سرویس: اجتماعی 14:58 - جمعه 12 آبان 1396

امام جمعه شهر محمدآباد:

۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی/ هیچ ترسی از دشمن نداشته باشید

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهر محمدآباد گفت: خداوند متعال راه مواجه با کفار را برای ما مشخص کرده است ، انسان مؤمن باید با توکل خداوند در برابر مستکبرین بایستد و هیچ ترسی به خود راه ندهد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهر محمدآباد جرقویه در خطبه های امروز پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به یکی دیگر از آثار قناعت در زندگی که اصلاح نفس است اشاره و اظهار کرد: علاوه بر آثار فردی قناعت که به آن اشاره شد، این صفت از مهم ترین زمینه های خود سازی قلمداد می شود.

حجت الاسلام سید حسین هاشمی ادامه داد: صفت ناپسند حرص که سر چشمه بسیاری از رذایل اخلاقی است، با قناعت درمان می شود،  ریشه کن کردن حرص، نقطه آغازی برای آراسته شدن به مکارم اخلاق خواهد بود.

وی افزود: دقت در آثار ارزشمند فردی و اجتماعی که برای قناعت بر شمرده شد، ما را به این نتیجه رهنمون می سازد که بر خورداری از زندگی راحت، طیب، زیبا، همراه با عزت و صلاح نفس، باید هم خود قناعت پیشه کنیم و هم فرد قانعی را به همسری بر گزینیم.

امام جمعه شهر محمدآباد با اشاره به اهمیت شرکت در نماز جمعه، گفت: پیامبر اکرم «ص» می فرمایند: هر کسی در نماز جمعه حضور پیدا کند، به خاطر ایمانی که دارد و این حضورش به خاطر خداوند باشد گناهان او بخشیده می شود، همچنین امام صادق «ع» می فرماید: هیچ قدمی نیست که بر سمت نماز جمعه برداشته شود الا این که خداوند آتش جهنم را بر آن حرام می کند.

هاشمی در ادامه به انتخاب شهردار اشاره و با تشکر از اعضای محترم شورای اسلامی، تصریح کرد: آنچه مهم است و باید بدان توجه داشت به کار گیری تمام توان و امکانات برای خدمت به مردم است.

خطیب جمعه شهر محمد آباد در ادامه به روز 13 آبان اشاره و خاطر نشان کرد: این روز، روز مبارزه با استکبار نام گذاری شده است، خداوند متعال در سوره انفال می فرماید:« به یقین بدترین جنبندگان نزد خدا، کسانی هستند که کافر شدند و ایمانی نمی آورند، همان کسانی که با آن ها پیمان بستی سپس هر بار عهد و پیمان خود را می شکنند و از پیمان شکنی و خیانت پرهیز ندارند».

وی با بیان این که این آیات ناظر به اوضاع امروز ما در مواجه با استکبار جهانی است و مثل اینکه امروز نازل شده است؛ اظهار کرد: در ادامه خداوند متعال می فرماید: «هر گاه از خیانت گروهی بیم داشتی، به طور عادلانه به آنها اعلام کن که پیمانشان لغو شده است، زیرا خداوند خائنان را دوست نمی دارد.»

حجت الاسلام هاشمی گفت: خداوند متعال راه مواجه با کفار را برای ما نیز مشخص می کند و می فرماید:« تمام قدرت خود را برای مقابله با آنها آماده سازید»، انسان مؤمن باید با توکل خداوند در برابر مستکبرین بایستد و هیچ ترسی به خود راه ندهد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.