سرویس: اخبار شهرستان 16:13 - جمعه 12 آبان 1396

امام جمعه موقت ورزنه:

13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار است

حجت‌الاسلام کریمی گفت: روز 13 آبان یوم الله است، البته همه روزها روز خداست ولی بعضی از این روز ها در آن اتفاقی رخ می دهد که باعث می شود مسیر یک امت را تغییر می دهد

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام احمد کریمی امام جمعه موقت ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع  ضمن دعوت به تقوای الهی و پرهیز از گناه به آیه 32 سوره حج اشاره و اظهار کرد: خداوند متعال در این آیه تاکید به شعائر اسلامی دارد.

حجت‌الاسلام کریمی ادامه داد: در جنگ بدر در برابر دشمنان اسلام مسلمین شعار داشتند و مسلمین نباید در برابر دشمنان کم بیاورند و همیشه باید این شعائر حفظ  و مسلمین پیروز شوند.

وی به محرک بودن شعائر اسلام اشاره و تصریح کرد: در دفاع مقدس شعارهای ارزشی و حماسی باعث می شد که جوانان برای حضور در جبهه ها و مبارزه با دشمن متجاوزگر تحریک شوند و حضور پیدا بکنند.

خطیب موقت جمعه ورزنه ادامه داد: از این شعائر اسلامی سوء استفاده شده است که اولین گروهی که این کار را انجام دادند خوارج بودند که شعار زیبایی داشتند ولی هدف آن ها منافقانه و دربرابر حضرت علی(ع) بود.

وی به روایتی از امام صادق(ع) اشاره و بیان کرد: شخصی از امام صادق(ع) سوال می کند که شعار جد شما حسین(ع) چه بود و شعار شما چه می باشد؟ که در جواب فرمودند: شعار جدم غریبم امام حسین(ع) می فرمود و شعار ماهم هست یا محمد یا محمد است هر چیزی که مبتنی باشد و برگردد به پیامبر و اهل بیت(ع) شعار دین و مسلمین است.

حجت الاسلام کریمی در خطبه دوم نماز جمعه شهر ورزنه به 13 آبان اشاره و اظهار کرد: روز 13 آبان یوم الله است، البته همه روزها روز خداست ولی بعضی از این روز ها در آن اتفاقی رخ می دهد که باعث می شود مسیر یک امت را تغییر می دهد و 13 آبان بواسطه سه مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار نامیده شده است.

 وی در ادامه به سالروز تبعید حضرت امام خمینی(ره) اشاره و افزود: در 13 آبان سال 1343 بخاطر افشاگری حضرت امام (ره) بخاطر اجرای قانون کاپیتولاسیون منجر به تبعید ایشان به ترکیه شد.

حجت الاسلام کریمی  در ادامه اظهار کرد: در 13 آبان سال 57 قیام دانش آموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران صورت گرفت که با حمله ماموران رژیم طاغوت باعث به شهادت رساندن دانش آموزان و دانشجویان گردید که به روز دانش آموز نام گرفت و همچنین در 13 آبان 58 حرکت دانشجویان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که این کار خاری در چشم آمریکایی ها شد و حضرت امام(ره) در پیامی این حرکت را تایید فرمودند.

 امام جمعه  موقت ورزنه به اربعین سالار شهیدان حسین بن علی(ع) اشاره و  تصریح کرد: اربعین حسینی چهل روز از واقعه عاشورا در کربلا گذشته و با آزار و اذیت هایی که شدند به شام می رسند و با افشاگری امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) باعث شد که اهل بیت آزاد شوند از دست یزیدیان و در روز اربعین به کربلا بازگشتند که حضور جابر بن عبدالله انصاری هم یکی از مسائلی است که در روز اربعین در کربلا صورت گرفت.

وی به سفارشات امام حسین(ع) به اهل بیت در لحظات آخر اشاره و اظهار کرد: امام حسین(ع) در لحظات آخر عمر خود به اهل بیت خود توصیه کرده است که خود را آماده بلا کنید باید بدانیم که دنیا فراز و نشیب های زیادی دارد که باید خود را در برابر این فراز و نشیب ها مقاوم کنیم که از پا نیفتیم و فرمودند خدا به یاری شما می آید پس نباید در موقع مصیبت و سختی ناشکری کنیم و صبر پیشه کنیم که خداوند آن مصیبت را برای ما قابل تحمل می کند.

وی افزود: توصیه دیگر امام حسین(ع) این بود که خدا شما را از دست دشمن نجات می دهد و دشمن به زمین خواهد خورد وچیزی که دشمن را به زمین خواهد زد توکل به خداوند متعال است و در هیچ جایی از تاریخ عاشورا نداریم که حضرت زینب(س) با اینکه مصیبت های بسیار زیادی دیدند شکوه کنند پس همیشه شکرگزار باشیم و اگر تلاش کنیم که سیره زندگی اهلبیت را در زندگی خود پیاده کنیم خوشبختی وسعادت پیش روی ما خواهد بود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.