سرویس: اجتماعی 21:20 - جمعه 12 آبان 1396

روایتگری کودکان دبستانی شاهتور شرق اصفهان؛

من هم می خواهم یک دانش آموزِ فهمیده باشم/تصاویر

دانش آموزان دبستان نواب صفوی دهستان شاهتور در شرق اصفهان که همانند همسالان خود در سرتاسر کشور روزهای انقلاب را درک نکرده اند با راه انداختن کمپینی به سیل خروشان نسل های انقلاب پیوستند.

به گزارش اصفهان شرق، روز 13 آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند. در روز 13 آبان 1357، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راه پیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید.  13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه ی جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز «ملّی مبارزه با استکبار» نام گذاری کردند.

دانش آموزان دبستان نواب صفوی دهستان شاهتور در شرق اصفهان که همانند همسالان خود در سرتاسر کشور روزهای انقلاب را درک نکرده اند با راه انداختن کمپینی به سیل خروشان نسل های انقلاب پیوستند.

شهید حججی، سمبل همه شهیدان مدافع حرم

امیرحسین قدرتی یکی از دانش آموزان این مدرسه در گفتگو با خبرنگار ما شهید فهمیده را اینگونه توصیف کرد: در هر زمانی کسی به عنوان قهرمان و نماینده گروه و کارخاص معرفی می شود.

او ادامه داد: در زمان حال شهید حججی به عنوان سمبل همه شهیدان مدافع حرم حجت و در تاریخ دفاعی از حرم اهل بیت ثبت شد، حسین فهمیده از الگوها و نمونه دانش آموزان فداکار بود که نامش اسوه و ثبت شد که تنها ۱۳سال بیشتر نداشته است.

کاش ما هم می توانستیم مانند شهید فهمیده فردی شایسته باشیم

علیرضا توکلی در مورد شهید فهمیده گفت: او کسی بود که بعد از شهادتش امام خمینی(ره) فرمود: رهبر ما آن طفل ۱۳ساله ای است که با بستن نارنجک به خود و انهدام تانک های دشمن از کشور و مردم دفاع می کند.

ابوالفضل ناظمی یکی دیگر از دانش آموزان می خواست تمام چیزهایی که از شهید فهمیده می داند برای ما بگوید: شهید فهمیده نامش محمد حسین فهمیده و در خانواده ای از اطراف شهر قم بوده که برخلاف این که به او اجازه نمی داده اند چون سن پایینی داشته ولی با خواهش و اصرار فراوان به جنگ رفته و بعد از دوبار زخمی شدن به شهادت رسیده است.

علیرضا قدرتی در تکمیل صحبت های دوستش ابوالفضل می گوید: کاش ما هم می توانستیم مانند شهید فهمیده فردی شایسته و دارای فهم بالا شویم.

درس اطاعت از رهبری و ولایت

امیرحسین قدرتی و محمدرضا منتظری از گوشه ای دیگر با تأکید حرف های دوستانشان می گویند: حسین فهمیده در 13 آبان سال ۱۳۵۹در خرمشهر شهید شد و به افتخار حماسه افرینی های او این روز را روز دانش آموز نام گذاری کرده اند، او در این سن کم به ما درس اطاعت از رهبری و ولایت، درس فداکاری و شجاعت را آموخته است.

آری، کودکان شرق اصفهان با قلب های پاک خود خواستند که یک دانش آموز فهمیده برای انقلاب و کشور عزیزشان ایران باشند.

انتهای پیام/ غلامرضا قدرتی

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.