سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 18:00 - چهارشنبه 10 آبان 1396

مدیرکل دفتر تغذیه وزارت بهداشت؛

افراد چاق غربالگری می شوند/ مشکل اضافه وزن در کشور

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه قبل از طرح تحول سلامت در سیستم بهداشتی کارشناس تغذیه نبود، گفت: در حال حاضر ۱۳۰۰ کارشناس تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت جذب شده است.

به گزارش اصفهان شرق، دکتر زهرا عبداللهی افزود: براساس شواهد موجود، مشکلات تغذیه ای نظیر مصرف بیش از حد قند، نمک و چربی ها و از سویی کاهش مصرف سبزی و میوه و موادغذایی که حاوی فیبر هستند، باعث شده است که مشکل اضافه وزن و چاقی در تمام گروه های سنی و حتی در کودکان زیر ۵ سال در کشور شیوع فراوانی داشته باشد.

وی ادامه داد: از جمله برنامه هایی که در کشور برای اصلاح الگوی تغذیه مردم و در نهایت کاهش و پیشگیری از چاقی درنظر داریم، یک سری برنامه در قالب طرح تحول سلامت است که در شبکه های بهداشتی و درمانی کشور در حال انجام است.

مدیرکل بهبود تغذیه وزارت بهداشت تصریح کرد: برنامه ها به این صورت است که مردم به پایگاه های سلامت مراجعه می کنند و از لحاظ الگوی غذایی مورد ارزیابی قرار می گیرند و افرادی که الگوی غذایی شان اشکال دارد و یا افرادی که اضافه وزن داشته و چاق هستند، غربالگری می شوند و توسط کارشناس سلامت، پزشک و در نهایت کارشناس تغذیه، خدمات را دریافت می کنند که این خدمات به صورت آموزش و مشاوره تغذیه است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: قبل از طرح تحول سلامت در سیستم بهداشتی کارشناس تغذیه وجود نداشت، اما در حال حاضر ۱۳۰۰ کارشناس تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت جذب شده است.

وی ادامه داد: سند ملی تغذیه و امنیت غذایی که کلیات آن به تصویب شورای عالی سلامت رسید و بعد در دستور کار استان ها قرار گرفت، مورد ارزشیابی قرار گرفت و مشخص شد، ظرف سه سال اخیر حدود ۵۰ درصد اهداف سند محقق شده است که این موضوع توفیق بزرگی است.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.