سرویس: سیاسی 14:10 - پنجشنبه 11 آبان 1396

رحمانی‌فضلی:

اداره اقتصادی کشور به روش متمرکز در هیچ جا مرسوم نیست/ تشکیل 3 جلسه شورای آب برای حل بحران اصفهان

وزیر کشور گفت: برای اصفهان 3 جلسه شورای آب و چندین جلسه تخصصی در حوزه آب تشکیل شد و همه تلاش‌ها به این خاطر بوده است که مردم اصفهان به خصوص مشکلات مردم شرق اصفهان که بیشتر از همه در خصوص خشکسالی تأثیر گرفته بودند؛ حل شود.

به گزارش اصفهان شرق، عبدالرضا رحمانی‌فضلی صبح امروز در آیین تودیع و معارفه استاندار اصفهان، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری همه مسؤولان استانی، استاندار جدید موفق باشد، آقای زرگرپور عاقبت به خیر شد و این مهم است که 4 سال در استانی بزرگ، مؤمن و انقلابی با همه مشکلاتی که داشته است با رضایت مردم وظیفه خود را انجام دهد.

وی افزود: برای اصفهان 3 جلسه شورای آب و چندین جلسه تخصصی در حوزه آب تشکیل شد و همه تلاش‌ها به این خاطر بوده است که مردم اصفهان به خصوص مشکلات مردم شرق اصفهان که بیشتر از همه در خصوص خشکسالی تأثیر گرفته بودند؛ حل شود.

وزیر کشور تصریح کرد: استان اصفهان در عرصه سیاسی و با انتخاباتی که برگزار شد از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است و مردم نیز با شور و شوق پای صندوق رای آمدند وانتخابات نیز با شکوه برگزار شد و مسئله خاصی هم به وجود نیامد البته به جز آن مورد خاصی که مطرح شد و بنده همچنان بر سر نظر کارشناسی اولیه خود هستم.

وی در خصوص استاندار جدید اصفهان گفت: نیاز به معرفی آقای مهرعلیزاده نیست و شخصی زحمت‌کش و ولایی است و از لحاظ سیاسی فردی معتدل است، بنا بوده که در همه استان‌ها غیربومی بگذاریم و در استان اصفهان نیروی بومی گذاشتیم چرا که همسر ایشان اصفهانی است.

وزیر کشور گفت: نمی‌توانیم به روش متمرکز، کشور را در حوزه اقتصادی اداره کنیم، هیچ کشور توسعه‌یافته‌ای به صورت متمرکز اقتصاد خود را اداره نمی‌کند، اقتصاد متمرکز به دهه 60 مربوط است و روش تخصیص بودجه مبتنی بر جمعیت در هیچ جای دنیا مرسوم نیست.

رحمانی‌فضلی با اشاره به انتظارات خود از استاندار اصفهان گفت: انتظار داریم که همه مسؤولان و افراد تأثیرگذار در استان اصفهان کماکان محبت و همدلی خود را به استاندار اصفهان حفظ کنند، یک رابطه دلی با آیت‌الله مظاهری داریم و مشتری پروپاقرص سخنان آقای مظاهری هستم و هر گاه نیاز به یاری ایشان داشته‌ایم از ما دریغ نکردند.

وی با بیان این که استانداران خود را بر اساس معیارهایی انتخاب می‌کنیم، عنوان کرد: یکی از معیارها قبول داشتن دولت و برنامه‌های دولت است تا بتواند آن‌ها را پیگیری کند، در انتخاب وزرا، گرایش‌های سیاسی مختلف را می‌بینید اما ویژگی همه معتدل بودن آن‌هاست، رفتار همه وزرا مشی اعتدالی است و اعتدال از نظر عرفی، اخلاقی و شرعی امری پذیرفته شده است.

وزیر کشور انتخاب وزرا با نگاه اعتدالی را کار سختی دانست و خاطرنشان کرد: با کمترین مشکل و سختی آقای زرگرپور انتخاب شد و انتظار داریم که نماینده محترم ولی فقیه ما را حمایت کنند، این بار هم در استان اصفهان با کمترین مشکل و زحمت توانستیم این اجماع را داشته باشیم.

وی تجربه را یکی دیگر از اولویت‌های انتخاب استانداران دانست و تأکید کرد: تجربه از دیگر اولویت‌ها و ملاک‌های ما برای انتخاب استاندار است، وزیر کشور و استانداران باید تخصص‌های مختلفی داشته باشند چرا که تصمیمات آن‌ها همه جانبه است، نظرات اعضای شورای تأمین مشورتی است و تصمیم گیرنده استاندار است.

رحمانی‌فضلی با بیان این که موضوع انتخاب مدیران یکی از مسائل مهم است که باید شایسته‌سالاری، اعتدال و تجربه را مدنظر قرار دهند، یادآوری کرد: نمی‌توانیم کسانی را بنا به مصالح سیاسی انتخاب کنیم، در عزل و نصب مدیران میانی به این موضوع توجه داریم که به برنامه‌های دولت وفادار باشند و نگاه سیاسی برایمان مهم نیست.

