سرویس: اجتماعی 08:00 - جمعه 12 آبان 1396

استاندار سابق اصفهان:

کلید احیای زاینده‌رود در دست مرکزنشینان است

استاندار سابق اصفهان با بیان اینکه اگر همکاری مرکز نشینان ادامه داشت ما امکان احیای دایمی زاینده رود را داشتیم، گفت:امروز مشکل زاینده رود فنی و اعتباری نیست بلکه امنیتی و سیاسی است.

به گزارش اصفهان شرق،  رسول زرگرپور پیش از ظهر پنجشنبه در آئین تکریم و معارفه استاندار اصفهان با بیان اینکه بارها از وزیر کشور درخواست پایان خدمت در نظام مقدس را داشتم، اظهار داشت: امروز پس از ۴۰ سال خدمت در نظام و ۵۰ ماه در مقام استانداری اصفهان به خدمت خود پایان دادم و از این رو از وزیر کشور تشکر می‌کنم.

وی در ادامه با بیان اینکه اصلی‌ترین وظیفه حکومت‌ها امنیت و آرامش است، تاکید کرد: در این زمینه رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور، وزیر کشور و دیگر مسئولان همواره بر اجرای این امر در استان اصفهان به من تاکید داشتند و امنیت حاکم در استان اصفهان در ۵۰ ماه گذشته بی نظیر بوده است.

در ۵۰ ماه گذشته هیچ جلسه سیاسی و فرهنگی لغو نشده است

استاندار سابق اصفهان با بیان اینکه در ۵۰ ماه گذشته هیچ جلسه سیاسی و فرهنگی لغو نشده است، تصریح کرد: همچنین با توجه به وضعیت اقتصادی صنایع و با توجه به تجمعات کارگری فضای ناامنی ایجاد نشد و از این رو به استاندار اصفهان توصیه می‌کنم که مردم اصفهان امنیت را برای کار و فعالیت مطالبه می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان باید برنامه بلند مدتی داشته باشد، ابراز داشت: استان اصفهان اولین استانی است که آمایش سرزمین را دارد و برای ۲۰ سال آینده برنامه های اصلی را تعریف کرده است.

زرگرپور با بیان اینکه دیگر قرار نیست در اصفهان دودکش جدیدی ایجاد شود، افزود: ما قرار است در حوزه هنر، گردشگری و علم و فناوری برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه استقرار منطقه ویژه علم و فناوری باید مورد توجه استاندار جدید باشد، ابراز داشت: اساسنامه این منطقه تدوین شده و باید پیگیر استقرار آن باشیم.

استاندار سابق اصفهان با بیان اینکه افزایش گردشگران خارجی باید مورد توجه باشد، افزود: امروز این میزان به ۵۰۰ هزار نفر رسیده و باید به یک میلیون نفر برسد.

ساخت ۸۹ هتل جدید در اصفهان در دستور کار است

وی افزود: همچنین ساخت ۸۹ هتل نیز در دستور کار است که بخش عظیمی از آن در حال ساخت است.

زرگرپور با بیان اینکه راه‌اندازی شهر هنر نیز امری ضروری است، اضافه کرد: باید این امر مورد توجه استاندار اصفهان قرار گیرد.

وی با اشاره به افزایش تعداد روزها با هوای سالم در اصفهان به ۲۰۰ روز افزود: هدف ما رسیدن به هوای پاک است و مقدمات آن فراهم شده و استاندار این موضوع را نیز مورد توجه قرار دهد.

استاندار سابق اصفهان با بیان اینکه قرار است مترو تا پایان امسال شمالی‌ترین نقطه اصفهان را به جنوبی‌ترین نقطه متصل کند، گفت: اجرای این طرح با همکاری شهرداری و شورای شهر باید مورد توجه باشد.

اهل معجزه نبودیم

وی در خصوص آب اصفهان نیز اضافه کرد: مسائل حوضه آبریز زاینده رود ظرف ۴۰ سال ایجاد شده و ظرف چهار سال برطرف نخواهد شد مگر معجزه شود و ما اهل معجزه نبودیم.

زرگرپور با بیان اینکه کارهای بزرگی در حوزه آب انجام شده است، تصریح کرد: در سال ۹۲ که آمدم همه گفتند همه چیز از بین رفته و باید به باغ رضوان برویم و این در حالی است که امروز در خصوص روند اجرای طرح ۹ ماده ای هستند.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور و با ابتکار اصفهانی‌ها طرح ۹ ماده‌ای تعریف شد، افزود: اتفاقات خوبی بر اساس این طرح برای اولین بار ایجاد شد و امروز در خصوص دوبند از طرح ۹ ماده ای مشکل داریم.

استاندار سابق اصفهان تصریح کرد: اگر برخی دوستان طرح ۹ ماده ای را در کشوی میزشان نگذاشته بودند امروز این طرح اجرایی شده بود.

وی با بیان اینکه اگر همکاری مرکز نشینان ادامه داشت ما امکان احیای دایمی زاینده رود را داشتیم، اظهار کرد: امروز مشکل زاینده رود فنی و اعتباری نیست بلکه مسایل امنیتی و سیاسی است و باید مرکز نشینان این موضوع را برطرف کنند.

زرگرپور با اشاره به اینکه در دولت قبلی طی چهار سال تنها چهار بار به کشاورزان آبرسانی شد، تاکید کرد: این در حالی است که در ۵۰ ماه گذشته برای کشت های مختلف آب در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.