده بود هویدا گشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: متأسفانه عدم عبرت‌‌گیری از هزیمت، روزی آن‌ها را به سمت پرده‌برداری از مادر بمب‌ها برد و امروز هم از مادر تحریم‌ها صحبت می‌کنند. این‌ها تنها مادرهای بد نام تاریخی هستند که هر دو توان اقتصادی، هسته‌ای، دفاعی ملت ایران را هدف گرفته و ملت ایران بمب اول را بی‌اثر ساخت و امروز به سمت بی اثر کردن مادر تحریم‌ها قدم بر می‌دارد.

وی افزود: حتما تلاش اقتصادی متکی بر توان بومی مسیری است که این اقدام دژخیمانه آمریکا را حیز انتفاع خواهد ساخت.  اقتدار امروز ملت ایران و انقلاب اسلامی پشتوانه قوی برای مدیران، سیاست‌مداران و رهبران ماست، اینکه درخواست گفتگو از رئیس جمهور چنین ملتی صورت می‌گیرد ناشی از یأس مقابله با ملت ایران است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: قبول نکردن این گفتگو واقعیت منطقی نبودن و نابه جا بودن  آن و همچنین جمع شدن اقدامات خصمانه و اهانت به ملت ایران را نشان می دهد چرا که این پیشنهاد از سوی کسی مطرح شده که حتی ملت آمریکا و برخی سیاست‌مداران آنها نسبت به سلامت گزینش و انتخابش شک دارند.

وی ادامه داد: ترامپ در تحقق ایده‌های انتخاباتی‌اش شکست خورده و در عصر  چند قطبی‌گرایی حرف‌های تک قطبی گرایانه می‌زند، در حالی که خود و متحدین منطقه‌ای‌اش خوب می‌دانند او توان فعال‌سازی لاف‌هایش را ندارد.

شمخانی افزود: مدت‌هاست آمریکا توسط مردم منطقه و ملت ما پس از ناکامی در افغانستان و عراق دندان‌های جنگ‌طلبانه‌اش را به ناچار از آرواره خویش خارج کرده و آن سوی دنیا وقتی تست موشک قاره‌پیما صورت می‌گیردرئیس جمهورش  پس از تهدید و لاف، توئیت می‌کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: حالا می‌خواهند از همین وضعیت و از این فرد یعنی ترامپ در ذهن برخی ملت‌ها شخصی دیوانه ترسیم کنند و دیگران را ما بین انتخاب اعدام و خودکشی، به سمت خودکشی هدایت شده ببرند.

وی گفت: ملت ایران همواره تهدید را به فرصت تبدیل کرده و وضع فعلی ثبات در جمهوری اسلامی، امنیت، اقتدار منطقه‌ای و داخلی ناشی از همان فرصت سازی از تهدیدها بود.

شمخانی‌ با بیان اینکه امروز در حالی که پایبندی ایران به برجام‌ تأیید و بر غیر قابل مذاکره بودن آن تأکید شده و هیچ مسئله‌ای در مذاکرات برجام‌ و موضوعات دفاعی و موشکی قابل مذاکره نیست و این الگو مورد حمایت جهانیان است باز هم آنان به دنبال شر هستند، ادامه داد: راهبرد اخیر آمریکا علیه ایران و اعمال تحریم‌های جدید و تجمیع‌ تحریم‌های قبلی تلاش‌های عبث علیه ملت ایران است.

وی افزود: تلاش بر ایجاد وحدت میان متحدین‌ منطقه‌‌ای متفرق‌ موجب اتحاد و اجماع حاکمیت و سکوی جهش برای استفاده از این تهدید ها شد. جمهوری اسلامی در رأس قله اقتدار، صلابت و ثبات قرار دارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: حضور ملت ایران در عرصه های مختلف، تدبیر امام راحل در عصر خود و امروز مقام معظم رهبری در پس راندن دشمنان و اعتماد نکردن به آمریکایی‌هاست زیرا آنها نه تنها به مصدق بلکه به شاه و صدام هم رحم نکردند.

وی  خاطر نشان کرد: امیدواریم که مراسم 13 آبان امسال بیش از گذشته موجب استحکام وحدت، همراه‌سازی ملت ایران و حاکمیت شود و با قرار گرفتن موضوع حل مشکلات اقتصادی در دستور کار خادمان ملت ایران آمریکا در 13 آبان سال 97، در منطقه ما عاجز تر از 13 آبان امسال ظهور پیدا خواهد کرد.
انتهای پیام/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.