وی در ادامه افزود: نمی‌توانیم بدون هماهنگ کردن همه امکانات و نیرو و فکر کارها را پیش ببریم و استاندار باید با تعامل کارها را پیش ببرد، استاندار باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کند و قدرت هماهنگی داشته باشد، باید صبور باشد و مبتنی بر داده‌های عقلی و رعایت کامل قانون حرکت کند و از لحاظ اخلاقی باید سعه‌صدر داشته باشد و ویژگی‌های گفت‌وگو داشته باشد.

وزیر کشور با بیان این که همه مدیران و به ویژه استانداران باید این ویژگی‌ها را مدنظر داشته باشد، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی تأکید مقام معظم رهبری و ضرورت تاریخی و سیاسی و اجتماعی کشور است و باید همه تلاش خود را در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشیم که ویژگی اصلی آن مردمی بودن است.

وی با بیان این که مردمی بودن یعنی همه ابعاد آن مردمی باشد، بیان کرد: کار باید به مردم واگذار شود، توزیع ناعادلانه ثروت، عقب افتادگی تاریخی و عقب افتادگی در فهم و تغییرات جهانی داریم، در همه حوزه تغییرات به حدی زیادی است که بعضی مواقع از شمارش آن جا می‌مانیم وقتی ادعای به حق حکومت دینی داریم باید الگو برای ارائه به دنیا داشته باشیم و الگوی اقتصادی یکی از این موارد است.

رحمانی فضلی افزود: اگر بشکه‌ای 100 دلار نفت بفروشیم باید 85 دلار آن صرف هزینه‌های جاری شود، از گام‌های کوچک غافل نشویم وقتی قرار است موضوعی مردمی باشد در همه ابعاد باید مردمی باشد، استان اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور است، بعد از شهرهای مذهبی توریستی‌ترین استان کشور است و مدیران و انسان‌های مهم و فرهیخته‌ای دارد.

وی در خصوص ویژگی ها و ظرفیت‌های استان اصفهان، یادآوری کرد: استان اصفهان به تنهایی قادر است معین 5 استان دیگر شود تا آن‌ها را نیز پیش ببرد، نمی‌توانیم به روش متمرکز، کشور را در حوزه اقتصادی اداره کنیم، هیچ کشور توسعه‌یافته‌ای به صورت متمرکز اقتصاد خود را اداره نمی‌کند، اقتصاد متمرکز به دهه 60 مربوط است و روش تخصیص بودجه مبتنی بر جمعیت در هیچ جای دنیا مرسوم نیست.

وزیر کشور با اشاره به نظام اداری کشور، تأکید کرد: نظام اداری متمرکز باید خودش را رها کند، درون زایی و برون نگری ویژگی دیگر اقتصاد مقاومتی است، عده‌ای معتقد بودند باید به طور کامل به داخل متکی بود عده‌ای هم معتقد بودند کاملاً باید نگاه به بیرون داشته باشیم اما مدل اقتصاد مقاومتی این موضوع را حل کرد و انتظار داریم استان اصفهان جلودار این مسئله باشد.

وی با بیان این که اگر نخواهیم بر لبه دانش حرکت کنیم از اقتصاد جهانی پرت می‌شویم، عنوان کرد: مقام معظم رهبری یک تنه جلودار پیشرفت علمی هستند و هیچ کس به اندازه ایشان دغدغه پیشرفت علمی را ندارد و تمام پیشرفت‌های علمی را رصد می‌کنند، استان اصفهان می‌تواند در این زمینه اثرگذار باشد، خود را مدافع دین حق و عدالتی می‌دانیم که باید به جهان عرضه شود و برای همین این همه شهید دادیم.

رحمانی فضلی در ادامه مطرح کرد: اگر 8 سال جنگیدیم و شهید دادیم امروز به جایی رسیده‌ایم که در موقعیت درخشانی در دنیا هستیم، همه ما نسل انقلاب هستیم، درست است که ترامپ شاخ و شانه می‌کشد اما مردم دنیا می‌دانند که این‌ها همگی حرف‌های پوچ  است، وظیفه داریم دستورات مقام معظم رهبری را مو به مو در همه حوزه رعایت کنیم.

وی در پایان گفت: دولت خود را موظف می‌داند که مطیع رهبری باشد، تاریخ و امنیت کشور نمونه است و اقتضای آن مقاومت است و بعضی استان‌ها رسالت بیشتر و بالاتری دارند، استان اصفهان در مرتبه بالایی در حوزه مختلف است، باید قدردان انقلاب، مردم، خون‌های ریخته شده و مقام معظم رهبری باشیم، امیدواریم به درگاه شهدا روح سفید باشیم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.