اصفهان شرق

تدوین سند راهبردی مبارزه با آسیب‌های فضای مجازی با همکاری پلیس اصفهان

کدخبر: 149680
1396/08/11 در ساعت 10:45

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ جهانگیر کریمی در حاشیه هفدهمین جلسه شورای پیشگیری از حوادث اجتماعی استان اصفهان اظهار داشت: در این جلسه نمایندگانی از دستگاه های مسؤول در حوزه فضای مجازی از جمله آموزش و پرورش، صدا و سیما، استانداری اصفهان، هلال احمر، بهزیستی، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین نمایندگان پلیس های تخصصی فرماندهی انتظامی استان حضور داشتند.

وی افزود: فضای مجازی و آسیب‌های حاصل از آن در حال حاضر به عنوان یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی قرار گرفته و ابعاد آسیب‌های این موضوع لازم می‌دارد که تمام دستگاه‌ها در کنار نیروی انتظامی به وظیفه خود عمل کرده و جامعه و به ویژه قشر جوان و نوجوان را از این مضرات دور نگاه دارند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان کرد: آمارهای رسمی نشان می‌دهد که ارتکاب جرم در فضای مجازی در حال افزایش است و آسیب‌های زیادی از این فضا، متوجه جوانان و نوجوان است.

وی با اشاره به جمعیت 47 میلیونی کاربران فضای مجازی در کشور اظهار داشت: 20 میلیون از این 47 میلیون نفر را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و این بر حساسیت امر می ‌فزاید.

سرهنگ کریمی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی دقیق و به موقع، افزایش سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان و تولید محتوای جایگزین برای جوانان و نوجوانان از جمله اقداماتی است که می‌توان در این موضوع انجام داد و مهم‌تر از همه، هماهنگی دستگاه‌ها سبب تسهیل این امور می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم